hallo ik heb het forum flink doorgelzen over het vervangen en instellen van een koppeling ik heb de mijne vandaag vervangen voor een race koppeling de duurste die er was voor een chinese bike heb de spie van het vliegwiel verwijderd en vervangen voor 1 met een trapje erin
verder heb ik een powerfilter erop gezet en ben ik mn uitlaat aan het verbouwen dus de gevouwe pijp wordt vervangen voor een iets dikkere mooie ronde bochten om de tegendruk wat te verlagen.
nu heb ik de koppeling veren gewoon in de stand laten staan zoals ik hem uit de doos haalde dus de schroefjes helemaal uitgedraaid dus de veren slap.
heb nu een paar keer een stukje gereden,mijn bevinding hij trekt iets sneller op maar heb ook echt 0,0 slip of mischien 0,1 slip
ik heb hier en daar wat gelezen over instellen op toeren maar hoe de f$%^k weet ik hoeveel toeren die draait ik bezit geen toerenteller,
maar mijn eigenlijke vraag is om te zorgen dat het bikeje goed optrekt heb je dan juist wel wat slip nodig zeg bijvoorbeeld 2000 toeren voor die echt aangrijpt zodat het motortje wat meer vermogen levert als de koppeling aangrijpt want je vermogen zit m in je toeren zit ik dan goed of maak ik een vergissing
ik hoop dat iemand me wathulp kan geven
groeten martin
nog wat extra vragen over een koppeling instellen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab