hoe koelkanalen opboren
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
hoe koelkanalen opboren
heey ik heb net een nieuwe watergekoelde minibike gekocht en hij vertoont koelproblemen.
ik zie dat bijna iedereen zijn koelkanalen heeft opgeboord dus dat lijkt mij ook verstandig op dat te doen.
maar hoe moet dat nou precies en wat moet ik allemaal uitboren
heeft iemand meschien fotos en uitleg?
ik heb al in hank's zijn topic gekeken maar word er niet egt wijzer van stond maar 1 plaatje
alvast bedankt mensen
ik zie dat bijna iedereen zijn koelkanalen heeft opgeboord dus dat lijkt mij ook verstandig op dat te doen.
maar hoe moet dat nou precies en wat moet ik allemaal uitboren
heeft iemand meschien fotos en uitleg?
ik heb al in hank's zijn topic gekeken maar word er niet egt wijzer van stond maar 1 plaatje
alvast bedankt mensen
1. Haal je blok uit je frame.
2. Laat je water eruit lopen.
2. Haal je bougie eruit.
3. Haal je cilinder kop(waar je bougie uitkwam) eraf ( te herkennen aan 6 boutjes en een waterslang erop.
4. Haal je hele cilinder eraf.
5. Zoek met hulp van Hank's topic, je koelgaten en boor ze tot de gewenste diameter.
6. Maak de boel goed schoon.
7. Zet alles weer in elkaar.
Let hierbij op:
Dat alle delen die op elkaar moeten, egaal zijn.
Dat je je zuigerveren niet schuinbuigt. Ergens in je zuiger zit een plekje waar je zo je zuigerveren in kunt knijpen, dan gaat je cilinder er met gemak overheen.
Vergeet niet overal pakking tussen te zetten (Vloeibaar kan ook.)
En als je alles in elkaar hebt, test het dan even uit voordat je alles weer in je frame zet. Is erg lullig als je weer opnieuw moet beginnen namelijk.
Snap je het niet? Gooi je minibike weg! (Grapje ) Pb me maar, of Hank of een andere specialist ( Niet dat ik een specialist ben, maarja)
2. Laat je water eruit lopen.
2. Haal je bougie eruit.
3. Haal je cilinder kop(waar je bougie uitkwam) eraf ( te herkennen aan 6 boutjes en een waterslang erop.
4. Haal je hele cilinder eraf.
5. Zoek met hulp van Hank's topic, je koelgaten en boor ze tot de gewenste diameter.
6. Maak de boel goed schoon.
7. Zet alles weer in elkaar.
Let hierbij op:
Dat alle delen die op elkaar moeten, egaal zijn.
Dat je je zuigerveren niet schuinbuigt. Ergens in je zuiger zit een plekje waar je zo je zuigerveren in kunt knijpen, dan gaat je cilinder er met gemak overheen.
Vergeet niet overal pakking tussen te zetten (Vloeibaar kan ook.)
En als je alles in elkaar hebt, test het dan even uit voordat je alles weer in je frame zet. Is erg lullig als je weer opnieuw moet beginnen namelijk.
Snap je het niet? Gooi je minibike weg! (Grapje ) Pb me maar, of Hank of een andere specialist ( Niet dat ik een specialist ben, maarja)
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
oke bedankt.
ja ik weet wel vrij veel van motoren enz. af want doe de opleiding ook maar ik wast niet egt welke kanalen ik moest opboren.
dus de aansluiting op me cil. kop moet ik opboren tot 5.5mm
onder me blok moet ik opboren tot 5.5mm
in me cil. ook
en die van de radiateur zelf niet?
alvast bedankt
ja ik weet wel vrij veel van motoren enz. af want doe de opleiding ook maar ik wast niet egt welke kanalen ik moest opboren.
dus de aansluiting op me cil. kop moet ik opboren tot 5.5mm
onder me blok moet ik opboren tot 5.5mm
in me cil. ook
en die van de radiateur zelf niet?
alvast bedankt
ik heb de nippels op me blokje en op me cilinder kop opgeboord tot 7,5 mm zonder enig probleem, wel met behulp van kolomboor. in me cilinder gaten opgeboord tot 5,5 mm. en gelijk de slangen vervangen door auto koelslangen welke een betere kwaliteit hebben dan die chinese siliconen rommelmini-rider #2 schreef:oke bedankt.
ja ik weet wel vrij veel van motoren enz. af want doe de opleiding ook maar ik wast niet egt welke kanalen ik moest opboren.
dus de aansluiting op me cil. kop moet ik opboren tot 5.5mm
onder me blok moet ik opboren tot 5.5mm
in me cil. ook
en die van de radiateur zelf niet?
alvast bedankt
EINDELIJK IS IE AF!! CHECK:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139
je kan de koelnippels ook los draaien, maar dan moet je ze weer terug draaien en zorgen dat ze niet gaan lekken. ik zou gewoon ff blokje splitsen, is wel iets meer werk maar kan je gelijk je smeerkanalen aanpassen en betere lagers erin doen.
EINDELIJK IS IE AF!! CHECK:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139