Choke

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
flo7000

Choke

Bericht door flo7000 »

Hallo ik heb niet zo veel verstand van minibikes dus kan iemand uit leggen wat een choke is want mijn crosser wil niet goed starten en iedereen heeft het over een choke?
Falco

Bericht door Falco »

je choke is een klepje waarmee je je lucht toevoer bijna helemaal afsluit,
je minicrosser krijgt hierbij weinig lucht en wat meer benzine zodat hij beter start. je choke zit aan de rechterkant van je carburateur. een is een soort stokje die je naar boven en naar beneden kan doen,
als je hem naar beneden duwd gaat het luchtklepje in je carburateur ook omhoog en zo geef je hem weer lucht,
je kunt zelf even kijken of je hem naar boven moet schuiven of naar beneden, want er staat een peiltje naar beneden of naar boven en daarnaast open. dus bij het starten zet je hem heel even dicht en als je gaat rijden zet je em weer open.

succes!
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Om de choke zit een heel verhaal ik zal dan ook maar bij het begin beginnen :P

De werking van een 2-takt motor:

Een 2-takt motor is een membraan gestuurde motor.Je zuiger zal zuigkracht creeren.Hiermee wordt het membraan opengetrokken zodat er benzine en lucht doorheen kan.Voor de perfecte verbranding in de cilinder heb je de goede hoeveelheid zuurstof en brandstof nodig.

Als je de choke omhoog zet verminder je dus de hoeveelheid zuurstof.
Doordit zal de motor als hij koud is beter starten.Laat het motortje ong 30 a 40 sec met de choke omhoog staan.Zet hem daarna omlaag en ga rijden.
flo7000

Bericht door flo7000 »

ik heb hem net gestart met de choke en hij liep toen meteen toen heb ik heb de klep weer open gezet en toen viel hij uit ik had hem nog niet 30 a 40 sec aangehat met de choke omdat ik het bericht van "speedydevil" nog niet gelezen had. De carbarteur van mijn minicrosser moet ook nog beter afgestelt worden.
flo7000

Bericht door flo7000 »

Ik heb de crosser nu nog ff een keer proberen te starten met de choke maar hij start niet ik laat hem weer even afkoelen dan lukt het vast wel weer
Plaats reactie