ACHTER TANDWIEL

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Tobias..(H)

ACHTER TANDWIEL

Bericht door Tobias..(H) »

heej
ik ben bezig met me achtertand wile er af te halen maar het lukt niet egt:S ik krijg hemniet los gedraait..:S wat moet ik doen??

HELP
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Verhit je bouten met een gasbrander of heteluchtpistool en probeer ze dan opnieuw los te draaien (terwijl ze nog heet zijn). Je krijgt ze waarschijnlijk niet los door de locktite die aan je bouten is gesmeerd door dit te verwarmen wordt de locktite zachter en zou je ze moeten loskrijgen.
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Als je de schroefjes er niet uit krijgt: Slagschroevendraaier gebruiken.

Anderen zullen je zeggen het te verhitten met een brander of aansteker (zoals hierboven), maar daar ben ik nooit zo'n voorstander van geweest... Het werkt waarschijnlijk wel.
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Nou kijk het is het tand wiel he. die zit met 3 unbus schroevjes vast en die schroevjes krijg ik niet los en ik heb geen gasbrander.
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Tobias..(H) schreef:Nou kijk het is het tand wiel he. die zit met 3 unbus schroevjes vast en die schroevjes krijg ik niet los en ik heb geen gasbrander.
Je kan het ook proberen met een aansteker of voorzichtig boven het fornuis houden. ( denk aan je bant als die er nog aan zit) :wink:
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Oke ik ga et proberen met een deo fles en een aansteker maar kijk als ik me nieuwe er op zet he en vast draai kan ie dan los gaan want dat zit er niet meet van die lijm op!
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Of gebruik haardroger (heel lang verwarmen dan). Slagschroevendraaier gebruiken is natuurlijk ook optie maar pas op als het aluminium is (spreek uit ervaring). Je nieuwe tandwiel kan natuurlijk terug loskomen door de trillingen maar af en toe eens nakijken en vastdraaien of tube locktite gaan kopen.
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Nou zeg ik krijg die krengen op geeen enkele manier los.. :cry: Heb alles geprobeert heb tientallen inbus sleutelstje afgebroken maar het lukt gewoon niet!!
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Tobias..(H) schreef:Oke ik ga et proberen met een deo fles en een aansteker maar kijk als ik me nieuwe er op zet he en vast draai kan ie dan los gaan want dat zit er niet meet van die lijm op!
Dat lijkt me zeker geen goed plan

het moet echt wel lukken met een aansteker alleen.. pak anders zo'n kaars aansteker,, met een loop van 10cm, dat verbrand je je vingers niet..


en als het dan echt op geen manier losgaat.. dan moet je het helaas afslopen en een nieuw draad tappen

Waarom moet hij er eigenlijk af?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Er zit nu een 76 tandwiel op en ik heb nu thuis een 46 liggen en die wil ik er op maar dat lukt niet! mss dat een zaak er verstand van heeft?
Gast

Bericht door Gast »

Tobias..(H) schreef:Er zit nu een 76 tandwiel op en ik heb nu thuis een 46 liggen en die wil ik er op maar dat lukt niet! mss dat een zaak er verstand van heeft?
46 op je minibike??? Is wel een beetje weinig denk ik. Je zal niet veel trekkracht overhouden...
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

als je op industrie terreinen enzo rijd heb je niet veel aan trekkracht,,,
Gebruikersavatar
fryslan boppe
forum gebruiker
Berichten: 1910
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
Locatie: stiens

Bericht door fryslan boppe »

sry :P denk er om dat je de kop niet breekt dan moet je het uitboren
Laatst gewijzigd door fryslan boppe op wo 12 apr 2006, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

fryslan boppe schreef:zommige tandwielen kan je niet los krijgen dan zit er niks anders op dan een andere kopelinghuis te kopen :(
het gaat hier om het achter tandwiel.. :wink:
Silver

Bericht door Silver »

ne 46 maken ze nie eens in achtertandwiel denk ik klijnste wa ik ken is 60. :roll:
Plaats reactie