17 mm carburateur te groot ??

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
MyPocket

17 mm carburateur te groot ??

Bericht door MyPocket »

heey,

Het gaat over een chinees minicrosserke, ik heb onlangs een nieuwe carburateur gekocht met luchtfilter enzo he. Deze is 17 mm maar nu hoor ik bij pocketbikesupport dat 17mm tegroot is, en dat hij dan verzuipt. Is dit waar ??

Grtz
Gebruikersavatar
#Jordy Rossi#
forum gebruiker
Berichten: 2493
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 21:44
Locatie: Uieland
Contacteer:

Bericht door #Jordy Rossi# »

gewoon te groot

jr
DSF-Patrick schreef:

Ik burn op mijn velg!
Gebruikersavatar
coen
forum gebruiker
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 09:51
Minibike:: Blata WRS
Blata R
Blata JR
Zelfbouw 65cc Polini
Chinees 49cc 14mm sha (loopt al 10 jaar zonder problemen)
Mini crosser 49cc
Locatie: tilburg

Bericht door coen »

veel te groot je kan het best op die standaard 49cc 14mm of 12mm hebben
Blata WRS + Kit
Blata JR
Zelfbouw 65cc polini
Chinees 49cc
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

nee hoor 16mm butterfly werkt prima op een 50cc lucht. :?
hondaxtreme

Re: 17 mm carburateur te groot ??

Bericht door hondaxtreme »

MyPocket schreef:heey,

Het gaat over een chinees minicrosserke, ik heb onlangs een nieuwe carburateur gekocht met luchtfilter enzo he. Deze is 17 mm maar nu hoor ik bij pocketbikesupport dat 17mm tegroot is, en dat hij dan verzuipt. Is dit waar ??

Grtz

je gaat eerst wat kopen en dan pas informatie vragen of het werkt :? beetje dom ofniet :wink:
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

ff een vraagje, maar waarom zou hij te groot zijn voor een 50cc? op een 40cc past het wel. zou hij eerder ook veel te groot zijn voor een 40cc.

tis wat moeielijker af te stellen, maar zal miss wel lukken.

gr

update:
na een duidelijke uitleg via een pm (zoals het hoort) gekregen te hebben heb ik iets meer verstand erover gekregen en dus moet je mijn tekst maar niet lezen:D
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
coen
forum gebruiker
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 09:51
Minibike:: Blata WRS
Blata R
Blata JR
Zelfbouw 65cc Polini
Chinees 49cc 14mm sha (loopt al 10 jaar zonder problemen)
Mini crosser 49cc
Locatie: tilburg

Bericht door coen »

de 40cc zijn veel hoog toeriger en hebben veel meer spoelpoorten daarom werkt 17,5 mm beter op 40 cc (wel lastig af te stellen)

ik heb op me 49cc 14 mm werkt perfect en op me 39cc ook dusja.

16mm buterfly heb ik geen ervaring mee dus weet of di egoed rijden met een 49 cc maat ik zou voor een 14mm naald cabr. phbg of phva.
Blata WRS + Kit
Blata JR
Zelfbouw 65cc polini
Chinees 49cc
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

als je er geen ervaring mee hebt, of weet hoe het loopt...

waarom zeg je dan 12 of 14mm te moeten gebruiken?

en 17.5 op een 40cc 5P is naar mijn idee niet zo heel veel moeilijker af te stellen dan een 14.

19 is er ook op af te stellen,maar is dan zeer WEERSgevoelig.

niemand hier die een 17mm op die bike probeerd goed af te stellen en dan oordeeld :roll:

Tim.
Minirick

Bericht door Minirick »

ik denk als je de originele cil netjes afwerkt, spoelpoortjes vergroot en uitlaat verbreed, er best 17 mm op kan hoor.
ben zelf bezig met 19mm op 50cc.

ik zal mijn bevindingen posten
Plaats reactie