Methanol

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

SSMichel

Methanol

Bericht door SSMichel »

Zijn er hier ook mensen die gedeeltelijk op methanol rijden? En zoja, hoeveel merk je er van.
Gast

Bericht door Gast »

De zoekfunctie rijd er op =/
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Werkt niet, al meerdere malen met verschillende mengsel geprobeerd bij een scooter. De mengsel-lucht verhouding klopt dan ook niet meer enzo.

Het valt wel te maken, maar het werkt niet als je het zo in je tank doet
SSMichel

Bericht door SSMichel »

Ik neem aan dat je dan een grotere sproeier moet monteren of iets dergelijks. Ik heb wel gehoord dat 4 takt brommers op 50% kunnen rijden.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

4takt brommers...minibikes...

probeer het gewoon als je denkt dat het kan? :twisted:
SSMichel

Bericht door SSMichel »

Ik vraag het niet voor niets ik wil gewoon weten of dit mogelijk is. Ik hoop dat er ook iemand kan antwoorden die er verstand van heeft en weet waarover die praat. Heb weinig zin om het wiel opnieuw uit te gaan vinden als iemand er al wat vanaf weet.
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Hoe meer methanol ik in mijn scooter deed, hoe slechter hij liep. Net alsof er geen sproeier in de scoot zat :lol: Het lijkt net alsof hij bijna alleen maar brandstof krijgt dan.

Als je ooit een modelbouwmotor hebt gezien dan zie je dat ze een carburateur van 7mm ofzo hebben en toch ruim een kwartier op zo'n klein prultankje kunnen rijden. Dus volgens mij klopt de brandstof/lucht verhouding niet op een scooter. Het goedje van nitromethaan en methanol heeft meer lucht nodig.

Je zou een hele kleine sproeier kunnen monteren. Het probleem is dat de cilinder dan bijna niet meer gesmeerd wordt.

Dit is mijn redenering, als iemand een andere mening heeft hoor ik het graag.

Het is in elk geval een fabeltje dat je zomaar modelbouwbrandstof in je tank kunt gooien en dat hij dan sneller rijdt.
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ik heb trouwens eens de benzineleiding van mijn scooter gesplitst, daar een modelbouwtankje met een kraantje ertussen op aangesloten.

Misschien heb je wel ooit gezien dat je met een lopende waterkraan ergens lucht mee kan aanzuigen of iets dergelijks.

Dat was ook het idee achter mijn bedenksel. Wanneer de carburateur meer benzine aan zou zuigen, zou hij ook steeds iets meer modelbouwbrandstof uit het minitankje zuigen (regebaar met een kraantje). In plaats daarvan werd er benzine in het modelbouwtankje geduwd en overstroomde het tankje.
Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

Bericht door stafke007 »

idd modelbouw motoren rijden op een mengsel waarbij methanol in zit
ik heb er namelijk ook eentje
2.1 cc
7 mm haalt de carburator niet eens we praten over 4 mm of zo
ik zou dit niet proberen als ik jou was en het kost veel geld
op de modelboew motoren van schaal 1/6 rijden op motoren van 23 cc
deze motoren kun je kiezen op wat je rijd het mengsel van methanol of gewone benzine, eens je motor op methanol heeft gereden is het niet aan te raden hem op benzine in eens te laten rijden, ze gaan trouwens ook even hard dus niet proberen als ik van jou was
deze nitro was ook zeer duur 10 euro voor 1 litertje
hopelijk heb ik je wat wijser gemaakt
greetzzz steven
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ik heb nog nooit gehoord dat je een 1:6 met 23cc op dat goedje kunt laten lopen. Beetje vreemd dat het op beide brandstoffen werkt.
jordy1986

Bericht door jordy1986 »

Het zal idd zo niet gaan werken. Je zult veel dingen moeten aanpassen waaronder je compressie verhouding. :lol:
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Dit gaat wel, je hebt wel een ander soort carburator nodig. Op deze site zie je zo ene: http://www.pocketbikesunlimited.com/ALCOHOLCARKIT.html
Ik weet wel niet wat voor prestaties dit levert maar lijkt mij wel leuk om het te proberen. Zorg wel dat de nest niet ontploft :lol:
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
SSMichel

Bericht door SSMichel »

Hey is dat geen butterfly carb? Misschien kan het daarmee wel want die modelbouwmotortjes hebben ook butterfly's.
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Ik weet het niet, misschien dat dat ook lukt maar dat kan ik u niet zeggen. Er is maar 1 oplossing en dat is proberen. Is methanol niet duurder dan benzine? Gr.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

NRGizer schreef:Ik weet het niet, misschien dat dat ook lukt maar dat kan ik u niet zeggen. Er is maar 1 oplossing en dat is proberen. Is methanol niet duurder dan benzine? Gr.
ik meende dat het wel bijna 10 euro per liter was...dus WAT HEEFT HET NOG VOOR ZIN?
Plaats reactie