Minibike Probleem

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Razer

Minibike Probleem

Bericht door Razer »

Ik heb een klein vraagje, heb nu al een tijdje een minibike in mijn bezit alleen is er iets vreemd mee aan de hand

47/49 CC blok
ADA Racemembraan
Race Koppeling
Semi Pro Luchtfilter

Mijn vraag

Zat eerst een rocket key tussen, alleen ipv sneller, liep die half zo snel.. dus ertussen uit en oude er weer in en klaar

Luchtfilter ertussen en het lijkt of de bike verzuipt ( gas helemaal open en het hoort dat hij bijna afslaat )
Het maakt niet uit als je de filter minder openzet

Oude aangepaste filter onder en klaar.

Heb er nu sinds zaterdag een Race koppeling tussen zitten maar merk geen verbetering ? is dit puur omdat hij nog moet worden afgesteld ?

Iemand een idee wat er mee aan de hand kan zijn :? :?

teveel lucht ?
te weinig benzine ?
afstelling ?
minimaster

Bericht door minimaster »

Je kan wat met de gasnaald proberen ;)
Razer

Bericht door Razer »

Heb ik zonet gedaan.. pal zat op de 2e van boven.. nu 1 lager gezet rookt wel verschrikkelijk

hmm tank is helemaal leeg gelekt .. bezine krijgt die dus wel :lol: :lol:
Gebruikersavatar
wizzlawax
forum gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 15:07
Locatie: kerkrade

Bericht door wizzlawax »

als je tankt leeglekt los het op meestal is er iets met het vlotter:

haal je vlotter er eens af en kijk of die goed afsluit en dichtgaat.

haal de sproeier er meteen uit en kijk of er vuil in zit en zet hem op je mond en blaas er eens door.

daarna start je eens en kijk of die nog lekt.

kijk je bougie ook eens na wat voor kleur die heeft.

moet koffiebruin zijn.

aangezien je bike veel rookt zou die wel teveel benzine krijgen.
eilite wrs:

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24962
Razer

Bericht door Razer »

Flotter schoon/leeggemaakt, merkte wel dat de pakking zijn beste tijd heeft gehad..vanavond maar een nieuwe maken.

Nu lekt hij idd niet meer ( kan ook zijn dat de tank nu leeg is 8) )

Bougie is goed ..

Sproeier kijk ik meteen na , dank je nog niet aan gedacht :!:
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Dat van die rocketkey gebeurd wel eens vaker dat hij het slechter of niet meer doet.. Gewoon een prodictie foutje ofzo.

En voer de Powerfilter.. Hij krijgt nu meer lucht dus zal je er er een andere sproeier moeten indoen, dus gewoon ff wat gaan spelen met sproeiers.

En dan als laatste de racekoppeling.. Je krijgt hierdoor niet meer pk ofzo, alleen de pk's die je hebt worden beter weggezet op het achterwiel. Als hij nu nog niet goed oppakt moet je hem nog ff beter gaan afstellen..,

Nog veel suc6 ermee :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gebruikersavatar
Hb
forum gebruiker
Berichten: 582
Lid geworden op: ma 17 apr 2006, 16:52
Locatie: Nieuwleusen

Bericht door Hb »

Je had waarschijnlijk je rocketkey er verkeerd om inzitten..
nu krijgt hij na ontsteking :wink:
[img]http://img684.imageshack.us/img684/8753/dmdm.jpg[/img]
Nederlands kampioen Standaard 40 2009
Razer

Bericht door Razer »

Thnx voor de snelle replies :D

Nu heb ik weer wat merkwaardigs.. allles zit er weer op.. probeer te starten, lijkt het wel of de uitlaat stuk is
btw.. kan de gashendel nu niet meer naar beneden drukken, lijkt wel of iets niet goed zit ( gaskabel al 10 keer opnieuw erin gezet maar zelfde probleem blijft


Zal binnenkort een nieuwe sproeier halen. ( als die er is voor de standaard carb )
ghost rider

Bericht door ghost rider »

dan moet je eens kijken naar je gaschuifje waar je gasnaald in zit als die te goei in de carburator zit het kan zijn dat je het heb omgedraait de kleine gleuf in de hoge pinnetje gezet hebt dan krijg je alles terug in en al maar je krijgt je gashendel niet gedraait ik spreek uit eigen ervaring vroeger met de luchtgekoelde zelfde probleem gehad :lol:
Razer

Bericht door Razer »

ghost rider schreef:dan moet je eens kijken naar je gaschuifje waar je gasnaald in zit als die te goei in de carburator zit het kan zijn dat je het heb omgedraait de kleine gleuf in de hoge pinnetje gezet hebt dan krijg je alles terug in en al maar je krijgt je gashendel niet gedraait ik spreek uit eigen ervaring vroeger met de luchtgekoelde zelfde probleem gehad :lol:
haha voel me nu wat onozel :oops: :oops: zo vaak dat ding veranderd en nog niks opgemerkt haha .. iig bedankt
Plaats reactie