Spruitstuk tunen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
- Locatie: balkbrug
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
jah, dit gat van je spruitstuk moet dan gewoon gelijk blijven aan de maat van je carb. dus als je een 14mm hebt en je boort je spruitstuk uit tot 16 ofzo, dan heeft dat helemaal geen nut. je zou je carb en spruitstuk kunnen polijsten. zal een beetje helpen omdat je benzine en lucht mengsel minder weerstand heeft aan de zijkanten.
gr
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Kan je vertellen het moet juist ruw zijn, hierdoor ontstaat een filmpje van olie en benzine hierop en das nog 100x gladder dan polijsten Maar je moet het zelf weten wat jij denkt dat beter is
Lucht inlaat kan je inderdaad polijsten doen dr wel meer maar we hadden het hier over het spruitstuk is wat anders
Lucht inlaat kan je inderdaad polijsten doen dr wel meer maar we hadden het hier over het spruitstuk is wat anders
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Het is niet een mening maar een feit .......speedydevil schreef:Ja ok
Maar ik dacht dat jij met inlaatstuk de kelk bedoelde.
Maar over polijsten van spruitstuk verschillen meningen.
En de kelk is wel polijstbaar .... want : Een olie film ontstaat dus door het mengsel van lucht-benzine-olie, de olie blijft liggen in de groeven en er ontstaat een super smeerlaag.. Een kelk verstuurd alleen "lucht" dus daar is geen mengsel om een olie laag aan te maken ...
De inlaat moet gewoon gelijk staan aan de carburatie en niet zomaar het gat vergroten het moet vloeiend overlopen.
En zoals al eerder genoemd : het is helemaal niet zo voordelig als het klinkt , natuurlijk is het beter want je wil de motor optimaal laten draaien. Maar een dikkere cilinder of uitlaat werkt beter !
Maar als jullie willen denken dan het beter is om de inlaat te polijsten dan vind ik dat helemaal niet erg hoor
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]