Is het nu wel of geen rommel???
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- perry1990
- forum gebruiker
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
- Locatie: *geen sponsor*
- Contacteer:
*geen sponsor*
dit is de site voor de water gekoelde 239 en deze trekken behoorlijk
maar jij zegt dat een fiets goedkoper is maar als jij door de straat gaat rijden dan ken je een boete verwachten van 500 euro dus niet slim
je moet aleen wel een beetje technis zijn indd want adners weet je nooit waar je moet zoeken voor fouten
dit is de site voor de water gekoelde 239 en deze trekken behoorlijk
maar jij zegt dat een fiets goedkoper is maar als jij door de straat gaat rijden dan ken je een boete verwachten van 500 euro dus niet slim
je moet aleen wel een beetje technis zijn indd want adners weet je nooit waar je moet zoeken voor fouten
Groeten perry
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
ach, ik woon in een afgelegen dorp, waar de politie nog niet eens van weet dat het bestaat volgens mij
ik had eerst een quad, reed ik ook mee heir door de zandpaatjes en door het dorp. dus dat komt wel goed!
maar die watergekoelde minibikes zien er wel goed uit, zijn deze ook beter? en wat is nu het verschil tussen die goedkopere van 100-130 en deze van 240?
groetjes maarten.
ik had eerst een quad, reed ik ook mee heir door de zandpaatjes en door het dorp. dus dat komt wel goed!
maar die watergekoelde minibikes zien er wel goed uit, zijn deze ook beter? en wat is nu het verschil tussen die goedkopere van 100-130 en deze van 240?
groetjes maarten.
Weet niet of dit topic oud is, tis ook gelijk mijn eerste post hier
Heb zelf ook een goedkope luchtgekoelde en hij bevalt mij best eigenlijk.
Ben dinsdag op de kartbaan in poeldijk geweest (Van der Ende) en heb daar lekker de hele avond geraced, ook gewoon meerdere rondes achter elkaar, hij had nergens last van.
Enige wat ik had was dat waar de gaskabel de gashendel ingaat dat stukje plastic waar je dat stukje metaal (ja heel verwarrend ) een beetje kapot ging, maar even gashendel iets verplaatsen en strak vastdraaien en hij ging weer
En er komt toch snelgas op dus boeit ook niet zo heel erg.
Vind m verder alleen juist te langzaam optrekken, weet iemand welke koppeling er in kan ? (Tis echt zo'n standaard chineesje van 135 euro ofzo, dat is sendai ?)
Heb zelf ook een goedkope luchtgekoelde en hij bevalt mij best eigenlijk.
Ben dinsdag op de kartbaan in poeldijk geweest (Van der Ende) en heb daar lekker de hele avond geraced, ook gewoon meerdere rondes achter elkaar, hij had nergens last van.
Enige wat ik had was dat waar de gaskabel de gashendel ingaat dat stukje plastic waar je dat stukje metaal (ja heel verwarrend ) een beetje kapot ging, maar even gashendel iets verplaatsen en strak vastdraaien en hij ging weer
En er komt toch snelgas op dus boeit ook niet zo heel erg.
Vind m verder alleen juist te langzaam optrekken, weet iemand welke koppeling er in kan ? (Tis echt zo'n standaard chineesje van 135 euro ofzo, dat is sendai ?)
- ferryn
- forum gebruiker
- Berichten: 946
- Lid geworden op: di 11 apr 2006, 14:51
- Locatie: 3de Doos Rechts
- Contacteer:
nope is geen sendai behalve als ie 2dehads zijn kun je misschien sendai hebben.dapluiz schreef:Weet niet of dit topic oud is, tis ook gelijk mijn eerste post hier
Heb zelf ook een goedkope luchtgekoelde en hij bevalt mij best eigenlijk.
Ben dinsdag op de kartbaan in poeldijk geweest (Van der Ende) en heb daar lekker de hele avond geraced, ook gewoon meerdere rondes achter elkaar, hij had nergens last van.
Enige wat ik had was dat waar de gaskabel de gashendel ingaat dat stukje plastic waar je dat stukje metaal (ja heel verwarrend ) een beetje kapot ging, maar even gashendel iets verplaatsen en strak vastdraaien en hij ging weer
En er komt toch snelgas op dus boeit ook niet zo heel erg.
Vind m verder alleen juist te langzaam optrekken, weet iemand welke koppeling er in kan ? (Tis echt zo'n standaard chineesje van 135 euro ofzo, dat is sendai ?)
en de topic is niet oud want anders staat ie niet bovenaan
en sommige chineesjes zijn goed en de meeste slecht!
[quote="Divirion"]De zoekfunctie geeft pas een hoop vermogen.
[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
Vandaag weer hele dag gereden, ook regelmatig vol gas en geen enkel probleem.
Als je er normaal mee omgaat, goed inrijdt en goed onderhoud heb je er veel plezier van hoor. Uiteraard is de kwaliteit gewoon minder dan de duurdere, maar alle waar naar zn geld.
Voor 100-130 euro heb je een hoop lol. Overigens heb je wel kans dat er iets a fabriek niet goed is, dus reken gewoon op 150 euro, dan zit je altijd goed, mocht er iets kapot gaan tijdens de eerste ritjes. Als het dan niet stuk gaat, zal het over het algemeen wel goed zitten.
Wat ik aan onderhoud doe:
Elke 4/5 liter benzine: alles bouten vastdraaien, luchtfilter even reinigen indien nodig.
Elke ritje (heel regelmatig): ketting spannen en smeren. Alles met een doekje even schoonmaken (die smeer komt werkelijk overal).
Eigenlijk zou ik de koppeling en remmen ook elke paar liter (tankjes) moeten checken, maar als die niet goed zijn, merk ik dat vanzelf doordat hij slecht remt of optrekt.
Verder ga ik hem aan het einde van dit seizoen (herfst/winter) helemaal uit elkaar halen en alles reinigen, nakijken en weer (goed) vastzetten.
Tevens wat kleine onderdeeltjes vervangen/verbeteren denk ik.
Valt heel erg mee dus, kan zijn dat ik iets ben vergeten, maar geloof het niet.
Als je er normaal mee omgaat, goed inrijdt en goed onderhoud heb je er veel plezier van hoor. Uiteraard is de kwaliteit gewoon minder dan de duurdere, maar alle waar naar zn geld.
Voor 100-130 euro heb je een hoop lol. Overigens heb je wel kans dat er iets a fabriek niet goed is, dus reken gewoon op 150 euro, dan zit je altijd goed, mocht er iets kapot gaan tijdens de eerste ritjes. Als het dan niet stuk gaat, zal het over het algemeen wel goed zitten.
Wat ik aan onderhoud doe:
Elke 4/5 liter benzine: alles bouten vastdraaien, luchtfilter even reinigen indien nodig.
Elke ritje (heel regelmatig): ketting spannen en smeren. Alles met een doekje even schoonmaken (die smeer komt werkelijk overal).
Eigenlijk zou ik de koppeling en remmen ook elke paar liter (tankjes) moeten checken, maar als die niet goed zijn, merk ik dat vanzelf doordat hij slecht remt of optrekt.
Verder ga ik hem aan het einde van dit seizoen (herfst/winter) helemaal uit elkaar halen en alles reinigen, nakijken en weer (goed) vastzetten.
Tevens wat kleine onderdeeltjes vervangen/verbeteren denk ik.
Valt heel erg mee dus, kan zijn dat ik iets ben vergeten, maar geloof het niet.
Is prima om het uit te proberen, kun je mooi een seizoen rijden en kijken of je het dan leuk vindt. Als je het daarna leuk vindt, kun je ervoor kiezen je eigen minibike helemaal uit elkaar te halen en te verbeteren of koop je alsnog een duurdere.MaartenC schreef:oke dus eigelijk is als je er normaal mee omgaat niet echt rommel, maar voor die 125 euro ongeveer wel waar voor zen geld?
enja, het is voor mij ook maar om hier wat rond te rijden dus heel duur moet het niet zijn inderdaad.
Vind je het niets meer aan en staat hij stof te happen, dan verkoop je hem en heeft het je tenminste niet 100en euros gekost.
Zo doe ik het ook en heb er totaal geen spijt van.