Tandwiel pleite!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Bennie

Tandwiel pleite!

Bericht door Bennie »

yoo mensen ik ben dus Bennie en nieuw hier, ik heb een cheapass loempiabike en al de nodige problemen gehad natuurlijk, zoals benzinefilter doormidden etc.

maar paar weken geleden was wel heel erg:

ik ben aan het rijden, minibike gaat steeds langzamer en wil nauwelijks meer optrekken, dus ik ding uit, wat blijkt; is het voortandwiel een stuk uit het koppelingshuis gedraaid en in het beschermkapje van m'n ketting gevreten.
dus ja ik naar me werk, ff nieuw schroefdraad getapt en ding weer gelast aan de binnenkant van koppelingshuis, rij nog geen 2 minuten vliegt m'n ketting eraf en slaat om het achterwiel, dus ja dan rij je 60 en dan blokkeerd je achterwiel, gelukkig ging ik niet op m'n plaat maar het scheelde vrij weinig.
dus ik ketting erop, weer rijden, gaat dat tanwiel weer los!!! dus ik extra dikke las onder en dit keer ook bovenaan bij het tanwiel zelf, alles weer glad gemaakt met de dremel, ketting paste precies, paar rondjes gereden zonder problemen, heel stuk gereden bij mijn huis, wil ik de oprit oprijden, dikke overtoeren, wat blijkt; hele tandwiel verdwenen!!!

nu heb ik een extra dikke ketting + koppelingshuis en achtertandwiel gezien voor een kleine 50 euro samen, schijnt stnd uitrusting van een Aikido te zijn.
dus nu is mijn vraag:

iemand ervaring met dikke ketting + tandwielen? zo ja, post ff aub
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

ik heb gehoord dat de dikke ketting net zulke baggerkwaliteit is als de normale ketting...

van die tandwielen weet ik het niet
Bennie

Bericht door Bennie »

nou de ketting heb ik nog geen problemen mee gehad maar het gaat mij hoofdzakelijk om het tandwiel
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

Thijs van Rooy schreef:ik heb gehoord dat de dikke ketting net zulke baggerkwaliteit is als de normale ketting...

van die tandwielen weet ik het niet
klopt!

doe gewoon een dunne ketting, even "goed" , op de juiste spanning houden en invetten, klaar :wink:
Gebruikersavatar
totalegekte
forum gebruiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:41
Locatie: Jirnsum/Friesland
Contacteer:

Bericht door totalegekte »

kleine_duivel schreef:
Thijs van Rooy schreef:ik heb gehoord dat de dikke ketting net zulke baggerkwaliteit is als de normale ketting...

van die tandwielen weet ik het niet
klopt!

doe gewoon een dunne ketting, even "goed" , op de juiste spanning houden en invetten, klaar :wink:
juist meisje!!!!!!
______________________
Gr Totalegekte
[img]http://img353.imageshack.us/img353/5691/logophpbbaq7.jpg[/img][img]http://img248.imageshack.us/img248/2839/img1074vg3.jpg[/img][img]http://img185.imageshack.us/img185/7994/img1073az7.jpg[/img]
steefke

Bericht door steefke »

ik heb nu ook een dikke ketting en tandwiel.
er zit geen verschil in me de dunne. alleen ik denk tog dat die dikke sterker is want die heb ik nog niet over gehad. en die dunne heb ik wel al kapot gehad. dus. maar weet het niet helemaal zeker. :wink:
Bennie

Bericht door Bennie »

ketting heb ik nog geen problemen mee gehad...

heb trouwens nog nooit gehoord dat bij iemand tandwiel is losgedraaid maargoed, misschien omdat ik tegen maximum gewicht van de bike aanzit...
StreetDominator

Bericht door StreetDominator »

je moet wel je achterwiel goed afstellen he.. dat probleem had ik ..
Bennie

Bericht door Bennie »

ja ik draaide de ketting altijd vrij strak, omdat die kettingstellers me iedere keer los gingen
speedydevil

Bericht door speedydevil »

koop een tandiwle van een fabrieksbike hbe je beter kwaliteit
Gast

Bericht door Gast »

Bennie schreef:ja ik draaide de ketting altijd vrij strak, omdat die kettingstellers me iedere keer los gingen
Komt omdat er aan de binnenkant waar het busje tegen je achterbrug aanzit een kuiltje zit omdat hier spanning op heeft gestaan. Bij het stellen gaat hij dus telkens terug naar die positie.
Oplossing is je kettingspanner aan de binnenkant van je achterbrug plaatsen en op de plek waar hij eerst zat een gewoon ringetje.
Bennie

Bericht door Bennie »

maar nu wil ik graag antwoord op mijn vraag:

kan ik beter een dikke ketting + tandwielen kopen of dunne ketting + tandwielen (aangezien alles krom is nu) ??
speedydevil

Bericht door speedydevil »

ik zou dunne nemen is goedkoper en zelfde sterkte
Bennie

Bericht door Bennie »

en wat voor achtertandwiel kan ik het beste nemen? ik hoorde dat je beter een met meer tanden kan nemen dan de stnd
speedydevil

Bericht door speedydevil »

lugt eraan waar je rijd indoor of outdoor
Plaats reactie