problemen met de uitlaat

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Isaac

problemen met de uitlaat

Bericht door Isaac »

Hey,
ik heb sinds kort een minibike en heb er nog niet veel op gereden
Maar ik heb het probleem gehad dat de beugel van de uitlaat gebroken was, toen heb ik die weer vastgelast. Maar toen ik laatst reed ging die beugel weer los van de uitlaat (niet op mijn mooie laswerk :D ) en nam meteen een heel stuk uitlaat mee :? , is dit normaal? En wat kan ik eraan doen? Kan ik deze uitlaat nog gebruiken na hem gelast te hebben, of is die uitlaat zo'n klote ding dat ik em er beter af kan halen en een niewe halen?
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Hmmm, begrijp niet helemaal wat er kapot is...

Fotootje misschien? Afbeelding
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

ik denk dat je bedoelt dat hij is gescheurt en daarna gelijk een stuk verder is gescheurt. nee dit is niet normaal maar voor een chinees is kan ik het me voorstellen.

je kan de uitlaat gewoon lassen maar je moet het wel netjes doen anders begint hij te lekken.

succes er mee

niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
*peter*

Bericht door *peter* »

Als je uitlaat scheurt dan zit hij waarschijnlijk onder spanning vast. hij gaat dan door de trillingen scheuren. Je zult hem dus moeten monteren zonder dat de uitlaat onder spanning staat.
granaat90

Bericht door granaat90 »

Hej ik heb precies hetzelfde probleem ik heb dat steuntje er gewoon afgelaten.. en dat gat heb ik met een stukje metaal weer dichtgelast. Hij lekt nog maar heel iets olie maar dat geeft geen problemen.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

als je pech hebt dan scheurt je hele uitlaat zo kapot hoor..

proberen niet te strak te zetten(misschien kan je iets met veertjes klaarkrijgen?)
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

heb ik ook gehad .
ik had het geluk dat het alleen die houder is dat kappot was.
weetje wat ik deed :d raar maar waar .
met een dinamo van een fiets :p
ik kan het niet uitleggen er zit aan de dinamo een soort metalen dingetje , en dat had de juiste lengte voor rond men kader te doen en men uitlaat enjah nu hangt die terug stevig vast en je merkt er gewoon niks van
pocket_racer
forum gebruiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 11:55
Locatie: roeselare

Bericht door pocket_racer »

ik heb dit ook gehad,gewoon mooi gelast,en er tussen katoen(vangt de schokken op)
binnekort beginnen met mijn zelfbouw:d
mardevi

Bericht door mardevi »

katoen kan nattujrlijk, maar ik zou een stukje rubber er tussen doen.
Neem een stukje rubber van een mm of 2 dik en knip er een een aantal ringetjes uit van een cm of 2.
Montage: 1. Boutje-2. sluitring (die ongevoor evengroot is als de rubber ring) -3. rubber ringetje - 4. uitlaatklem - 5. tweede rubberen ringetje - 6. sluitring. dit monteren aan het bevestigingspunt van het frame, tenslotte een sluiting en borgmoer en voila. je uitlaat zit vast en scheurt niet meer af.
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

mardevi schreef:katoen kan nattujrlijk, maar ik zou een stukje rubber er tussen doen.
Neem een stukje rubber van een mm of 2 dik en knip er een een aantal ringetjes uit van een cm of 2.
Montage: 1. Boutje-2. sluitring (die ongevoor evengroot is als de rubber ring) -3. rubber ringetje - 4. uitlaatklem - 5. tweede rubberen ringetje - 6. sluitring. dit monteren aan het bevestigingspunt van het frame, tenslotte een sluiting en borgmoer en voila. je uitlaat zit vast en scheurt niet meer af.
dnek jij
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Plaats reactie