Velgen spuiten

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Blackrider

Velgen spuiten

Bericht door Blackrider »

he ik heb een zwart chorme minibike en het leek me echt vet om de binne kant van me velge te spuite en de rand te polijsten maar lijkt dit jullie vet en op welke manier kan ik het het best doen en wat voor verf kan ik het best gebruike geliefst verf bij de praxis

thnx;)
Gast

Bericht door Gast »

hallo blackrider

ik heb mijn velgjes ook gespoten samen met een kameraad van mij en randjes gepolijst

verf kan je gewoon kopen bij gamma, kost geen drol
polijsten geeft mooiere uitstraling, je ziet er niets van weer

maar ik zou het niet doen omdat

1. velgjes spuiten is erg mooi ziet er beter uit alleen je kunt er niets aan doen maar de lak is er zo weer af naar beetje water smeer enzo bladert er zo weer af this bij ieder verschillend kan binnen 1 maand maar ook na 4 maand maar ik kan je garanderen het bladert je eraf

2. Polijsten is heel mooi heb het ook gedaan maar na 1 dag rijden zie je het niet weer dat je dat gedaan hebt

Genoeg advies

Met Vriendelijke Groet
BennieBike#211
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Mijn randen zijn gepolijst en dat blijf je gewoon zien hoor, en je kan ze beter spuiten dan verven want als je het verft met een kwast valt het er inderdaad zo weer af waarschijnlijk :lol:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Blackrider

Bericht door Blackrider »

ja en ik heb gehorod sdat je eht best 300 keer kan schuure dan spuite weer schuure en dan weer spuit en dan blanke lak er op dan is het helemaal to bladert het ook niet:P ma kost te veel tijd:P:P
Patrickn

Bericht door Patrickn »

of je laat ze verchromen :idea: maar ik weet niet of de velgen wel van goed materiaal zijn daarvoor
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

BennieBike#211 schreef:hallo blackrider

ik heb mijn velgjes ook gespoten samen met een kameraad van mij en randjes gepolijst

verf kan je gewoon kopen bij gamma, kost geen drol
polijsten geeft mooiere uitstraling, je ziet er niets van weer

maar ik zou het niet doen omdat

1. velgjes spuiten is erg mooi ziet er beter uit alleen je kunt er niets aan doen maar de lak is er zo weer af naar beetje water smeer enzo bladert er zo weer af this bij ieder verschillend kan binnen 1 maand maar ook na 4 maand maar ik kan je garanderen het bladert je eraf

2. Polijsten is heel mooi heb het ook gedaan maar na 1 dag rijden zie je het niet weer dat je dat gedaan hebt

Genoeg advies

Met Vriendelijke Groet
BennieBike#211
Allemaal BULL-SH*T wat hier staat.
Je moet je velgen eerst goed schuren, en de rand afplakken, omdat je die later wil polijsten.
Dan ga je alles wat je wilt spuiten GOED ONTVETTEN (belangrijk tegen afbladderen)
Dan spuit je je velgen met een laag of 2 a 3 met een kleur uit een spuitbus van de praxis of whatever, en dan spuit je daar een laag of 2 blanke lak overheen.
Vervolgens polijst je de rande van je velgen, maar als je iets polijst moet je het altijd wel bijhouden of je moet er ook blanke lak over spuiten, maar dan glimt het niet meer zo hard.
Gast

Bericht door Gast »

Groot gelijk! Heb ik ook bij mijn brommer gedaan. Het beste is de echte velgenspray van motip te kopen is maar 6 euro en dan lichtjes schuren dat het ruw wordt, goed ontvetten en 3 dunne lagen aanbrengen en er tussendoor even wachten zie bus motip.

Zo kun je er zo lang mee doen als je wilt en gewoon overheen poetsen!

Succes!!! :D
Plaats reactie