Waar zit mijn Sproeier en Gasnaald?!?! (Tutorial)

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Yankovich
forum gebruiker
Berichten: 400
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 18:12
Locatie: Nederland

Bericht door Yankovich »

Omdat ik niet heel een nieuwe topic wil aanmaken stel ik mijn vraag wel hier over brandstofregeling. Ik heb op dit moment een Sendai Aikido en mijn maat een Merkloze Chinees. En die merkloze chinees heeft geen gasnaald.
En in jouw topic stond iets over als je geen gasnaald hebt dan kun je je brandstofregeling regelen via een of andere schuifje. Waar zit die schuifje en hoe regel je die. Wat betekent meer benzine of minder?

Over die gasnaald enzo.. begrijp ik helemaal..!! toppie uitleg!
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

heeft die chinees van die vriend van je een standaart carb ?

zo ja .. dan heeft ie wel een gasnaald..;)

zo nee.. wat voor carb heeft ie dan ?
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Yankovich schreef:Omdat ik niet heel een nieuwe topic wil aanmaken stel ik mijn vraag wel hier over brandstofregeling. Ik heb op dit moment een Sendai Aikido en mijn maat een Merkloze Chinees. En die merkloze chinees heeft geen gasnaald.
En in jouw topic stond iets over als je geen gasnaald hebt dan kun je je brandstofregeling regelen via een of andere schuifje. Waar zit die schuifje en hoe regel je die. Wat betekent meer benzine of minder?

Over die gasnaald enzo.. begrijp ik helemaal..!! toppie uitleg!
Dat schuifje is de gasschuif, daar kan je niks mee afstellen, enige wat je kan doen is sproeiers wisselen.

Niels
Yankovich
forum gebruiker
Berichten: 400
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 18:12
Locatie: Nederland

Bericht door Yankovich »

stevie-tai chi schreef:heeft die chinees van die vriend van je een standaart carb ?

zo ja .. dan heeft ie wel een gasnaald..;)

zo nee.. wat voor carb heeft ie dan ?
Mijn maat kwam net langs met zijn bike en dat was geen merkloze! Dat was gewoon een TAI CHI!! Dus ik helemaal in een deuk liggen. Hij denkt dat alle chinese bikes merkloze zijn lol.
Dus ik denk dat ie de standaard 14mm (vlakschuif) carburateur heeft afgeleid van pirelly tutorial!

EDIT: De gasnaald
Niet elke carb. heeft een gasnaald. Sommige goedkope carburateurs, zoals op de bovenstaande foto, hebben een schuifje en je kunt bij deze de brandstof alleen via de sproeier afstellen. De onderstaande foto's zijn van een 17,5mm Dellorto, welke wel een gasnaald heeft.

Dus hiermee bedoelt hij Sproeier vervangen?
Gast

gasnaaldzooi uitmekaar gevalle

Bericht door Gast »

Ik zit met een probleem.. Naar aanleiding van de foto's in dit topic kom ik er toch niet helemaal uit... Mijn gasnaaldhandel is uit mekaar gevallen.. En snap niet hoe dit er precies weer in moet

Ik heb nu de gasnaald in het gaatje bovenin (waar de kabel uitkomt) daarbij dat ringetje (eronder) dan de veer, en als ie loshangt, en je trekt aan de kabel komt de naald ong. een halve centimeter uit het gaatje. Maar als ik em straks vast zou draaien, kan je niet aan de hendel trekken omdat deze dan klem zit... Dus hoe moet dat stomme klereding in mekaar :evil: ik word er langzaamaan wat knetterziek van

alvast bedankt
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook nog een vraagje, mischien wel off-topic, da week nie :oops:
Maar een Dell Orto 17,5mm Caburateur, heeft die geen standaard choke? moet daar een chocke kabel setje ofzo bij??

Alvast bedankt!!!! 8)
m1n1 b1k3

Bericht door m1n1 b1k3 »

op mijn sendai heb ik mijn shoke gwn nooit aan :P maar ik had et vanavond gecontroleerd en als je 1 keer ff snel je minibike f het handvat rem ihouden en dan maakt et niets uit
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

Double_J schreef:Ik heb ook nog een vraagje, mischien wel off-topic, da week nie :oops:
Maar een Dell Orto 17,5mm Caburateur, heeft die geen standaard choke? moet daar een chocke kabel setje ofzo bij??

Alvast bedankt!!!! 8)
heb jij niett een klein clipje met "choke" erop, die je naar boven kan klikken om hem aan te zetten dan?

ik heb een 19mm phvb gehad die choke had, en nu een 14mm (weetikveelwatvoor :lol: ) , en die heeft ook choke :)
Gebruikersavatar
markjuhh
forum gebruiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Locatie: Gilze

Bericht door markjuhh »

aanvulling voor de 1e post

hier hoe je je carb moet afstellen:

http://www.v-racer.nl/html/carburateur_afstelling.html
Italbike pro 996 2006
Bigbore Kit met Boosterpoort MVH Tuned
15 mm Bing Carburateur
Powerfilter
Yasuni Demper
Gebruikersavatar
stuntskater
forum gebruiker
Berichten: 191
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 12:04
Locatie: Rijswijk

Bericht door stuntskater »

markjuhh schreef:aanvulling voor de 1e post

hier hoe je je carb moet afstellen:

http://www.v-racer.nl/html/carburateur_afstelling.html
Erg handig.. scheelt veel mensen nutteloze topics

Groetjes sk
[img]http://img293.imageshack.us/img293/5230/bew2ts0.jpg[/img]
Dutch_racing_squad

Bericht door Dutch_racing_squad »

inderdaad.
Mooie sticky hoor :wink:
MocroStylo

Bericht door MocroStylo »

heey is het normaal dat mijn vlotter in het vlotterbakje ligt?? want de mijne ligt daar in... (en rara... hij lekt uit dat slangetje ie uit mijncarb komt :? )
Djurres
forum gebruiker
Berichten: 315
Lid geworden op: vr 18 apr 2008, 17:11

Bericht door Djurres »

Dan ben ik bang, dat je vlotter niet goed zit,

Afbeelding

Je zie hier, dat je vlotter vast zit, Kijk even of aan dat pennetje, bij je vlotter wel goed zit, daardoor wil ie ook wel is overlopen, dat heb ik ook gehad.
[url=http://www.minibike-forum.nl/search.php]Gebruik de zoek om wat te zoeken, Veel makkelijker dan gewoon een topic maken ;)[/url]
MocroStylo

Bericht door MocroStylo »

Djurres schreef:Dan ben ik bang, dat je vlotter niet goed zit,

Afbeelding

Je zie hier, dat je vlotter vast zit, Kijk even of aan dat pennetje, bij je vlotter wel goed zit, daardoor wil ie ook wel is overlopen, dat heb ik ook gehad.
ik heb zo'n zilveren "beugeltje" moet hij om de sproeier?? en op die beugel?
Djurres
forum gebruiker
Berichten: 315
Lid geworden op: vr 18 apr 2008, 17:11

Bericht door Djurres »

Geen goudkleurige?
[url=http://www.minibike-forum.nl/search.php]Gebruik de zoek om wat te zoeken, Veel makkelijker dan gewoon een topic maken ;)[/url]
Gesloten