Waterkoeler Marktplaats €239

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Waterkoeler Marktplaats €239

Bagger
4
13%
rijd wel
7
23%
super
15
48%
Miskoop
5
16%
 
Totaal aantal stemmen: 31

rodericky14

Bericht door rodericky14 »

ja dat kan kloppen ik heb gehoord dat de koppeling pas aan grijpt bij 8000 toeren. maar misschien helpt het afstellen van de koppeling
rodericky14

Bericht door rodericky14 »

maar als ik alleen mijn koppeling afstel is dat dan al genoeg, of moet ik ook wat aan de koeling doen want ik weet helemaal niet hoe een watergekoeld blok eruit ziet
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Je ken best een op dit forum wat topics doorlezen en de zoekfunctie gebruiken van alles wat jij moet weten is wel een topic geweest.
Hank topic moet je zeker eens lezen.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Patrickn

Bericht door Patrickn »

als eerste zul je de koppeling moeten afstellen doe dit op 20.5mm incl het schoteltje, als uitgangspunt vanaf dan kun je gaan finetunen
rodericky14

Bericht door rodericky14 »

maar is het noodzakelijk iets aan de koeling te doen, zoja dan krijg ik heeeel veel problemen.
1.weet helemaal niks van een watergekoeld blok.
2.heb heel weinig aan gereedschap.
2.weet niet eens hoe alle dingen heten, of waar ze zitten.

maar klopt het dat ik na 15 min moet stoppen om de bike af te laten koelen.
en als ik nou in poeldijk ga rijden moet ik dan zonder kap gaan rijden
Gebruikersavatar
fryslan boppe
forum gebruiker
Berichten: 1910
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
Locatie: stiens

Bericht door fryslan boppe »

is wel beter als je valt zijn je kappen stuk en ja je kan je bike beter ff laten koelen dus naar 10 a 15 min ff 10 min stil laten staan :wink:


mvg,
lennart
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

rodericky14 schreef:maar is het noodzakelijk iets aan de koeling te doen, zoja dan krijg ik heeeel veel problemen.
1.weet helemaal niks van een watergekoeld blok.
2.heb heel weinig aan gereedschap.
2.weet niet eens hoe alle dingen heten, of waar ze zitten.

maar klopt het dat ik na 15 min moet stoppen om de bike af te laten koelen.
en als ik nou in poeldijk ga rijden moet ik dan zonder kap gaan rijden
Als je niets van sleutelen afweet, dan zou ik er niet aan gaan beginnen.
Chinese bikes zijn om aan te sleutelen. Maar door gewoon te doen, leer je ook veel!
Als je de koeling niet aanpast, dan kan het zijn dat je overkokers krijgt (het water wordt te heet en gaat koken).
De koppeling moet je echt goed afstellen, anders kun je die na een paar rondjes misschien wel weggooien.

Zonder kappen rijden op de kartbaan moet niet, maar veel doen het wel.
Het geeft wat meer koeling en je beschadigd inderdaad je kappen niet als je valt.

En dat verhaal over stoppen na 15 minuten... Tsja. Als je de koeling aanpast, dan zul je het probleem misschien niet hebben. Doe je er niets aan, dan is het misschien wel nodig (weer om de overkokers te vermijden).

Maar misschien heb je wel geluk en koop je een goede bike die al deze problemen niet hebben.
Gast

Bericht door Gast »

lol ja ik ga denk ik ook zonder kap rijden want er zit een DUBBELE voorschijfrem op en zit dus aan je rechter pendaal vast en als je je stuur dan draait dat beschadigd de kappen. Heel irritant dus.

mvg :roll:
Gesloten