vliegwiel

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

vliegwiel

Bericht door Gast »

wie weet hoe ik het vliegwiel eraf kan krijgen heb het middelste boutje los gedraaid maar hoe nu verder :( :(
siegerink
forum gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 16 aug 2006, 17:49
Locatie: haaksbergen

Bericht door siegerink »

effe HEEL VOORZICHTIG!!!! MET 2 SCHROEFEN DRAAIERS LOS WIPPEN.

SUCSES :D
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Of 2 boutjes in de gaten naast die dikke bout draaien, goede bouten.. en steving doordraaien, heeft hetzelvde effect als 2 schroefendrijers..

1700ste bericht trouwens
:)
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
totalegekte
forum gebruiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:41
Locatie: Jirnsum/Friesland
Contacteer:

Bericht door totalegekte »

er zijn hier al tig topics over gebruik eens je zoek funktie
______________________
Gr Totalegekte
[img]http://img353.imageshack.us/img353/5691/logophpbbaq7.jpg[/img][img]http://img248.imageshack.us/img248/2839/img1074vg3.jpg[/img][img]http://img185.imageshack.us/img185/7994/img1073az7.jpg[/img]
Gebruikersavatar
minibike 4 live
forum gebruiker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 21:16
Locatie: In De schuur
Contacteer:

Bericht door minibike 4 live »

of een poellietrekker/koppelingtrekken 8)
is het makkelijkst!!
Alles Staat te koop

van frames tot blokken tot banden
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

ik heb een koevoet gebruikt :lol: :oops:
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

had ik toevallig nog op mijn pc staan.

vlieg loshalen :

je hebt verschillende manieren omdat te doen maar ik zal er 3 beschrijven.

1. ( deze gebruik ik altijd )

verwijder de trekstarter en haal je bobine er af ( hoeft niet perse maar ik vind hem gewoon iritant ) draai daarna een bout in 1 van de gaten naast de middel bout zoals op de foto te zien is.
Afbeelding

houd hem net iets voor 9 uur zodat hij achter het gegoten stukje blijft hangen. ( het stukje dat de rode pijl aan wijst )
Afbeelding

refrein :

nu is het vliegwiel ‘’geblokeerd’’ en kan je kracht gaan zetten op de middelste bout. Ik zet altijd een inbussleutel er op en daar weer een baco overheen. Zo moet je voldoende kracht kunnen zetten voor de bout los te halen. Als het dan nog niet lukt zou je de bout nog even warm kunnen maken want het kan zijn dat er wat loctite tussen zit.

2. ( deze gebruik ik meestal bij een puch blok )

Haal de cilinder, de cilinder kop en de zuiger er al zodat je alleen de krukas ‘’stang’’ nog ziet zitten. Stop daar een lange bout of pen in ( stevige ) met daar onder iets om het wat op te hogen zoals op de foto te zien is. Ik heb er een boutje onder gedaan want anders ging het krukas te ver naar beneden waardoor hij weer omhoog begon te gaan als je aan het vliegwiel boutje draait. ( zie foto )
Afbeelding

refrein

3. ( dit vind ik meer een nood oplossing want het kan zijn dat je hierdoor schade oploopt aan je carter helften. Ik leg het ook alleen maar uit met een standaard koppeling maar met een race gaat het ook )

Haal je koppelingshuis er af en verwijder 1 van de schoensels van de grondplaat. Draai nu een bout er in die lang genoeg is zodat hij ergens tegen de carter helft aan komt.
Afbeelding

refrein

Zo nu die !censuur! bout eindelijk los is kan je beginnen met het verwijderen van het vliegwiel. Draai nu een bout in 1 van de 2 gaten naast je middenbout en zet hem op 9 uur. Nu komt hij als het goed is precies op het bobbeltjes dat is aangegeven op de foto met een zwart kruisje.

Afbeelding

draai deze bout rustig aan en na een beetje draaiwerk ploft het vliegwiel er af. ( eindelijk ! )

nu kan je als het goed is je oude spie zie zitten. Verwijder deze en stop je rocketkey er in met de ‘’verdikking’’ naar rechts als je er recht voor staat. Doe nu het vliegwiel er weer over heen en draad de middelste bout weer goed vast. ( dit kan op de manieren die hierboven zijn beschreven alleen nu moet je naar rechts draaie :P )
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
siegerink
forum gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 16 aug 2006, 17:49
Locatie: haaksbergen

Bericht door siegerink »

is het niet lastig dat je je bobine er afhaald en later weer op zet ??

dan moet je hem ook weer afstellen :oops:
Xtreme

Bericht door Xtreme »

siegerink schreef:is het niet lastig dat je je bobine er afhaald en later weer op zet ??

dan moet je hem ook weer afstellen :oops:
Tuurlijk niet, gewoon even 2 schroefjes los draaien.
Om je vliegwiel los te maken haal je eerst de bout eraf, en daarna kan je
het vliegwiel met 2 schroevedraaiers los wrikken. :wink:
Plaats reactie