b1

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Timmie

Bericht door Timmie »

Subito

Je bent een dikke zwetser. Domme geleuter van je.
Als je dit de pet te boven gaat, hou je er dan buiten !
Gebruikersavatar
Sebasjes
forum gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:03
Locatie: Emmen & Salou

Bericht door Sebasjes »

Subito schreef:
Timmie schreef:Maximaal 0,60 ?

Wat een Ruk !!

De squish moet tussen de 0,50 en 0,60 zijn.
De meest ideale squish is tussen de 0,50 en 0,55
Anders word het te krap en krijg je mogelijk detonatie.
Lol...de mt4 van ons heeft een squish van ongeveer 0,8 ofzo...en loopt als een zonnetje. :lol:
Hier haal ik dat vandaan!!

Ik hoef geen respect van mede forum gebruikers, jullie zwetsen hier maar wat.. Dit forum is om dingen te leren, dus kennis en waarheid is het belangrijkste.. Geen onzin of loze reacties!!
[img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img] Ik poets 1x in de week ook als het niet nodig is.. [img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img]
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Dat is de Mt4....lol en wie zegt dat IK daar op rij ??
Niemand, dus voila...uitgelult.

@ Timmie, als je nou werkelijk niks beters te zeggen hebt, hou je kk smoel dicht dan.

Maare ff wat anders, jullie noemen een echte biker dus iemand die het maximale uit z'n bike haald ?
Dus iemand die net z'n 1e bike gekocht heeft en 0,0 ervaring heeft, en het maximale uit z'n bike haald, is gelijk maar een echte biker ?
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
Sebasjes
forum gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:03
Locatie: Emmen & Salou

Bericht door Sebasjes »

Subito schreef:Dat is de Mt4....lol en wie zegt dat IK daar op rij ??
Niemand, dus voila...uitgelult.

@ Timmie, als je nou werkelijk niks beters te zeggen hebt, hou je kk smoel dicht dan.

Maare ff wat anders, jullie noemen een echte biker dus iemand die het maximale uit z'n bike haald ?
Dus iemand die net z'n 1e bike gekocht heeft en 0,0 ervaring heeft, en het maximale uit z'n bike haald, is gelijk maar een echte biker ?
Wat nou uitgelult? Jij bent uitgelult...

Als je zo kinderachtig doet...

Onze bike met een squish van 0,8.. :roll: :lol:


Waar staat dat wij ons een echte bike noemen dan...?

Subito.. beginnen met schelden is zo laag, zo iemand heet een Lozer!!
Laatst gewijzigd door Sebasjes op vr 22 jun 2007, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img] Ik poets 1x in de week ook als het niet nodig is.. [img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img]
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Sebasjes schreef:Wat nou uitgelult? Jij bent uitgelult...

Als je zo kinderachtig doet...

Onze bike met een squish van 0,8.. :roll: :lol:


Waar staat dat wij ons een echte bike noemen dan...?

Subito.. beginnen met schelden is zo laag, zo iemand heet een Lozer!!
Ik ben verre van uitgelult.
En ja ben nog geen 18 dus mag nog kinderachtig doen :lol:
Onze bike indd...maar dat betekend niet dat ik erop rij....

En jullie echte bikers....hahaha laat me niet lachen.
Ik bedoelde dit:
Sebasjes schreef: Omdat een echte biker het maxmale vermogen uit zijn bike wil trekken en dat is alleen met een squish die ik in voorgaande post noemde. :)
Dus iemand die het maximale uit z'n bike haald is alleen een echte biker....pffff....zie bovengenoemde reactie van mij...
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Gebruikersavatar
Sebasjes
forum gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:03
Locatie: Emmen & Salou

Bericht door Sebasjes »

minibikerheerhugowaard schreef:
Ik hoef geen respect van mede forum gebruikers, jullie zwetsen hier maar wat.. Dit forum is om dingen te leren, dus kennis en waarheid is het belangrijkste.. Geen onzin of loze reacties!!
Wat doe je hier dan nog? recht boven zit een rood knopje. druk erop en kom dan niet meer terug als je hier alleen maar loopt te zaniken. julie 2 komen hier en lopen meteen te zeuren.

En als je geen respect wil en geen aandacht. Waarom zeur je het hele forum dan vol en overal lopen zaniken.
Dat staat er toch, om dingen te leren.. en ervaring op te doen...


Jij komt hier omdat je te weinig aandacht van je vrienden krijgt ofzo?


Wees wijs, ga ontopic .. De informatie over de squish is gewoon een feit.. klaar!!
[img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img] Ik poets 1x in de week ook als het niet nodig is.. [img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img]
Gebruikersavatar
Sebasjes
forum gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:03
Locatie: Emmen & Salou

Bericht door Sebasjes »

Subito schreef:
Sebasjes schreef:Wat nou uitgelult? Jij bent uitgelult...

Als je zo kinderachtig doet...

Onze bike met een squish van 0,8.. :roll: :lol:


Waar staat dat wij ons een echte bike noemen dan...?

Subito.. beginnen met schelden is zo laag, zo iemand heet een Lozer!!
Ik ben verre van uitgelult.
En ja ben nog geen 18 dus mag nog kinderachtig doen :lol:
Onze bike indd...maar dat betekend niet dat ik erop rij....

En jullie echte bikers....hahaha laat me niet lachen.
Ik bedoelde dit:
Sebasjes schreef: Omdat een echte biker het maxmale vermogen uit zijn bike wil trekken en dat is alleen met een squish die ik in voorgaande post noemde. :)
Dus iemand die het maximale uit z'n bike haald is alleen een echte biker....pffff....zie bovengenoemde reactie van mij...
Je zal wel 12 zijn anders zou je me wel begrijpen mannetje..

Een echte biker wil het maximale vermogen eruit halen...
Dat wil niet zeggen dat iemand die het maximale vermogen eruit wil halen een echte biker is.. Dat is van meer dingen afhankelijk he... Moet ik die hier ook nog ff noemen? Of kun je die zelf bedenken? :P
[img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img] Ik poets 1x in de week ook als het niet nodig is.. [img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img]
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Sebasjes schreef: Je zal wel 12 zijn anders zou je me wel begrijpen mannetje..

Leeftijd komt in de buurt.
Sebasjes schreef:Een echte biker wil het maximale vermogen eruit halen...
Dat wil niet zeggen dat iemand die het maximale vermogen eruit wil halen een echte biker is
.. Dat is van meer dingen afhankelijk he... Moet ik die hier ook nog ff noemen? Of kun je die zelf bedenken? :P
Noem het maar eens op dan.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Timmie

Bericht door Timmie »

minibikerheerhugowaard schreef:
Ik hoef geen respect van mede forum gebruikers, jullie zwetsen hier maar wat.. Dit forum is om dingen te leren, dus kennis en waarheid is het belangrijkste.. Geen onzin of loze reacties!!
Wat doe je hier dan nog? recht boven zit een rood knopje. druk erop en kom dan niet meer terug als je hier alleen maar loopt te zaniken. julie 2 komen hier en lopen meteen te zeuren.

En als je geen respect wil en geen aandacht. Waarom zeur je het hele forum dan vol en overal lopen zaniken.

Jij en Subito hebben echt een IQ van 0,0.

Beide enorm kinderachtig en altijd even zielig.
Verdiep je eerst in de werking van een motorblok voordat je hier
met goedkope argumenten komt.

Je probeerd in elk topic weer een doelloze reactie te geven. En vooral het niveau van het forum omlaag halen.
Gebruikersavatar
Sebasjes
forum gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:03
Locatie: Emmen & Salou

Bericht door Sebasjes »

Subito schreef:
Sebasjes schreef: Je zal wel 12 zijn anders zou je me wel begrijpen mannetje..

Leeftijd komt in de buurt.
Sebasjes schreef:Een echte biker wil het maximale vermogen eruit halen...
Dat wil niet zeggen dat iemand die het maximale vermogen eruit wil halen een echte biker is
.. Dat is van meer dingen afhankelijk he... Moet ik die hier ook nog ff noemen? Of kun je die zelf bedenken? :P
Noem het maar eens op dan.
Dat ik het je moet gaan voorschotelen zegt ENORM veel over jou kennis van de secundaire kant van het minibiken.. Dit topic wordt hier gewoon verneukt... als je verder wilt discusseren doe doe je dat maar per PB..
[img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img] Ik poets 1x in de week ook als het niet nodig is.. [img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/cheer.gif[/img]
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Kortom...je kan niks verzinnen.

Ik denk dat jullie hier degene zijn die eens bij elkaar uit bed moeten stappen en eens fatsoenlijke reacties gaan geven.
Overal word wel wat afgekraakt of ergens waardeloos op gereageerd.
Ik ga me hier verder niet meer mee bemoeien, ik heb me standpunt duidelijk gemaakt.

Later Dames !!! ( Sebina en Timmina :P )
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Timmie

Bericht door Timmie »

Subito schreef:Later Dames !!! ( Sebina en Timmina :P )


Je bent een zielig en kinderachtig ventje, wat op allerlei manieren
het forum probeerd te verzieken voor de mensen hier.
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Subito schreef: Ik denk dat jullie hier degene zijn die eens bij elkaar uit bed moeten stappen en eens fatsoenlijke reacties gaan geven.
Overal word wel wat afgekraakt of ergens waardeloos op gereageerd.
Hierin moet ik Subito gelijk geven, hou er rekening mee dat de leeftijd hier op het forum enorm verschilt, van kinderen tot volwassenen. Dat niet iedereen evenveel verstand heeft van motortechniek is wel normaal denk ik. Eerlijk gezegd heb ik jullie al veel mensen zien afkraken, dat hoeft gewoon niet en met het gezeik van dat het IQ hier nogal laag is daar komen jullie niet ver mee. Ook met het verhaal van de squish, de theorie uitleggen kan iedereen maar wat er zich in de praktijk afspeelt is 3keer zo belangrijk en daar komt een hele hoop ervaring bij kijken en dat is iets wat Subito wel heeft. Dus een goede raad aan iedereen: hou het gewoon fatsoenlijk zonder iemand op de tenen te trappen en doe zeker niet uit de hoogte alsof jullie er alles van kennen, iedereen kan bijleren en daarvoor dient dit forum. Einde discussie.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
Bertus
forum gebruiker
Berichten: 1252
Lid geworden op: do 29 sep 2005, 19:09
Locatie: Zwolle!
Contacteer:

Bericht door Bertus »

Volgensmij probeert iemand anders dit forum te verzieken.
3 Pagina's gezeik over de niks. Als je gewoon zegt 0.6 en wat uitleg klaar.. En niet als eerste reactie al iemand proberen aftezeiken of beginnen over wie een echt minibiker is :roll:

Goedendag,
ik wens jullie nog een fijne dag!
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Sebasjes schreef:
Raytje192 schreef:
Sebasjes schreef: Hier wordt je soms zo moe van..

Je kan je je squish ook wel op 1,6 zetten, lopen doet ie vast wel...
Maar je heb dan vermogen verlies...

Waar het om draait is het maximale eruit te halen en te voorkomen dat er detonatie optreed..

Dit is te halen door je squish tussen de 0,5 en 0,6 te zetten...
De echte bikers onder ons die zullen hem zeker hier op hebben staan..
Whahahahahah echte bikers lol :lol:
Me tai chi had een squish van bijna 2 mm en daar reed ik een hoop "echte" bikers compleet mee zoek :lol: Squish is niet alles, het gaat voornamelijk om de compressieverhouding, doordat die bij een b1 rep voor geen meter klopt merk je het door de squish kleiner te zetten want hierdoor neemt ook de compressie verhouding toe :wink: Bovendien heb verstellen van de squish verder niet veel zin want daar is de squishband compleet verkeerd van vorm voor ten opzichte van de zuiger :roll:

Dus leer eerst ff wat voor effect je squish heb en wat de squish doet :roll:
Dan is je bike sneller, dan die andere he.. :roll:

Op testbank en andere metingen is vaak genoeg gebleken dat bij een squish tussen 0,5 en 0,6 het maximale vermogen ligt.. De bougie staat dan op de juiste afstand van je zuiger..

Bij SBO racers rijd gegarandeerd iedereen met 0,55!!!

De echte snelle zetten hem soms nog iets krapper, (gevolg grotere kans op detonatie... )

Lekker voor je als je met 2mm rijd.. :lol:
Lol beetje laat was weekendje weg maar goed.....
Om nog enig niveau in dit topic te houden :roll:

Dan staat de bougie goed is natuurlijk een heel slap argument he :roll: sbo racers rijden waarschijnlijk allemaal met een berekende zelf bewerkte/draaide kop en kunnen de bougie hoogte dus zo veranderen
:roll:

De squish is grotendeels bedoelt om te voorkomen dat er detonatie onstaat en om de kop beter te koelen, zoals ik al zei compressieverhouding is veel belangrijker :wink: Compressieverhouding kan je namelijk kleiner maken met een grotere squish zodat je op de zelfde waarde komt als met een kleine squish en grotere verbrandingskamer :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Plaats reactie