Tips voor bochten...?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Re: ...

Bericht door de winter »

Xigh schreef:Je voelt wel hoe het lekkerst gaat. Veel mensen zetten hun voet ook tegen hun kuip en steken dan hun knie ver uit, maar dat vind ik zelf niet echt een goeie techniek omdat je dan jezelf beperkt schuin te gaan. Ik hou zelf m'n voeten wel tegen de kuip en doe dan m'n benen naar binnen toe. Dan kun je verder zakken.
Je moet niet teveel aan die ideale lijn denken, je moet voelen hoe je het snelst de bocht door komt. Als je te snel gas geeft halverwege de bocht glij je weg, dus geef subtiel gas bij door de hele bocht heen.
Je moet je knie juist wel ver uitsteken, en dan steeds schever gaan!

En je moet als je net in de bocht zit(bij chinees) naast je mini gaan hangen. Doe dit niet in een keer heel veel wand grote kans dat je schrikt en op je plaat gaat :lol:

owja Xigh, iedereen heeft zijn eigen rijstijl, en zeg absoluut niet dat die van jouw verkeert is hoor!! Het is alleen maar een tip om een keer te proberen!
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik zeg ook dat IK het geen goeie techniek vind. Niet dat het geen goeie techniek is :) Ik vatte het niet op als een belediging verder hoor
racertje

Bericht door racertje »

idd je knie gewoon lekker uitsteken... raak je de grond en moet je platter omdat je te hard gaat dan trek je hem een stukje in, geen paniek hoor... komt vanzelf.
en dat kijken is heel belangrijk, kijk waar je heen wil in een bocht..
als je recht voor je kijkt, zal je verdomd lastig een bocht draaien.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jup, ik kijk altijd waar ik de bocht uit wil komen en dan op gevoel rijden.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

je moe toch wel altijd kijken waar je heen rijd dus nie flak voor je kijken maar net als een bocht in schatten hoe hard je hem zouw kunnen nemen en hoe.. en beste is je mini zo recht mogelijk houden en dan als je merkt dat je te hard gaat je mini naar je toe trekken ja.. maja doe je dan wel automatisch want je leunt nie voor niets op je knie slider..!!!
Plaats reactie