VOOR tandwiel polini 911 replica

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

VOOR tandwiel polini 911 replica

Bericht door Gast »

hey
ik heb een polini 911 replica daarop een 8 tands tandwiel voor
nou ging ik afgelope zaterdag erop rijden sloeg me ketting tussen de beschermer en heeft het hele beschermkapje kapot geslagen waarschijnelijk omdat ie niet goed gesmeerd was, was de schakels blijven hangen het tandwiel ziet er ook niet best meer uit en die wou ik vervangen door een 7 tands
ik heb de zegering losgehaalt en het koppelingshuis nou zou je in principe het tandwiel eruit moeten kunne draaien maar dat gaat niet dat ding zit tog zo verschrikkelijk vast of mischien ben ik iets vergeten heeft iemand enig idee hoe ik ehm los zou moeten krijgen? :? :roll:
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

tandwiel

Bericht door wimgrob »

Zet je zegerring er maar weer snel in, hoeft er niet uit om je tandwiel te verwisselen.
Zet 2 schroevendraaiers door de gaten in de koppelinskom in de bankschroef ,neem een stukje ketting en doe deze om het tandwiel.
Met een waterpomptang kan je nu voorzichtig het tandwiel losdraaien.
Succes!!!!
Laatst gewijzigd door wimgrob op ma 24 apr 2006, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Je kan beter een 6T plaatsen. Is veel beter heb je tenminste nog wat trekkracht
Gast

Bericht door Gast »

bedankt het is gelukt dat ding zat helemaal vastgelijmt ik heb ehm ff voorzichtig warm gemaakt flink veel kruipolie en toen ging ie

nou heb ik weer een nieuw probleem
ik heb een tandwiel gehaalt bij hz bromshop dat is een standaart dingetje wat je overal ziet met een schroefdraad>flensje>tussenruimte en dan de tandkrans
maar die van mij heeft geen flens maar loop conisch iemand enig idee hoe ik diet moet oplossen waar of ik conische kan kopen of ut koppelingshuis vervangen :cry:
Gast

Bericht door Gast »

je kon beter een tandwiel bij http://www.derouerace.nl/ halen kort 13 euro een 6t en hoef je geen andere koppeling voor te halen of aanpassingen.
Gast

Bericht door Gast »

kun je daaro via internet bestellen of hoe zit dat ik zie geen adres ofzo op die site zodat ik langs kan gaan?
:P
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Da's balen Lars, is het kapje eraf gebroken of is er meer gebroken uit het huis?
Deroue heef de tandwielen op voorraad, sommige mensen tappen overigens nieuw schroefdraad zodat het tandwiel wat je hebt, wel past.
Je kan het kapje ook beter weglaten, het heeft verder geen doel. De ketting moet je regelmatig (na iedere keer rijden) licht smeren. Je hoort dan ook dat hij veel mooier loopt als je het achterwiel draaid.
Groet Super 7
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Je kan Bert D. bellen op 06-53148522
Gebruikersavatar
TheRockit
forum gebruiker
Berichten: 306
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 20:22
Locatie: 020
Contacteer:

Bericht door TheRockit »

klopt helemaal wat zijn jullie er weer vroeg bij :lol:

succes ermee...
[img]http://www.xs4all.nl/~therocki/index/JDsmall.JPG[/img]
http://www.xs4all.nl/~therocki
Lap Time Poeldijk - 911 Rep.
[img]http://members.upc.nl/j.bakker57/forums/laprec.JPG[/img]
Gast

Bericht door Gast »

bedankt jongens maar ik heb al een betere oplossing gevonde
ik heb het conisch lopende gat met een kamergat boor 2 mm ingeboort nou passen er nogsteeds conische in en gewone met een flens erop
omdat de flens er nu zeg maar in valt het beschermkapje laat ik er wel af want de schroefdraad in het huis is naar de klote en van het kapje is een stuk af dus daar ken ik niks meer mee :? alleen nou me ketting nog :(
ik heb een nieuwe ketiing gekocht die is ntuurlijk veel te lang dus moet ik een stuk in zien te korte aangezien in niet zo'n speciaal dingetje daarvoor heb moet ik de penne er maar ff uit zien te rammen wordt zo nog een pittig klusje :roll:
vmaxservice

Bericht door vmaxservice »

ik heb nu een 6 tands gemonteerd maar dan heeft de bike totaal geen topsnelheid meer wel trekkracht maar een beetje snelheid op een recht stuk wil je ook wel natuurlijk wat moet ik doen??

grtz,

iwan
kreidler power

Bericht door kreidler power »

lars-zaanstad schreef:bedankt jongens maar ik heb al een betere oplossing gevonde
ik heb het conisch lopende gat met een kamergat boor 2 mm ingeboort nou passen er nogsteeds conische in en gewone met een flens erop
omdat de flens er nu zeg maar in valt het beschermkapje laat ik er wel af want de schroefdraad in het huis is naar de klote en van het kapje is een stuk af dus daar ken ik niks meer mee :? alleen nou me ketting nog :(
ik heb een nieuwe ketiing gekocht die is ntuurlijk veel te lang dus moet ik een stuk in zien te korte aangezien in niet zo'n speciaal dingetje daarvoor heb moet ik de penne er maar ff uit zien te rammen wordt zo nog een pittig klusje :roll:
makkelijk als je slijp tol hebt daar doen wij het altijd mee slijptol op pinnetje en dna tot ie glad is en dna eruit slaan
Gast

Bericht door Gast »

keb het al met een penuitdrijver gedaan wat een kl*te klus zeg:P ken ehm natuurlijk ook niet inklemmen in de bankschroef
maar ik heb al door zo'n polini replica is ook niet alles, het 8ertandwiel is exentrisch en een 1 mm krom het valt niet uit te lijnen met het andere tandwiel, als je een vaste ketting hebt moet het hele frame uit elkaar
wat een shitding zeg :? wordt tijd voor een zelfbouwer denk ik is nog leuker ook :roll:
Gesloten