Valt uit bij vol gas

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Valt uit bij vol gas

Bericht door Gast »

Beste mensen, ik heb gisteren een nieuwe uitlaat + een rocketkey aan/in mijn bike gemonteerd. Nu zit ik met het probleem, dat als ik vol gast geef de minibike uitvalt. Ik heb al met de toerenmeter lopen prutten.. Maar heeft niet echt veel geholpen... Kan iemand mij verder helpen..??

Mvg, Jeroen
Gast

Bericht door Gast »

ik heb hetzelfde probleem. als de bike net start en na 5 sec gas geeft valt die meteen uit, als ik hem een tijde laat lopen kan ik hooguit een paar seconden rijden en dan valt die uit =(
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Ik denk dat je eens een andere sproeier moeten proberen :wink:

Dan zal hij weer goed/beter lopen..

Had zelf dit probleem ook gehad, mar hij loopt weer goed :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gast

Bericht door Gast »

Waar koop je zo'n ding? Ik heb geen zin om het op een minibike site te bestellen want dan ligt er gelijk weer 5 eur. extra op de factuur...

Nog net een quote gevonden:
Een te grote sproeier zorgt meestal voor een te rijk benzinemengsel, een te kleine sproeier zorgt meestal voor een te arm benzinemengsel. Bij tweetaktmotoren is een te arm mengsel vaak de oorzaak van een vastloper.
--> Dus als ik vol gas geef knalt mn motor vast?
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

RaceKing schreef:Waar koop je zo'n ding? Ik heb geen zin om het op een minibike site te bestellen want dan ligt er gelijk weer 5 eur. extra op de factuur...
Ik heb de mijne bij de brommer boer gehaald, maar ik heb een dellorto..
Maar daarom zou ik voor de zekerheid de jouwe meenemen :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gast

Bericht door Gast »

Waar vind ik m'n spruitstuk? :oops:

En wat moet ik voor voorbereidend werk treffen om erbij te kunnen komen? (kappen liggen er zo-ie-zo al af ivm. installatie uitlaat + race membraam

Vind hier weer iets:
Gasnaald:
Het verzetten is niet moeilijk maar wel een pietepeuterig werkje, bovenop je carburateur (waar je gaskabel naar binnen gaat) zit een dekseltje (steekie 14), die draai je los (ja, tegen de klok in..). Het dekseltje springt los omdat er tussen je gasschuif en het dekseltje een sterke veer zit (dit laat je gas zo mooi terug springen! Nu moet je kabel van de gasschuif halen, je houd het deskseltje vast en met je duim druk je de veer strak tegen het dekseltje, nu steek je de gasschuif terug in de richting van deksel en zal het tonnetje onderaan de kabel uit de gasschuif komen. Met je andere hand haal je de schuif terug en schuift via het spleetje van de kabel, hou hem niet op zijn kop anders valt alles eruit! Als je de kabel van de schuif heb gehaald keer je schuif om op je andere hand, er zit een zit een los ringetje in met een plat kantje een koperen naald met een klemveertje erop, dat is je gasnaald. Hij zit standaard meestal in de middelste stand. Door het klemveertje hoger op de naald te plaatsen geef je minder brandstof en door het veertje lager te zetten geef je hem meer brandstof. Het effect is voornamelijk van toepassing in gebied onderin, dus bij het optrekken en het uit de bochten komen. Een te arm mengsel doet je motor smoren en een te rijk mengsel verzuipt je motor, vooral bij stationair toerental. Als je je gassnaald verzet moet je bijna altijd je stationair schroef verstellen.
Dit wil ik eerst wel proberen.. Maar moet ik hiervoor mijn tank leegmaken of is dit niet nodig? En zoja, hoe kan ik het beste mijn tank leeghalen?

Greetzz
Gast

Bericht door Gast »

kikje
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

het is niet nodig als je zorgt dat niks meer uit de slang komt :wink: beste is gewoon even je tank legen. gewoon iets er onder houden waar de benzine in loop :lol:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
jordy1986

Bericht door jordy1986 »

Als ik het zo hoor is gewoon je sproeier te klein en zul je een paar maatjes groter moeten gaan zitten. Hoop niet dat je een originele carb hebt want daar staan geen maten op de sproeiers en weet uberhaupt niet of je daar wel aan kan komen
Gast

Bericht door Gast »

Heb dus wel een standaard carb.. Vandaar dat ik ook met de gasnaald wil gaan prutten :) :D
jordy1986

Bericht door jordy1986 »

Bij de gasnaald hoef je het niet te zoeken als ie gewoon compleet te weinig benzine krijgt. Word dus helaas voor jou tijd voor een andere carb met ander spruitstuk
Gast

Bericht door Gast »

hij krijgt niet compleet te weinig, alleen als ik vol gas geef... zit nu alleen met een probleem... dat stukje van mn gasnaald is uit mekaar gevallen... hoe moet deze in elkaar

je hebt zegmaar het dopje, veer, zo'n groter ringetje met een gleuf. klein ringetje die aan de gasnaald zit en zo'n klein alu kokertje...

Heeft iemand een voorbeeldje hoe dit in elkaar moet??

thnx...
Gast

Bericht door Gast »

kikje....

ik moet vandaag nog weten hoe die stomme naaldzooi in mekaar moet...
jordy1986

Bericht door jordy1986 »

Als je met een stnd carb rijd en je hebt een nieuwe uitlaat.... Dan zul je zowiezo een stuk groter moeten in je sproeier en dit is niet op te lossen met een gasnaald verzetten. Sproeiers voor die originele chinese troep is volgens mij nergens te krijgen. Je doet eerst je gasnaald door je gasschuif dan steek je je gaskabel door het dekseltje van je carb, veer om de gaskabel en dan steek je je gaskabel door het witte busje. Je trekt deze naar achter zodat de veer inveert en er langer stuk gaskabel uit komt. Dan steek je de gaskabel door door de gleef van je gasschuif.
dit gedaan kun je het geheel los laten en in je carb stoppen. Hopen dat je het beetje snapt zo.
pascalo

Bericht door pascalo »

als je op een school zit met de sector metaal kunnen ze je daar vast wel helpen met je sproeiers
meestal hebben ze een speciaal apparaatje waar ze de grote van de sproeiers kunnen meten in iedergeval bij ons op school wel
Plaats reactie