probleem(nog een!!!)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

probleem(nog een!!!)

Bericht door Gast »

De cilinder gaat niet in de zuiger.Ik heb al geprobeert om hem er in te duwen maar het lukt niet.Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Gr,
Yaahia
Laatst gewijzigd door Gast op vr 23 jun 2006, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Je moet je zuigerveren(die metale om je zuiger heen) Samen drukken en dan op de kloppende manier je clinder erop schuiven. Ik snapte het eerst zelf ook niet, maar het lukt uit eindelijk wel!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Dat heb ik ook geprobeert maar hij gaat er gewoon niet in.

Gr,
Yaahia
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Tussen je zuigerveren zit ergens een zwart "stipje" hier moet de sluiting van de veren zitten, als die daar zit kan je de veren zo ver samen drukken dat ze bijna even groot als de zuiger zelf zijn en moet ie met een beetje kracht zo je cilinder in gaan..
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Dat stipje is dus een soort bolletje (verdikking) in je zuigerveergleuf. Op je zuigerveer zit een inham waar dat bolletje juist in past zodat je je zuigerveer tot het max kunt indrukken. Natuurlijk ook je zuiger van onder naar boven in je cilinder duwen want de onderkant van je cilinder is conisch gefreesd zodat je zuigerveren automatisch bijeen worden gedrukt. Grtz.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gast

Bericht door Gast »

Ok hartstike bedankt.Ik ga het morgen nog eens proberen.

Gr,
Yaahia
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het vandaag uigeprobeert en de zuiger ging er zo in.
Maar ik heb nou nog een probleem.Gisteren(voor ik de cilinder had geopend) probeerde ik hem te starten maar hij bleef alleen met vol gas lopen,en als ik het gas los liet dan stopte die dus hij loopt niet stationair.En nou heb ik alles terrug gemonteerd en ik krijg helemaal niets.Ik heb alle carburateur schroefjes nagekeken en hij is ook niet verzopen en de bougie vonkt ook nog goed(bougie is 1 dag oud).Misschien ligt het aan de carb afstelling?

Gr,
Yaahia
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Kijk je stationair schroef die goudkleurige schroef met dat veertje eromheen

Die draai helemaal in en dan 2.5 slag naar buiten dan start je je bike en draai je aan die schroef vaster of losser totdat jij vindt dat hij een mooi geluid heeft
Gast

Bericht door Gast »

Dat is toch die onderste schroef(die grote).Want ik heb een Butterfly carburateur en ik kan geen goudkleurige schroef erop vinden.

Gr,
Yaahia
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

dan heb je volgens mij een H en een L dingetje, de h is de hoofdsproeier, de L voor de stationairsproeier :idea: :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de L schroef al geprobeert maar het lukt nog steeds niet.Volgens mij krijgt de motor geen brandstof.ik heb al zo'n 12 keer op dat pompje gedrukt maar er gebeurt helemaal niks(er gaat nog wel brandstof door de slangen) en de bougie is ook helemaal droog.

Gr,
Yaahia
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

yaahia schreef:Ik heb de L schroef al geprobeert maar het lukt nog steeds niet.Volgens mij krijgt de motor geen brandstof.ik heb al zo'n 12 keer op dat pompje gedrukt maar er gebeurt helemaal niks(er gaat nog wel brandstof door de slangen) en de bougie is ook helemaal droog.

Gr,
Yaahia
heb je hem afgesteld toen hij koud was? laat hem warm worden en probeer het dan nog eens?
Gast

Bericht door Gast »

Maar hoe moet de motor warm worden als ie niet eens kan starten?Hij krijgt volgens mij niet eens brandstof.

Gr,
Yaahia
Gast

Bericht door Gast »

Ik zag net dat er draadje los zat(boven de koppelingshuis,aan de frame).Misschien heeft dit er iets mee te maken.

Gr,
Yaahia
kiteguy
forum gebruiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 06 sep 2005, 23:19
Locatie: amersfoort

Bericht door kiteguy »

dat heeft er idd mee te maken dat is voor je uit knop bind deze weer ff aan het frame en probeer hem weer te starten

groetjes pim
snelheid is niet leuk, het is geweldig!!
Plaats reactie