Aansluiten toerenteller op V racer
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Aansluiten toerenteller op V racer
Sinds kort een nieuwe V racer aangeschaft, Super machine.
Trekt als een beer alleen voornamelijk vanaf 30 km/pu.
Ik wil daarom een toerenteller monteren en weet alleen niet hoe.
Heb de zoekfunctie al volop gebruikt maar alleen gevonden van welke
toerentellers er word gebruikt. Geen uitleg of nog mooier tutorial van het
aansluiten van een toerenteller.
Het dus een toerenteller, een pulsdraad en een massa draad.
Hoe sluit ik deze aan op een V racer (blata B1 Replica)
Het is diegenene Met Yamaha/Fortuna Rood/Blauw reclame gestickerd
Zwart Frame rode velgjes.
Als iemand me kan helpen graag.
Alvast bedankt
Foto's Komen snel
Trekt als een beer alleen voornamelijk vanaf 30 km/pu.
Ik wil daarom een toerenteller monteren en weet alleen niet hoe.
Heb de zoekfunctie al volop gebruikt maar alleen gevonden van welke
toerentellers er word gebruikt. Geen uitleg of nog mooier tutorial van het
aansluiten van een toerenteller.
Het dus een toerenteller, een pulsdraad en een massa draad.
Hoe sluit ik deze aan op een V racer (blata B1 Replica)
Het is diegenene Met Yamaha/Fortuna Rood/Blauw reclame gestickerd
Zwart Frame rode velgjes.
Als iemand me kan helpen graag.
Alvast bedankt
Foto's Komen snel
rodericky : IQ ? was da.....TaiChi16 schreef:rodericky af en toe vraag ik me egt af wat voor IQ jij hebt ...
volgens mij moest je een snoertje om je bougie kabel heen wikkelen( niet op het rubber ! ) en de andere op je frame vast maken ( of aan het andere kabeltje dat uit je bobine komt )
weet niet 100% zeker dus vraag vraag nog maar even aan een ander voordat straks je toerenteller naar de !CENCUUR! is.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Dus niemand heeft op zijn v racer, sendai thai chi of blata b1 replica een toerenteller op een fatsoenlijke manier aangesloten.
Om de bougiekabel winden is niet nauwkeurig, wind je te weinig geeft hij teweinig toeren aan een wind je teveel je raad het al ....
Nou ik ga zelf wel tobben en als ik resultaat heb horen jullie het wel.
Tenzij de boel naar de bliksem gaat dan blijft het stil hier natuurlijk.
groeten,
Om de bougiekabel winden is niet nauwkeurig, wind je te weinig geeft hij teweinig toeren aan een wind je teveel je raad het al ....
Nou ik ga zelf wel tobben en als ik resultaat heb horen jullie het wel.
Tenzij de boel naar de bliksem gaat dan blijft het stil hier natuurlijk.
groeten,
Heb wel al een toerenteller aangesloten op mijne V maar er was geen massa draadje bij enkel een draadje om de bougiekabel. Ik vermoed dat uw toerenteller van een bromfiets komt met CDI ontsteking, dus nemen ze het signaal van kant van de laagspanning maar dit heb je niet bij zo'n chinees met magneetontsteking, wat je wel eens kunt proberen is twee weerstanden in serie, een van 20k en 1 van 1k in serie zetten en deze aansluiten tussen het kabeltje waar je stillegt en de de massa. De 20k richting spoel en de 1k richting massa, en dan het meetkabeltje aansluiten op het punt tussen de twee weerstanden. Want met de scoop meet ik pieken van 300V op dit draadje, dus één éénentwinstigste is dan nog zo'n 12V, iets waar het toestel moet kunnen mee werken he.
Mvg Tony
Mvg Tony
Is te zien wat je onder CDI begrijpt, voor mij is dat zo'n ontsteking met hallsensor en een electronicadoos erbij waarmee je de voorontsteking bij ieder toerental zelf kunt instellen. Sommige verkopers durven die vliegwielmagneetontsteking ook wel eens CDI noemen.hondaxtreme schreef:de ontsteking van chineesjes is ook cdi
Mvg Tony