Tandwiel pleite!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Tandwiel pleite!
yoo mensen ik ben dus Bennie en nieuw hier, ik heb een cheapass loempiabike en al de nodige problemen gehad natuurlijk, zoals benzinefilter doormidden etc.
maar paar weken geleden was wel heel erg:
ik ben aan het rijden, minibike gaat steeds langzamer en wil nauwelijks meer optrekken, dus ik ding uit, wat blijkt; is het voortandwiel een stuk uit het koppelingshuis gedraaid en in het beschermkapje van m'n ketting gevreten.
dus ja ik naar me werk, ff nieuw schroefdraad getapt en ding weer gelast aan de binnenkant van koppelingshuis, rij nog geen 2 minuten vliegt m'n ketting eraf en slaat om het achterwiel, dus ja dan rij je 60 en dan blokkeerd je achterwiel, gelukkig ging ik niet op m'n plaat maar het scheelde vrij weinig.
dus ik ketting erop, weer rijden, gaat dat tanwiel weer los!!! dus ik extra dikke las onder en dit keer ook bovenaan bij het tanwiel zelf, alles weer glad gemaakt met de dremel, ketting paste precies, paar rondjes gereden zonder problemen, heel stuk gereden bij mijn huis, wil ik de oprit oprijden, dikke overtoeren, wat blijkt; hele tandwiel verdwenen!!!
nu heb ik een extra dikke ketting + koppelingshuis en achtertandwiel gezien voor een kleine 50 euro samen, schijnt stnd uitrusting van een Aikido te zijn.
dus nu is mijn vraag:
iemand ervaring met dikke ketting + tandwielen? zo ja, post ff aub
maar paar weken geleden was wel heel erg:
ik ben aan het rijden, minibike gaat steeds langzamer en wil nauwelijks meer optrekken, dus ik ding uit, wat blijkt; is het voortandwiel een stuk uit het koppelingshuis gedraaid en in het beschermkapje van m'n ketting gevreten.
dus ja ik naar me werk, ff nieuw schroefdraad getapt en ding weer gelast aan de binnenkant van koppelingshuis, rij nog geen 2 minuten vliegt m'n ketting eraf en slaat om het achterwiel, dus ja dan rij je 60 en dan blokkeerd je achterwiel, gelukkig ging ik niet op m'n plaat maar het scheelde vrij weinig.
dus ik ketting erop, weer rijden, gaat dat tanwiel weer los!!! dus ik extra dikke las onder en dit keer ook bovenaan bij het tanwiel zelf, alles weer glad gemaakt met de dremel, ketting paste precies, paar rondjes gereden zonder problemen, heel stuk gereden bij mijn huis, wil ik de oprit oprijden, dikke overtoeren, wat blijkt; hele tandwiel verdwenen!!!
nu heb ik een extra dikke ketting + koppelingshuis en achtertandwiel gezien voor een kleine 50 euro samen, schijnt stnd uitrusting van een Aikido te zijn.
dus nu is mijn vraag:
iemand ervaring met dikke ketting + tandwielen? zo ja, post ff aub
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
- totalegekte
- forum gebruiker
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:41
- Locatie: Jirnsum/Friesland
- Contacteer:
juist meisje!!!!!!kleine_duivel schreef:klopt!Thijs van Rooy schreef:ik heb gehoord dat de dikke ketting net zulke baggerkwaliteit is als de normale ketting...
van die tandwielen weet ik het niet
doe gewoon een dunne ketting, even "goed" , op de juiste spanning houden en invetten, klaar
______________________
Gr Totalegekte
[img]http://img353.imageshack.us/img353/5691/logophpbbaq7.jpg[/img][img]http://img248.imageshack.us/img248/2839/img1074vg3.jpg[/img][img]http://img185.imageshack.us/img185/7994/img1073az7.jpg[/img]
Gr Totalegekte
[img]http://img353.imageshack.us/img353/5691/logophpbbaq7.jpg[/img][img]http://img248.imageshack.us/img248/2839/img1074vg3.jpg[/img][img]http://img185.imageshack.us/img185/7994/img1073az7.jpg[/img]
Komt omdat er aan de binnenkant waar het busje tegen je achterbrug aanzit een kuiltje zit omdat hier spanning op heeft gestaan. Bij het stellen gaat hij dus telkens terug naar die positie.Bennie schreef:ja ik draaide de ketting altijd vrij strak, omdat die kettingstellers me iedere keer los gingen
Oplossing is je kettingspanner aan de binnenkant van je achterbrug plaatsen en op de plek waar hij eerst zat een gewoon ringetje.