nog wat extra vragen over een koppeling instellen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
rubbol

nog wat extra vragen over een koppeling instellen

Bericht door rubbol »

hallo ik heb het forum flink doorgelzen over het vervangen en instellen van een koppeling ik heb de mijne vandaag vervangen voor een race koppeling de duurste die er was voor een chinese bike heb de spie van het vliegwiel verwijderd en vervangen voor 1 met een trapje erin

verder heb ik een powerfilter erop gezet en ben ik mn uitlaat aan het verbouwen dus de gevouwe pijp wordt vervangen voor een iets dikkere mooie ronde bochten om de tegendruk wat te verlagen.

nu heb ik de koppeling veren gewoon in de stand laten staan zoals ik hem uit de doos haalde dus de schroefjes helemaal uitgedraaid dus de veren slap.

heb nu een paar keer een stukje gereden,mijn bevinding hij trekt iets sneller op maar heb ook echt 0,0 slip of mischien 0,1 slip

ik heb hier en daar wat gelezen over instellen op toeren maar hoe de f$%^k weet ik hoeveel toeren die draait ik bezit geen toerenteller,

maar mijn eigenlijke vraag is om te zorgen dat het bikeje goed optrekt heb je dan juist wel wat slip nodig zeg bijvoorbeeld 2000 toeren voor die echt aangrijpt zodat het motortje wat meer vermogen levert als de koppeling aangrijpt want je vermogen zit m in je toeren zit ik dan goed of maak ik een vergissing

ik hoop dat iemand me wathulp kan geven

groeten martin
Gebruikersavatar
markjuhh
forum gebruiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Locatie: Gilze

Bericht door markjuhh »

is bij iedere bike anders, moet hem aan laten grijpen als de cilinder zn meeste kracht begint te geven
Italbike pro 996 2006
Bigbore Kit met Boosterpoort MVH Tuned
15 mm Bing Carburateur
Powerfilter
Yasuni Demper
Plaats reactie