Valt uit bij vol gas
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Valt uit bij vol gas
Beste mensen, ik heb gisteren een nieuwe uitlaat + een rocketkey aan/in mijn bike gemonteerd. Nu zit ik met het probleem, dat als ik vol gast geef de minibike uitvalt. Ik heb al met de toerenmeter lopen prutten.. Maar heeft niet echt veel geholpen... Kan iemand mij verder helpen..??
Mvg, Jeroen
Mvg, Jeroen
- thomas1991
- forum gebruiker
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
- Locatie: Tilburg
Waar koop je zo'n ding? Ik heb geen zin om het op een minibike site te bestellen want dan ligt er gelijk weer 5 eur. extra op de factuur...
Nog net een quote gevonden:
Nog net een quote gevonden:
--> Dus als ik vol gas geef knalt mn motor vast?Een te grote sproeier zorgt meestal voor een te rijk benzinemengsel, een te kleine sproeier zorgt meestal voor een te arm benzinemengsel. Bij tweetaktmotoren is een te arm mengsel vaak de oorzaak van een vastloper.
- thomas1991
- forum gebruiker
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
- Locatie: Tilburg
Ik heb de mijne bij de brommer boer gehaald, maar ik heb een dellorto..RaceKing schreef:Waar koop je zo'n ding? Ik heb geen zin om het op een minibike site te bestellen want dan ligt er gelijk weer 5 eur. extra op de factuur...
Maar daarom zou ik voor de zekerheid de jouwe meenemen
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Waar vind ik m'n spruitstuk?
En wat moet ik voor voorbereidend werk treffen om erbij te kunnen komen? (kappen liggen er zo-ie-zo al af ivm. installatie uitlaat + race membraam
Vind hier weer iets:
Greetzz
En wat moet ik voor voorbereidend werk treffen om erbij te kunnen komen? (kappen liggen er zo-ie-zo al af ivm. installatie uitlaat + race membraam
Vind hier weer iets:
Dit wil ik eerst wel proberen.. Maar moet ik hiervoor mijn tank leegmaken of is dit niet nodig? En zoja, hoe kan ik het beste mijn tank leeghalen?Gasnaald:
Het verzetten is niet moeilijk maar wel een pietepeuterig werkje, bovenop je carburateur (waar je gaskabel naar binnen gaat) zit een dekseltje (steekie 14), die draai je los (ja, tegen de klok in..). Het dekseltje springt los omdat er tussen je gasschuif en het dekseltje een sterke veer zit (dit laat je gas zo mooi terug springen! Nu moet je kabel van de gasschuif halen, je houd het deskseltje vast en met je duim druk je de veer strak tegen het dekseltje, nu steek je de gasschuif terug in de richting van deksel en zal het tonnetje onderaan de kabel uit de gasschuif komen. Met je andere hand haal je de schuif terug en schuift via het spleetje van de kabel, hou hem niet op zijn kop anders valt alles eruit! Als je de kabel van de schuif heb gehaald keer je schuif om op je andere hand, er zit een zit een los ringetje in met een plat kantje een koperen naald met een klemveertje erop, dat is je gasnaald. Hij zit standaard meestal in de middelste stand. Door het klemveertje hoger op de naald te plaatsen geef je minder brandstof en door het veertje lager te zetten geef je hem meer brandstof. Het effect is voornamelijk van toepassing in gebied onderin, dus bij het optrekken en het uit de bochten komen. Een te arm mengsel doet je motor smoren en een te rijk mengsel verzuipt je motor, vooral bij stationair toerental. Als je je gassnaald verzet moet je bijna altijd je stationair schroef verstellen.
Greetzz
hij krijgt niet compleet te weinig, alleen als ik vol gas geef... zit nu alleen met een probleem... dat stukje van mn gasnaald is uit mekaar gevallen... hoe moet deze in elkaar
je hebt zegmaar het dopje, veer, zo'n groter ringetje met een gleuf. klein ringetje die aan de gasnaald zit en zo'n klein alu kokertje...
Heeft iemand een voorbeeldje hoe dit in elkaar moet??
thnx...
je hebt zegmaar het dopje, veer, zo'n groter ringetje met een gleuf. klein ringetje die aan de gasnaald zit en zo'n klein alu kokertje...
Heeft iemand een voorbeeldje hoe dit in elkaar moet??
thnx...
Als je met een stnd carb rijd en je hebt een nieuwe uitlaat.... Dan zul je zowiezo een stuk groter moeten in je sproeier en dit is niet op te lossen met een gasnaald verzetten. Sproeiers voor die originele chinese troep is volgens mij nergens te krijgen. Je doet eerst je gasnaald door je gasschuif dan steek je je gaskabel door het dekseltje van je carb, veer om de gaskabel en dan steek je je gaskabel door het witte busje. Je trekt deze naar achter zodat de veer inveert en er langer stuk gaskabel uit komt. Dan steek je de gaskabel door door de gleef van je gasschuif.
dit gedaan kun je het geheel los laten en in je carb stoppen. Hopen dat je het beetje snapt zo.
dit gedaan kun je het geheel los laten en in je carb stoppen. Hopen dat je het beetje snapt zo.