Wil niet starten

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Minimotorman

Wil niet starten

Bericht door Minimotorman »

Mijn minibike wil dus sinda vanmorgen niet meer starten. Ik pakte hem uit de schuur, deed het
benzinekraantje open trok aan me trekker. En hij starte na 2 keer trekken. Toen liep ik even weg om hem warm te laten
lopen en om mijn helm+drinken te pakken en toen
viel hij uit. Nou viel hij wle vaker uit als hij stationair liep(komt omdat ik de stationairschroef nog niet had bijgesteld sinds k
m kreeg. Normaal is het dan 2 keer trekken en
gaan maar nu niks. Dus ik nog 5 keer trekken en
daarna maar eens diep fronsen. Toen heb ik het volgende nagekeken (zal het opsommen om een aantal antwoordne uit te sluiten)

-Bougie vonkt
-Vlotterkamer is vol met benzine
-Heeft nog compressie
-Geen warmloper want zuiger glijd prima en geeft geen schraapgeluid
-Met choke geprobeerd
-Zonder choke geprobeerd
-Afwisselend geprobeerd
-Sproeier doorgeblazen

Mijn setup:

Standaard chinese replica met
-Rocket key
-Fiberglass Racemebraam
-Strakke koppelingsveren
-Champion bougiedop
-Nieuwe NGK b4 bougie bij HZ gehaald(woon er vlakbij dus kleine moeite en goed advies)
-Standaard chinees powerfilter(crappy ding zegmaar)

Hoop dat iemand een op idee heeft anders haal ik morgen gewoon me hele carb +spruitstuk er maar uit.
Laatst gewijzigd door Minimotorman op ma 10 jul 2006, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

euh...euhm...jah....kheb etzelfde probleem :P
het enige verschil tussen gij en ik is: ik weet mijn probleem :P
er is 1 van de veertjes uit mijn koppeling kapot, kijk dat eens na :wink:
Minimotorman

Bericht door Minimotorman »

kan dat de rede zijn dat hij niet start?
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

meschien, is te zien hoe erg je koppeling er aan toe is, als daar alles okè is, dan moet je je sproeier ook eens uitblazen, en je luchtfilter uitkuisen
kheb het probleem namelijk meerdere keren gehad en was iedere keer een andere oorzaak :wink:
Minimotorman

Bericht door Minimotorman »

In mijn topic heb ik al genoemd dat ik mijn sproeier heb doorgeblazen. En aangezien er een powerfilter op zit zou hij het zelfs vies nog moeten doen. Ik begrijp alleen niet waarom hij met een losse koppelings veer niet zou starten.
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

start hij helemaal niet of valt ie heeltijd uit na een seconde :?
Minimotorman

Bericht door Minimotorman »

Helemaal niet en heb net mijn bougie gevoeld en hij is nog droog. Het lijkt wel alsof de benzine dus niet door of me carb komt of door me spruitstuk/membraam.
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

meschien moet je je carburator eens goed afstellen
Minimotorman

Bericht door Minimotorman »

Heb hem al geprobeerd op 2,5 slag uit en bijna helemaal uit. Bij helemaal uit zou hij zowiezo moeten starten naar mijns inziens...

Vind het trouwens lekker dat je zo actief meedenkt :D
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

haha dankje

maar euh, bij helemaal uit zou hij normaal helemaal niet moeten starten denk ik, als je indraait krijgt hij meer benzine, als je uitdraait minder (is bij mij toch zo)
kan het zijn dat je inplaats van rapper te doen draaien hem juist trager doen draaien hebt, probeer hem eens wat meer in te draaien, en kijk eens wat ie doet :wink:
straatrat

Bericht door straatrat »

Dompel uw bougie eens een beetje in de benzine en draai ze er terug in, dan zal hij wel starten. Maar of ie blijft bollen is niet zeker, owja, steek eens een andere bougie, heb dit probleem ook gehad de bougie vonket wel maar is toch stuk.
Minimotorman

Bericht door Minimotorman »

ga ik dan morgen proberen want het word langzaam donker en me vriendin begint wat aandacht op te eisen :wink: Staat me alleen wel iets van bij dat ik dat al geprobeerd heb maja baat het niet dan schaad het niet
Minimotorman

Bericht door Minimotorman »

de bougie is doosje vers dus kan me niet voorstellen dat er iets aan de hand is. De oude bougie die erin zat deed het hiervoor ook prima en ook die doet het nu niet.
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

het kan niet aan die bougie liggen
ik weet voor bijna 100% zeker dat het de benzine toevoer is :roll:
edgarro

Bericht door edgarro »

als je denkt dat er geen benzine uit komt, haal dan je bougie eruit en hou een strookje papier ofzo ff in je cilinder trek een keer zachtjes en dan kijk je of er wel wat uitkomt zo kun je het makkelijk zien.
Plaats reactie