Gaskabel op de carberateur..

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
P-assion

Gaskabel op de carberateur..

Bericht door P-assion »

Hey mensen,

ik ben nieuw hier op t forum, al meerdere malen beetje rond zitten kijken en dingetjes zitten lezen,

ik heb sinds ongeveer 3 weekjes een Sendai Nunchaku. Is m'n eerste minibike. Heb eigenlijk amper ervaring met sleutelen aan brommertjes ofzo, dus eigenlijk best nieuw voor me :)

(Heb nu wel al ongeveer 10 maanden een Brandstof RC auto van Kyosho, dus daar zit mn enige beetje kennis van iets dat rijdt met een motor er in :P)

Nou ben ik een tijdje terug op het geweldige idee gekomen om mn frame en kappen over te gaan spuiten (Zwart met een vet mooie kleur Geel) en zat dus lekker creatief in de achtertuin mn bike uit elkaar te schroeven, en heb toen iets te enthousiast zonder al te goed op te letten de gaskabel met het soort klepje enzo van de carberateur afgeschroeft, alles in een bakje gedondert en nu ik dus een paar daagjes later m dr weer op wil zetten ben ik ten eerste 1 van de 2 bevestigings schroefjes kwijt.. gewoon DOM, en krijg ik m dr wel weer gewoon op maar...

Als ik nu gas geef blijft mn gashendel gewoon hangen, dus die moet ik zelf als t ware weer naar voren duwen om m weer stationair te laten lopen.. Doordat ik niet goed heb opgelet met het loshalen heb ik dus niet goed gezien of daar nog één of ander veertje ofzo tussen zat waardoor het soort "luikje" in de carberateur weer enigzins sluit en waardoor dus de gashendel ook automatisch weer terugtrekt.

Ik heb niet aan de gashendel zitten rommelen dus daar kan het niet door komen, dus moet het iets in de carberateur zelf zijn dat nu ontbreekt of niet klopt.

Om een heel verhaal dus kort te maken,

ik heb een probleempje en heeft iemand enig idee waar ik het over heb, en ook misschien een oplossing of een antwoord op mijn vraag? :D

Alvast bedankt, Pascal
mardevi

Bericht door mardevi »

Als je de boel weer in elkaar zet begin je vanaf de gaskabel.
vervolgens plaats je het afdekkapje.
Nu steekt de gaskabel dus door het kapje heen. Daarna plaats je de veer (die er bij jou nu niet zit) en die ervoor zorgt dat je gas ook weer terug gaat als je de gashendel loslaat.
Als laatste komt de gasschuif, op deze schuif zit een bolle verhoging die ervoor zorgt dat de veer op zijn plaats blijft zitten. In de gasschuif zit een gaatje waar de gaskabel doorheen loopt. de nippel van de gaskabel valt in een uitsparing in de gasschuif.
Nu heb je dus afdekkap - veer - gasschuif.
Dit steek je in de carbarateur. vervolgens draai je de schroefjes van het afdekkapje vast (nadat je een nieuwe schroef gehaald heb) en het zou weer moeten werken

succes
P-assion

Bericht door P-assion »

Ohhhhh, ja ff een andere veer ergens vandaan toveren :D

Heel erg bedankt he,
kan ik weer verder :lol: :lol: :lol:
P-assion

Bericht door P-assion »

Nou heb ik eigenlijk een nog lastigere vraag.. Weet iemand misschien ook de maten van die veer die erin hoort ?? gewoon de lengte en breedte die precies op die bollingvan het gasluikje valt...

Misschiend dat iemand met een standaard 14 mm carberateur, of gewoon met dezelfde bike als ik.. de maat van dat veertje weet of misschien even zou kunnen kijken? :oops:

Of iig aan me denken als je je carberateur van je bike afhaalt >.<

Alvast bedankt 8)
Gebruikersavatar
totalegekte
forum gebruiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:41
Locatie: Jirnsum/Friesland
Contacteer:

Bericht door totalegekte »

ik heb nog wel een complete carb liggen voor je zeg maar wat je er voor wilt geven :!:
______________________
Gr Totalegekte
[img]http://img353.imageshack.us/img353/5691/logophpbbaq7.jpg[/img][img]http://img248.imageshack.us/img248/2839/img1074vg3.jpg[/img][img]http://img185.imageshack.us/img185/7994/img1073az7.jpg[/img]
P-assion

Bericht door P-assion »

Uhm, nou ik zei dat ik alleen de maat van dat veertje moest weten whehe :D

maaruh, wat voor carb heb je liggen dan? :roll:

Als ik een andere carb ga kopen ergens binnekort wil ik wel een grotere :P
mardevi

Bericht door mardevi »

P-assion schreef:Nou heb ik eigenlijk een nog lastigere vraag.. Weet iemand misschien ook de maten van die veer die erin hoort ?? gewoon de lengte en breedte die precies op die bollingvan het gasluikje valt...

Misschiend dat iemand met een standaard 14 mm carberateur, of gewoon met dezelfde bike als ik.. de maat van dat veertje weet of misschien even zou kunnen kijken? :oops:

Of iig aan me denken als je je carberateur van je bike afhaalt >.<

Alvast bedankt 8)
Als je toch ene veer nodig hebt moet je toch naar de bromfiets of liever naar de minibike zaak. Als je dan de gasschuif meeneemt en je neemt een veer die ca. 4cm lang is en een draadikte van 0,75 mm dan kun je de veer passen op de bolling van de gasschuif.
Dan weet je in ider geval zeker dat je de goede hebt.
P-assion

Bericht door P-assion »

Ahh, hmm tsja dan zal ik dat maar moeten doen..

Heeft er iemand een tip voor me wat het best in de omgeving van Almere te vinden is op het gebied van minibike winkels?

Nog geen ervaring dr mee.. maar is nu wel zo handig eigenlijk :P

(Ik hoor en lees trouwens ook regelmatig over bepaalde winkels waar je alles moet bestellen en leveringen soms wel 2 maanden duren :? .. daar hoef ik dan niet naar toe :P )

Alvast bedankt 8)
Plaats reactie