V-Power, BP Ultimate mag dat?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Turquaz

V-Power, BP Ultimate mag dat?

Bericht door Turquaz »

Ik vroeg me dus af, 100octaan? dat is toch beter dan 95 he? wat kan er gebeuren als ik 100Octaan tank? Dus V-Power van shell? Dan zou hij toch sneller moeten rijden? en optrekken? of verkloot ik zo de blok?
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Waarom zou je dat kopen ?
Is duurder en het doet in princiepe hetzelfde ;)
Ze zeggen dat je zuiniger rijd, maar die dingen rijden toch al zuinig genoeg :P

Ik zou gewoon 98 kopen :)
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
Burnoutje
forum gebruiker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 30 jun 2006, 09:39
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Burnoutje »

maar kan het kwaad? gaat die daardoor stotteren?
[url=http://www.burnoutje.n3t.nl][img]http://img87.imageshack.us/img87/2622/bannerbk9.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

Ik denk in het begin dat het motortje even moet wennen dat had een vriend van mij ook maar dan met de auto hij heeft 2 a 3 maanden daarmee gereden daarna is hij weer terug op 95 gegaan maar in het begin deed de auto een beetje vaag daarna wel weer gewoon als normaal. En toen hij er 95 in gooide reed de auto zelfs iets beter vond hij.
YZ250F
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Dat kan..het schijnt dat die v-power de kleppen etc. van een auto wat reinigd
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

v-power niet in een 2takt doen!!!! vreet de keringen weg.
ik spreek uit ervaring met mijn kart het komt omdat de nederlandse shell v-power een weekmaker erin heeft zitten bij 4takt is dit geen probleem bij 2takt wel. bp-ultimate is nog erger als je aan de grens woont koop je duitste v-power die is 100 octaan met geen weekmaker :!:
Turquaz

Bericht door Turquaz »

hondaxtreme schreef:v-power niet in een 2takt doen!!!! vreet de keringen weg.
ik spreek uit ervaring met mijn kart het komt omdat de nederlandse shell v-power een weekmaker erin heeft zitten bij 4takt is dit geen probleem bij 2takt wel. bp-ultimate is nog erger als je aan de grens woont koop je duitste v-power die is 100 octaan met geen weekmaker :!:
Ik woon aan de grens maar mag er sinds 2 dagen niet meer over :cry: kben betrapt met de Minibike 60 rijden over de openbare weg :oops:
Maar wat kan er gebeuren als ik de 100octaan Duitse V-Power tank? Gaat hij dan sneller?? Bij ons auto hebben we echt veel verschil gemerkt :twisted: en bij mijn oude scooter (Puch Zip) reed ie ook sneller :D Maar ik durf het niet in de Pocketbike te tanken,, ivm. smering en hitte :oops:
Neluhz

Bericht door Neluhz »

nee, brandstof met een hoger octaangetal heeft alleen een hogere klopvastheid, dat wil zeggen dat je brandstof minder snel uit zichzelf ontbrand als gevolg van een te hoge compressie.
alleen als je de compressieverhouding opschroeft kun je echt sneller gaan door het gebruik van v-power.
chrisje

Bericht door chrisje »

Jonge ik gooi alted vpower in me bike en kheb een chineesje,,
2takt
en hij rijd best kwa vormogen ging die ietssss harder je mertk er niks van alleen v power of 98 moet je zelf weten me pa zegt ja v power is beter jo doe da maar...
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

haal je blok dan maar is open. schrik je je de nete. (ook al is het een chinees)
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

hondaxtreme schreef:haal je blok dan maar is open. schrik je je de nete. (ook al is het een chinees)
Als je je chineze blok open haalt schrik je meestal toch wel, v-power of geen v-power :lol:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

hondaxtreme schreef:v-power niet in een 2takt doen!!!! vreet de keringen weg.
ik spreek uit ervaring met mijn kart het komt omdat de nederlandse shell v-power een weekmaker erin heeft zitten bij 4takt is dit geen probleem bij 2takt wel. bp-ultimate is nog erger als je aan de grens woont koop je duitste v-power die is 100 octaan met geen weekmaker :!:
door benzine worden keeringen juist hard (voel maar eens aan je benzineslang ) dus zou een weekmaker juist positief werken
rij er zelf ook mee maar niet voor het octaan getal maar omdat
het schoner verbrand.
nadeel is dat je de bougie slechter kan aflezen.
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

Neluhz schreef:nee, brandstof met een hoger octaangetal heeft alleen een hogere klopvastheid, dat wil zeggen dat je brandstof minder snel uit zichzelf ontbrand als gevolg van een te hoge compressie.
alleen als je de compressieverhouding opschroeft kun je echt sneller gaan door het gebruik van v-power.
klop helemaal.
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

mille schreef:
hondaxtreme schreef:v-power niet in een 2takt doen!!!! vreet de keringen weg.
ik spreek uit ervaring met mijn kart het komt omdat de nederlandse shell v-power een weekmaker erin heeft zitten bij 4takt is dit geen probleem bij 2takt wel. bp-ultimate is nog erger als je aan de grens woont koop je duitste v-power die is 100 octaan met geen weekmaker :!:
door benzine worden keeringen juist hard (voel maar eens aan je benzineslang ) dus zou een weekmaker juist positief werken
rij er zelf ook mee maar niet voor het octaan getal maar omdat
het schoner verbrand.
nadeel is dat je de bougie slechter kan aflezen.
ik heb zelf de keringen van mijn kart gezien door v-power ik schrok me dood. zonder v-power zagen ze er 10000x beter uit en eeen kering vergelijken met benzineslang :roll:
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

hondaxtreme schreef:
mille schreef:
hondaxtreme schreef:v-power niet in een 2takt doen!!!! vreet de keringen weg.
ik spreek uit ervaring met mijn kart het komt omdat de nederlandse shell v-power een weekmaker erin heeft zitten bij 4takt is dit geen probleem bij 2takt wel. bp-ultimate is nog erger als je aan de grens woont koop je duitste v-power die is 100 octaan met geen weekmaker :!:
door benzine worden keeringen juist hard (voel maar eens aan je benzineslang ) dus zou een weekmaker juist positief werken
rij er zelf ook mee maar niet voor het octaan getal maar omdat
het schoner verbrand.
nadeel is dat je de bougie slechter kan aflezen.
ik heb zelf de keringen van mijn kart gezien door v-power ik schrok me dood. zonder v-power zagen ze er 10000x beter uit en eeen kering vergelijken met benzineslang :roll:
worden allebij van rubber gemaakt en heb vaak van dit soort verhalen gehoord dat het alles opvreet maar tot nu toe kan heb ik deze problemen nog niet gehad en ook nog niet gezien.
en ik kan je vertellen dat er heel veel mensen er mee rijden in de nk en bk minibike.

maar wie weet reageert het wel op bepaalde mengolie,s
Plaats reactie