mijn vraag is hoe je de koppelingsklok van de koppelingkom afhaalt? ik heb het tandwiel eraf maar nu krijg ik er geen beweging meer in. Het gaat hier trouwens om een B1 replica.
ik heb al meerdere topics door gekeken maar daar geven ze ook geen goede uitleg.
koppelingskom demonteren
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- forum gebruiker
- Berichten: 620
- Lid geworden op: za 27 mei 2006, 23:31
- Locatie: Bunde
Zo tezien heb je de circlip er al af.
Wat je moet doen is het aluminium gedeelte steunen anders sla je dit krom of breekt 't.
Wanneer je de onderste foto bekijkt dan moet je door de binnengaten van de kom met twee boutkoppen bv M8 of beter M10 deze af steunen in een bankschroef.
Door de bouten in de bankschroef te zetten (met uiteraard de afstand van de gaten in de kom)zodanig dat wanneer je het koppelingshuis erop zet er nog +/-2cm tussen de bankschroef zit anders kan de kom niet naar beneden getikt worden.
Nu tik je met een hamer en een bus of dop op het gedeelte waar het tandwiel zit.
Gaat altijd maar het is het beste om gelijk het lager te vervangen.
Succes;Ed
Wat je moet doen is het aluminium gedeelte steunen anders sla je dit krom of breekt 't.
Wanneer je de onderste foto bekijkt dan moet je door de binnengaten van de kom met twee boutkoppen bv M8 of beter M10 deze af steunen in een bankschroef.
Door de bouten in de bankschroef te zetten (met uiteraard de afstand van de gaten in de kom)zodanig dat wanneer je het koppelingshuis erop zet er nog +/-2cm tussen de bankschroef zit anders kan de kom niet naar beneden getikt worden.
Nu tik je met een hamer en een bus of dop op het gedeelte waar het tandwiel zit.
Gaat altijd maar het is het beste om gelijk het lager te vervangen.
Succes;Ed