Pawl

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Iemand

Pawl

Bericht door Iemand »

Ik heb sinds kort een chinese minibike, maar bij de derde keer strarten * je raad het al * is de plastic pawl afgebroken.

Waar kan ik (via internet bijv.) een metalen pawl kopen?

En zijn er in de tussentijd alternatieve manieren om hem te starten?

Dank u wel

Afbeelding
Bastiman
forum gebruiker
Berichten: 116
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 20:23

Re: Pawl

Bericht door Bastiman »

Iemand schreef:Ik heb sinds kort een chinese minibike, maar bij de derde keer strarten * je raad het al * is de plastic pawl afgebroken.

Waar kan ik (via internet bijv.) een metalen pawl kopen?

En zijn er in de tussentijd alternatieve manieren om hem te starten?

Dank u wel

Afbeelding
*geen sponsor* www.minibikestunter.nl

Je kan hem nu met een boor starten
http://www.gamocrime.com/game/click.php?x=Bastiman&game_id=1109
Iemand

Bericht door Iemand »

Aah mooi die sites :)

Maar hoe kan ik hem dan in de tussentijd met een boor starten?

Ik heb het nu zo:

Afbeelding


dank u wel
rodericky14

Bericht door rodericky14 »

Maar Als je je bike met een boormachine start , moet je dat toch met zo'n 700 wat boormachine doen, want volgens mij zijn die accu boormachines te zwak
Gebruikersavatar
robin_blata_b1_racer
forum gebruiker
Berichten: 2315
Lid geworden op: wo 07 mar 2007, 21:44
Locatie: DenHaag

Bericht door robin_blata_b1_racer »

ik heb nog z'n pal/ rondsel liggen voor je
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0

poeldijk: 1.10.024
Gebruikersavatar
robin_blata_b1_racer
forum gebruiker
Berichten: 2315
Lid geworden op: wo 07 mar 2007, 21:44
Locatie: DenHaag

Bericht door robin_blata_b1_racer »

een aluminium zoals op de foto natuurlijk pb me maar
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0

poeldijk: 1.10.024
Iemand

Bericht door Iemand »

Ik heb een goede, sterke en snelle boormachine: dat is geen probleem.

Maar hoe kan ik hem nou starten?
Ik heb iets op het forum gelezen van een 'dop' maar ik heb geen idee hoe of wat.

Dank u wel

(Het komt erg goed uit als ik weet hoe dat moet ;))
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

gewoon de dop boutje is dacht ik 10 mm in een verlengstuk in de boormachine dan op het boutje en starten
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
sk8erboystijn

Bericht door sk8erboystijn »

Kan je het alstublieft ff filme als je hem met een boor aandoet xD Dit wil ik echt zo graag zien :P

btw, ik het dan niet wat gevaarlijk las je met je ben tegen het vliegwiel komt?
Iemand

Bericht door Iemand »

Afbeelding

Dus er moet een soort 'dop' om die top van die bout heen? {Ja ik weet wel wat voor dop je bedoeld}

maar stel je voor, dan springt ie aan, hoe moet ik hem er dan afhalen? Meedraaien? Aanlaten staan? Enz.

het handigst zal een filmje zijn, net zoals sk8erboystijn zegt.


Ik snap uiteraard, dat als je eenmaal weet hoe het moet, dat je dan denkt: het is toch zo simpel, waarom een filmpje?
mar als je niet weet hoe dat moet... :P
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

miss een beetje laat, maar ja, beter laat als nooit.

je zet de op in je boormachine (dit kan all1 maar in boormachines met een spankop tot 13mm, want die dingen zijn meestal 13mm. of je zaagt een verlengstukje door, dan kan het ook met de kleineren.

dan doe je de steker in het stopcontact (let wel op. hier staat 230V op en aanraken kan een schokkende ervaring zijn).

zorg er voor dat de boormachine de goede kant op draait (volgensmij is dat rechts om)

dan doe je de dop goed op de moer(niet als de boormachine draait natuurlijk)

druk de knop in van je boormachine (duh)

laat je minibike starter zonder dat jij gas hoeft te geven. (durt het lang, speel dan een kelin beetje met het gas NIET TE VEEL!!!!)

slaat je minibike aan hou de knop van je boormachine in terwij je hem er zo snel mogelijk vanaf haalt. doe je dit niet snel of laat je de boormachine uit gaan heb je kan dat je vliegwielmoer los gaat (en dan is dom!!!)

zo duidelijk zat?

gr

ps, miss een idee om dit ook in een als die er komt how to toptic te zetten?

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Iemand

Bericht door Iemand »

Kijk, dat helpt fantasitsch.

bedankt voor goeie uitleg?

{{Misschien dit bij veelgesltelde vragen zetten met als waarschuwing dat minibime forum nergens voor verantwoordelijk is}}
Gebruikersavatar
Michel-g
forum gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 23:05
Locatie: Nieuwerkerk

Bericht door Michel-g »

Hey, als je hem met een boormashine wil starten, moet je er wel voor zorgen dat als je blok aanslaat, je er wel meteen je boormashine af moet trekken :!: Dit omdat je blok veel meer toeren dan je boormashine gaat maken, en daardoor draai je de moer los en zou je vliegwiel eraf kunnen springen.....Ik heb het ook een paar keer met een boormshine moeten doen, echt handig is het niet :wink:

Grtz
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

taz22 schreef: (let wel op. hier staat 230V op en aanraken kan een schokkende ervaring zijn).

volgens mij staat er pp dit moment 226V op. :roll: het ophogen van de spanning gebeurt over een lange piriode zodat de aangesloten apparaten niet het loodje leggen en de fabriekanten zich daar op in kunnen spelen.

nog even over het onderwerp : als je nou iets zou maken dat als je minibike aanslaat de dop gewoon kan meedraaien is het een stuk makkelijker. neem nou als vb een fiets zonder achteruit traprem. deze kan je ook gewoon naar achter draaien zonder dat het wiel naar achter draaid of de wel bekende ratel.

Afbeelding

succes

Niels
Plaats reactie