V-Power, BP Ultimate mag dat?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

schroefje

Bericht door schroefje »

mille schreef:worden allebij van rubber gemaakt en heb vaak van dit soort verhalen gehoord dat het alles opvreet maar tot nu toe kan heb ik deze problemen nog niet gehad en ook nog niet gezien.
en ik kan je vertellen dat er heel veel mensen er mee rijden in de nk en bk minibike.

maar wie weet reageert het wel op bepaalde mengolie,s

Nou ik zal het op zijn boerenfluitje's proberen uit te leggen.

ten eerste zit er in Ultimate/V-power/Excelent 5/6 moluculen meer dan in normale benzine (deze heeft er 4) vertakte alkanen en moleculen met een benzeenring, zoals tolueen en xyleen.


en er zit GEEN weekmaker maar een dope (aditive) in die meer calorieen uit 1 verbranding kan halen en dus een hoger rendement met zich meebrengt.


De klopvastheid wordt uitgedrukt in het octaangetal van de benzine, maar dat octaangetal is geen maat voor de hoeveelheid octaan die in de benzine zit.

De energie-inhoud van benzine is ongeveer 32 MJ/liter. Dat komt overeen met 8,9 kWh elektrische energie

:roll:

Waar werkte ik ook al weer ? :twisted:
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

schroefje schreef:
mille schreef:worden allebij van rubber gemaakt en heb vaak van dit soort verhalen gehoord dat het alles opvreet maar tot nu toe kan heb ik deze problemen nog niet gehad en ook nog niet gezien.
en ik kan je vertellen dat er heel veel mensen er mee rijden in de nk en bk minibike.

maar wie weet reageert het wel op bepaalde mengolie,s

Nou ik zal het op zijn boerenfluitje's proberen uit te leggen.

ten eerste zit er in Ultimate/V-power/Excelent 5/6 moluculen meer dan in normale benzine (deze heeft er 4) vertakte alkanen en moleculen met een benzeenring, zoals tolueen en xyleen.


en er zit GEEN weekmaker maar een dope (aditive) in die meer calorieen uit 1 verbranding kan halen en dus een hoger rendement met zich meebrengt.


De klopvastheid wordt uitgedrukt in het octaangetal van de benzine, maar dat octaangetal is geen maat voor de hoeveelheid octaan die in de benzine zit.

De energie-inhoud van benzine is ongeveer 32 MJ/liter. Dat komt overeen met 8,9 kWh elektrische energie

:roll:

Waar werkte ik ook al weer ? :twisted:
zo is het maar net
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

schroefje schreef:
mille schreef:worden allebij van rubber gemaakt en heb vaak van dit soort verhalen gehoord dat het alles opvreet maar tot nu toe kan heb ik deze problemen nog niet gehad en ook nog niet gezien.
en ik kan je vertellen dat er heel veel mensen er mee rijden in de nk en bk minibike.

maar wie weet reageert het wel op bepaalde mengolie,s

Nou ik zal het op zijn boerenfluitje's proberen uit te leggen.

ten eerste zit er in Ultimate/V-power/Excelent 5/6 moluculen meer dan in normale benzine (deze heeft er 4) vertakte alkanen en moleculen met een benzeenring, zoals tolueen en xyleen.


en er zit GEEN weekmaker maar een dope (aditive) in die meer calorieen uit 1 verbranding kan halen en dus een hoger rendement met zich meebrengt.


De klopvastheid wordt uitgedrukt in het octaangetal van de benzine, maar dat octaangetal is geen maat voor de hoeveelheid octaan die in de benzine zit.

De energie-inhoud van benzine is ongeveer 32 MJ/liter. Dat komt overeen met 8,9 kWh elektrische energie

:roll:

Waar werkte ik ook al weer ? :twisted:
conclusie?
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

kleine_duivel schreef:
schroefje schreef:
mille schreef:worden allebij van rubber gemaakt en heb vaak van dit soort verhalen gehoord dat het alles opvreet maar tot nu toe kan heb ik deze problemen nog niet gehad en ook nog niet gezien.
en ik kan je vertellen dat er heel veel mensen er mee rijden in de nk en bk minibike.

maar wie weet reageert het wel op bepaalde mengolie,s

Nou ik zal het op zijn boerenfluitje's proberen uit te leggen.

ten eerste zit er in Ultimate/V-power/Excelent 5/6 moluculen meer dan in normale benzine (deze heeft er 4) vertakte alkanen en moleculen met een benzeenring, zoals tolueen en xyleen.


en er zit GEEN weekmaker maar een dope (aditive) in die meer calorieen uit 1 verbranding kan halen en dus een hoger rendement met zich meebrengt.


De klopvastheid wordt uitgedrukt in het octaangetal van de benzine, maar dat octaangetal is geen maat voor de hoeveelheid octaan die in de benzine zit.

De energie-inhoud van benzine is ongeveer 32 MJ/liter. Dat komt overeen met 8,9 kWh elektrische energie

:roll:

Waar werkte ik ook al weer ? :twisted:
conclusie?
dat er geen weekmakers in zitten en dat er meer energie uit een druppel v power komt.
maar als je er mee gaat rijden gebruik dan wel altijd de zelfde dus niet
de merken door elkaar gaan gooien en dit heeft temaken met de afstelling van de motor.
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

hondaxtreme schreef:v-power niet in een 2takt doen!!!! vreet de keringen weg.
ik spreek uit ervaring met mijn kart het komt omdat de nederlandse shell v-power een weekmaker erin heeft zitten bij 4takt is dit geen probleem bij 2takt wel. bp-ultimate is nog erger als je aan de grens woont koop je duitste v-power die is 100 octaan met geen weekmaker :!:
ik woon aan de grens ja, maar die kan je er toch wel in doen of niet ? van duitsland ?
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
Gebruikersavatar
wizzlawax
forum gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 15:07
Locatie: kerkrade

Bericht door wizzlawax »

hoi,

hoe hoger het octaan gehalte is hoe minder snel de benzine verbrandt


95 brandt sneller als v-power 100 octaan

hey beste is 98 omdat het niet te snel ontbrandt maar wel weer snel genoeg voor een 2 takt

bij 95 heb je al gauw dat de zuiger te heet wordt omdat 95 te snel ontbrandt, hierdoor kan je kleine plekjhus op je zuiger krijgen.

100 octaan is weer teveel omdat het te lang duurt voordat het ontbrandt zeker bij hoogtoerige motoren.

98 is eigenlijk het beste voor 2takt met hoge toeren .



ik las hier ook dat een auto eerst 98 had getankt en minder prestatie had

dit is echt grote onzin omdat in de meeste fabrieksboejhus van auto's staat 95 en hoger :?
eilite wrs:

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24962
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

mille schreef:
kleine_duivel schreef:
schroefje schreef:
Nou ik zal het op zijn boerenfluitje's proberen uit te leggen.

ten eerste zit er in Ultimate/V-power/Excelent 5/6 moluculen meer dan in normale benzine (deze heeft er 4) vertakte alkanen en moleculen met een benzeenring, zoals tolueen en xyleen.


en er zit GEEN weekmaker maar een dope (aditive) in die meer calorieen uit 1 verbranding kan halen en dus een hoger rendement met zich meebrengt.


De klopvastheid wordt uitgedrukt in het octaangetal van de benzine, maar dat octaangetal is geen maat voor de hoeveelheid octaan die in de benzine zit.

De energie-inhoud van benzine is ongeveer 32 MJ/liter. Dat komt overeen met 8,9 kWh elektrische energie

:roll:

Waar werkte ik ook al weer ? :twisted:
conclusie?
dat er geen weekmakers in zitten en dat er meer energie uit een druppel v power komt.
maar als je er mee gaat rijden gebruik dan wel altijd de zelfde dus niet
de merken door elkaar gaan gooien en dit heeft temaken met de afstelling van de motor.
deze zit er wel in. ik heb het aan mijn pa gevraagd. die heeft een eigen shell tankstation.
mardevi

Bericht door mardevi »

mille schreef:
hondaxtreme schreef:
mille schreef: door benzine worden keeringen juist hard (voel maar eens aan je benzineslang ) dus zou een weekmaker juist positief werken
rij er zelf ook mee maar niet voor het octaan getal maar omdat
het schoner verbrand.
nadeel is dat je de bougie slechter kan aflezen.
ik heb zelf de keringen van mijn kart gezien door v-power ik schrok me dood. zonder v-power zagen ze er 10000x beter uit en eeen kering vergelijken met benzineslang :roll:
worden allebij van rubber gemaakt en heb vaak van dit soort verhalen gehoord dat het alles opvreet maar tot nu toe kan heb ik deze problemen nog niet gehad en ook nog niet gezien.
en ik kan je vertellen dat er heel veel mensen er mee rijden in de nk en bk minibike.

maar wie weet reageert het wel op bepaalde mengolie,s
Benzineslang wordt inderdaad van rubber gemaakt, maar keringen worden van Viton gemaakt. Dit is ook een rubbersoort, maar dit is beter bestand tegen de zuurhoudende stoffen die benzine bevat.
Plaats reactie