6 tands voortandwiel voor 3e lager + M8 schroefdraad?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
mardevi

6 tands voortandwiel voor 3e lager + M8 schroefdraad?

Bericht door mardevi »

Hallo,
Ik heb een Bizeta koppelingskom liggen, maar deze heeft schroefdraad in plaats van een cilindrisch deel wat via een borgveer geborgd wordt in de kom.
Deze draad is M8 en tot nu toe heb ik (nog) geen tandwiel kunnen vinden wat zou passen.
Ik kan wel een standaard tandwiel nemen, maar dan wordt het 3e lager niet gebruikt en dat zorgt toch voor een betere ondersteuning van het tandwiel.
Dus wie weet (of heeft er één liggen) waar ik deze kan kopen.
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

ook al even gekeken bij blata
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Als jij een bizeta koppelingskom heb liggen moet je gewoon een bizeta tandwiel nemen.

En dat 3e lager maakt geen ene **** uit.
Alles breekt net zo makkelijk ( ervaring :oops: ).
Ik heb nu een Zocchi kom, en bizeta tandwiel, en dat is vele malen beter dan die chinese zooi ;)
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

nou wil ik niet veel zeiken sven, maar dat jij nou alles naar de kloten kan krijgen is mijn probleem niet :twisted:
ik rij nog steeds met me standaard 6 tands tandwieltje en die doet nog steeds ze werk, zelfs zonder te breken!
dus ga nou niet zeggen dat chinees slechter materiaal heeft dan bzm.
bzm kan ook zo breken hoor.
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Re: 6 tands voortandwiel voor 3e lager + M8 schroefdraad?

Bericht door mille »

mardevi schreef:Hallo,
Ik heb een Bizeta koppelingskom liggen, maar deze heeft schroefdraad in plaats van een cilindrisch deel wat via een borgveer geborgd wordt in de kom.
Deze draad is M8 en tot nu toe heb ik (nog) geen tandwiel kunnen vinden wat zou passen.
Ik kan wel een standaard tandwiel nemen, maar dan wordt het 3e lager niet gebruikt en dat zorgt toch voor een betere ondersteuning van het tandwiel.
Dus wie weet (of heeft er één liggen) waar ik deze kan kopen.
gewoon zonder derdelager rijden polini en bizeta gebruiken ze ook niet en dat blijft ook heel dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :wink:
grc rrz *37*

jan poppe minibiketeam
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

ba-searcher!! schreef: dus ga nou niet zeggen dat chinees slechter materiaal heeft dan bzm.
Dus jij kiest chinees boven BZM :?
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

ik heb bzm niet nodig als tandwiel zijnde(tot nu toe), zolang mijn chinese tandwiel het nog steeds goed is en nog steeds langer vol houd dan die van jou :roll:
ik weet niet wat jij der allemaal mee doet met dat spul...maar ik kan me mini zelfs vast laten lopen en dan breekt me tandwiel nog niet!!
jou ketting loopt er af, en mollesteerd gelijk je tandwiel.... (dus ik zou niet te hard roepen van wat nou wel beter is en wat niet)

maar goed back ontopic, er is er 1 opzoek naar een tandwiel :lol:
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

De topicstarter heeft denk z'n antwoord al ;)
Dus met de chinese bandjes kan 78 wel, maar de motor word dan wel heel warm en grote kans op overkoker ( zelfs met uitgeboorde koelkanalen ). Neem je PMT's dan is 78 simpelweg te groot en zal je een andere verhouding moeten nemen ;)

Maar ff terugkomen op jou Rob,
Dat mijn tandwiel e.d. elke kaar afbraken en dood gingen was omdat me ketting te straks gespannen stond.
Ben ik dus later achter gekomen dat je ketting speling moet hebben, en bij mij was de ketting zeg maar een snaar, hij zei nog net geen *pinnnnng* als je er een tik tegen gaf ;)
Dus dat gaat vanaf nu helemaal goed komen ghehe :twisted:
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Subito schreef:
Maar ff terugkomen op jou Rob,
Dat mijn tandwiel e.d. elke kaar afbraken en dood gingen was omdat me ketting te straks gespannen stond.
Ben ik dus later achter gekomen dat je ketting speling moet hebben, en bij mij was de ketting zeg maar een snaar, hij zei nog net geen *pinnnnng* als je er een tik tegen gaf ;)
Dus dat gaat vanaf nu helemaal goed komen ghehe :twisted:
Lol wie spant zun ketting dan ook als een snaar van een gitaar :lol: Rob trekt zun standaard tandwiel ook niet naar de donder met zijn op gefokte blokkie dus zo slecht kunnen ze niet wezen :lol:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

daar zat ik ook al aan te denken :roll: , ik rij opgevoerd niks van me tandwielen breken of kettingen rond me oren....
sven rijd nagenoeg standaard, en als ie rijd moet je nog oppassen dat er niks rond je heen vliegt aan onderdelen :lol: (sven krijgt alles kapot :lol: )

Maare nou echt back ontopic!!! anders hebben we straks nog een waarschuwing aan ons kont hangen!! :idea:
Plaats reactie