koppelingsvraag

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
the karper

koppelingsvraag

Bericht door the karper »

ik heb nieuwe koppelingsveertjes
hoe moet ik die montere?
moet dan de hele koppeling eraf?
zoja hoe doe je dat zonder koppelingstrekker?
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

Als je de koppeling eraf haalt en je haalt de standaard veertjes eraf dan kun je die nieuwe er gewoon opzetten met wat ijzerdraad en een knijp tang. Je doet het ijzerdraad gewoon om het veertje (in het ronde dingetje) dan trek je hem via de andere kant overheen zodat hij erop gaat. Eraf halen doe kun je op de zelfde manier doen.
YZ250F
the karper

Bericht door the karper »

hoe krijg k me koppeling eraf :?: :oops:
heb die bout los alleen hoe krijg ik dat ding er nu af :?
Gebruikersavatar
Daantjuh#36
forum gebruiker
Berichten: 883
Lid geworden op: do 08 jun 2006, 17:21
Locatie: wassenaar

Bericht door Daantjuh#36 »

minibikerheerhugowaard schreef:Het stukje krukas waar het op zit is conisch, dus je heb een koppelingtrekker nodig.
Hoeft niet!

je haalt het veertje eraf je draaid met sleutel 14 dat houdertje van de veer eraf je draaid er een boutje in tegen de carter dan komt hij vanzelf omhoog,,
dat is ook bij het vliegwiel daar zitten 2 gaatjes in voor boutjes daar kun je er ook 2 indraaien en dan komt het vanzelf omhoog omdat hij dan tegen de carter op drukt
Gebruikersavatar
Daantjuh#36
forum gebruiker
Berichten: 883
Lid geworden op: do 08 jun 2006, 17:21
Locatie: wassenaar

Bericht door Daantjuh#36 »

minibikerheerhugowaard schreef:okee eff een vraagje dan, want ik ga nu een `race` koppeling erop doen. Moet ik die er dan gewoon op meppen met een hamer oid
heb je de oude er al af? zoja dan moet je gewoon die bout vast draaien
dan zakt hij vanzelf erop.. ik weet het neit maar die oude koppeling bij mij zat loctite misschien moet je dat er tussen doen.... :roll:
Plaats reactie