Spruitstuk tunen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Arjen DPT

Spruitstuk tunen

Bericht door Arjen DPT »

Kan je het spruitstuk van een std. chineesje ook tunen?
Gebruikersavatar
jeffrey-mijnheer
forum gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
Locatie: balkbrug

Bericht door jeffrey-mijnheer »

ik heb het gat gewoon wat opgeboord zodat er wat meer benzine door kon
14 mm race caburateur
race koppeling
velgen zwart gespoten
carbon membraam
NGK bougie
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

ik heb hem ook uitgeboord en de schroefgaten met een ijzeren strip voorzien tegen het rond treken van plastiek spruitstuk en het scheuren van de schroefgaten \:D/
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Arjen DPT

Bericht door Arjen DPT »

Tsjah uitboren heeft weinig zin. Dan moet je het doen in combinatie met andere carb. anders heeft het weinig zin.
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

jah, dit gat van je spruitstuk moet dan gewoon gelijk blijven aan de maat van je carb. dus als je een 14mm hebt en je boort je spruitstuk uit tot 16 ofzo, dan heeft dat helemaal geen nut. je zou je carb en spruitstuk kunnen polijsten. zal een beetje helpen omdat je benzine en lucht mengsel minder weerstand heeft aan de zijkanten.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Bericht door EVD »

dit heeft allemaal zo weinig zin, alleen voor echt fijne tuners is het een optie, koop gewoon een snelle uitlaat of een snelle cilinder, geeft het meeste effect


grtz erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

nooit je in laat stuk polijsten is nadelig :roll:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Als jeje kelk polijst waar je luchfilter opgaat is dit helemaal niet nadelig.

Het zorgt voor een betere luchtstroom.
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

speedydevil schreef:Als jeje kelk polijst waar je luchfilter opgaat is dit helemaal niet nadelig.

Het zorgt voor een betere luchtstroom.
Idd maar als je je spruitstuk dan polijst zou dan niet de benzine beter doorstromen waardoor dat beter is? Teminste dat zou ik vrij lochisch vinden.
YZ250F
MuK

Bericht door MuK »

ze zeggen dat je spruitstuk ruw moet zijn omdat dan de werveling in je spruitstuk beter is. dan vormt het brandstof mengsel beter.

maar hierover zijn de meningen nog altijd verdeelt

*MuK
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Kan je vertellen het moet juist ruw zijn, hierdoor ontstaat een filmpje van olie en benzine hierop en das nog 100x gladder dan polijsten :wink: Maar je moet het zelf weten wat jij denkt dat beter is :wink:

Lucht inlaat kan je inderdaad polijsten doen dr wel meer maar we hadden het hier over het spruitstuk is wat anders :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Ja ok

Maar ik dacht dat jij met inlaatstuk de kelk bedoelde.

Maar over polijsten van spruitstuk verschillen meningen.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

speedydevil schreef:Ja ok

Maar ik dacht dat jij met inlaatstuk de kelk bedoelde.

Maar over polijsten van spruitstuk verschillen meningen.
Het is niet een mening maar een feit .......

En de kelk is wel polijstbaar .... want : Een olie film ontstaat dus door het mengsel van lucht-benzine-olie, de olie blijft liggen in de groeven en er ontstaat een super smeerlaag.. Een kelk verstuurd alleen "lucht" dus daar is geen mengsel om een olie laag aan te maken ...

De inlaat moet gewoon gelijk staan aan de carburatie en niet zomaar het gat vergroten :!: het moet vloeiend overlopen.

En zoals al eerder genoemd : het is helemaal niet zo voordelig als het klinkt , natuurlijk is het beter want je wil de motor optimaal laten draaien. Maar een dikkere cilinder of uitlaat werkt beter !

Maar als jullie willen denken dan het beter is om de inlaat te polijsten dan vind ik dat helemaal niet erg hoor :wink:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie