Choke en stilvallen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Wilko

Bericht door Wilko »

Ik rijd ook altijd met de choke open, of tussen open en half open in...
Rijd goed, en maakt volgens mij niet echt uit...
pies

Bericht door pies »

ik heb eerlijk gezegd ook hetzelfde probleem, dus als ik het goed begrijp moet de choke dichtstaan om de motor op te laten warmen en openstaan als je lekker hard wilt broemmen? en ik vraag mij ook af of mijn motorblok niet overhit daardoor raakt....
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

neej juist helemaal omgekeerd kijk choce naar beneden is uit zo moet je normaal gezien rijden punt uit :)
choce omhoog zo moet je jou motor starten je laat hem effe draaien minuutje ofzo dan hendeltje naar beneden en gaan rijden :)

oke sommige mensen rijden met choce maar jah :s normaal moet je zonder rijden ... is nu eenmaal zo ...
pies

Bericht door pies »

ah oke dus choke boven is opwarmen en beneden is rijden? maar als hij naar beneden zit dan draait hij volee toeren. zal de motor uiteindelijk niet overhit raken ?
Gast

Bericht door Gast »

met de choke hele maal naar boven en ik geef gas slaat ie ook af alleen start hij wel lekkerder met choke open en dan zet ik hem naar het midden of dicht..
pies

Bericht door pies »

nou ik heb het geprobeerd
met choke helemaal open regeert hij nu nogal overdreven: trek meteen weelie
met choke halfopen rijdt hij goed
en choke dicht... heeft hij niet een power om alleen zn wiel te laten draaien
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

pppffff


wat een verhaal



een choke staat niet aan of af!!!krijg je een hoop spraakverwarring van!!

hij is "open" of "dicht"!!

"dicht" is "stand tijdens starten....verder niks...de choke sluit dan een deel van de luchtoevoer af....daardoor zal de bike iets makkelijker starten..
niet omdat je perse mnider lucht moet hebben tijdens starten, maar omdat het starttoerental laag is, en motorblok daardoor minder makkelijk brandstof aanzuigd....

"open" is de normale rijdstand....afhankelijk an de motor...moet je ff zelf bepalen, kun je na een korte periode...tussen de 1 en 20 seconden, de choke na het starten van "dicht" naar "open" zetten...


welke stand van je handeltje nu "open" of "dicht" is, haal ff je luchtfilter eraf....zie je 't zo....



succes
pies

Bericht door pies »

oh oke k zal het zien
speedydevil

Bericht door speedydevil »

MAN Als de choke openstaat krijgt hij dus de perfecte luchtinlaat en verbaranding hoe betere verbranding hoe groter de explosie dus hoe meer rpm ( Dus met je choke open maakt hij meer toeren )
pies

Bericht door pies »

eerlijk gezegd is dat ook beter. maar wel uitkijken dat heel misschien jegrasmaaiermotortje niet door die ene "perfecte explosie" de fik invliegt
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

kortom:

het schuifje moet naar beneden met het rijden.., doet hij het dan niet goed, terwijl je MET choke wel goed rijd word het tijd voor een grotere sproeier!!
Gast

Bericht door Gast »

gwn je stationair boutje beetje afstelen en klote tog......?
Plaats reactie