Valt stil :(

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Valt stil :(

Bericht door Gast »

Hey,

vandaag ff gaan rijden met het mooie weertje :)

Was ik even aan het rijden viel hij steeds na een 100tal meters stil.

Ff wachte, terug rijden en weer hetzelfde voor.

Weet iemand waaraan het kan liggen??

Hij stottert eerst een keer en dan valt hij uit :(
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

mischien dat je gaskabel of het kabeltje van je stopknop kapot is?
en mischien dat je een te grote of te kleine sproeier heb, waardoor je na eventjes te veel/te weinig benzine heb..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Te weinig benzine is het al zeker niet want heb men benzinekraan al is dicht gedaan en als hij dan stilvalt is het een ander geluid.

Het kabeltje van de stopknop heb ik ook al afgekoppeld en dan heeft hij het nog voor.

Gaskabel kapot denk ik ook niet want hij wilt wel maar verzuipt precies in lucht vermoed ik...

Te grote of kleine sproeier zouek ni direct durven zeggen want hij is nog altijd volledig standaard en het werkte ervoor wel goed...

...

Nog dingen mss?

Bougie is ook al in orde..
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Kijk of er aan je ontsteking geen kabeltjes over of losgekomen zijn en zorg ervoor dat je bougiekabel er goed opzit. Zit er wel de juiste bougie in? Misschien klein vuiltje dat je sproeier verstopt, je choke die blokkeert, de motor die valse lucht trekt door scheurtjes e.d.
Gast

Bericht door Gast »

Momenteel heb ik hem uit elkaar voor alles te reinigen.

Bougiekabel was in orde. Ondertusse ook carbu en vlotter gechecked. Allemaal CLEAN.

Bougie is orginele dus zeker juist.

Valse lucht zou hij niet starten, ik kan altijd enkele 100den meters rijden.
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Het kan zeker aan je originele bougie liggen, dit heb ik ook aan de hand gehad. Probeer eens een NGK.
Gast

Bericht door Gast »

Heb opgemerkt met het uit elkaar halen dat men naftslangetje aan de tank geplooid zat en niet meer terug mooi rond te krijgen is (heeft zo heel de tijd stil gestaan).

In een ander topic had ik vanmorgen ook gelezen dat dat bij iemand de oorzaak was.

Dit ga ik dan zowiezo vervangen. Derna zal ik afwachten of hij nog stilvalt of niet :)
Gesloten