Ik zou net me bougie weer vastdraaien maar mijn binnenkop draait mee in de buitenkop
Heeft iemand dit eerder gehad?
Hoe kan ik dit oplossen?
Binnenkop draait in buitenkop
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Midiracer23
- forum gebruiker
- Berichten: 68
- Lid geworden op: vr 01 sep 2006, 13:05
- Locatie: Bedum
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
- Berichten: 506
- Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
- Locatie: Somewhere on this planet
Dan heb je goed kans dat je pakking die in de binnekop plat gedrukt is en dus niet meer de kracht heeft om je binnenkop tegen de buitenkop te drukken.(is ie ooit wel is goed warm geweest je bike?!)
Als ie goed warm is geweest, kan je er donder op zeggen dat jij nu geen ronde o-ringen hebt, maar platte o-ringen, die zijn dus plat vervormd door de hitte.
Wat ook nog kan is dat je buitenkop gebarsten is ergens zodat de spanning van je binnenkop ineens weg is, maar dit gaat gepaart met water lekkage vanuit de kop, en ik geloof niet dat jij daar last van had toch?
Wat ook nog een optie is als deze 2 punten niet van toepassing zijn, je buiten kop vlakken, zodat de dikte van je buitenste cilinderkop afneemt waardoor er weer spanning op je binnenkop komt als je em weer monteerd.
Maar ik zou eerst is kijken of je o-ringen nog heel zijn.
Veel succes der mee!!
Als ie goed warm is geweest, kan je er donder op zeggen dat jij nu geen ronde o-ringen hebt, maar platte o-ringen, die zijn dus plat vervormd door de hitte.
Wat ook nog kan is dat je buitenkop gebarsten is ergens zodat de spanning van je binnenkop ineens weg is, maar dit gaat gepaart met water lekkage vanuit de kop, en ik geloof niet dat jij daar last van had toch?
Wat ook nog een optie is als deze 2 punten niet van toepassing zijn, je buiten kop vlakken, zodat de dikte van je buitenste cilinderkop afneemt waardoor er weer spanning op je binnenkop komt als je em weer monteerd.
Maar ik zou eerst is kijken of je o-ringen nog heel zijn.
Veel succes der mee!!
- Midiracer23
- forum gebruiker
- Berichten: 68
- Lid geworden op: vr 01 sep 2006, 13:05
- Locatie: Bedum
- Midiracer23
- forum gebruiker
- Berichten: 68
- Lid geworden op: vr 01 sep 2006, 13:05
- Locatie: Bedum
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Ja maar dan zou hij toch water lekken en dit gebeurt ook niet vaak omdat je buitenste kop met een heel aantal bouten aan je cilinder zit vastgebout.
Draait je motor nog goed en als hij een tijdje gedraaid heeft moet je dan water bijvullen. Anders lijkt het mij toch dat hij genoeg spant aangezien het niet lekt.
Draait je motor nog goed en als hij een tijdje gedraaid heeft moet je dan water bijvullen. Anders lijkt het mij toch dat hij genoeg spant aangezien het niet lekt.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
- Midiracer23
- forum gebruiker
- Berichten: 68
- Lid geworden op: vr 01 sep 2006, 13:05
- Locatie: Bedum
ik heb nu ook de o ring vervangen die in het gat van de buitenkop zit waar het bougiegat door komt, maar hij klemt nog niet
Er zal wel een nieuwe kop op moette:S
Hij lekte niet maar zo kan je de bougie beetje moeilijk vastzetten, en er zit een schuin kantje aan de binnenkop vanwege koeling en als dat deel ronddraait weet ik niet meer of het wel voor het gat zit
Er zal wel een nieuwe kop op moette:S
Hij lekte niet maar zo kan je de bougie beetje moeilijk vastzetten, en er zit een schuin kantje aan de binnenkop vanwege koeling en als dat deel ronddraait weet ik niet meer of het wel voor het gat zit
- Subito
- Moderator
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
- Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer - Locatie: Almere
Ik had het van de week ook dat me binnenkop meedraaid,
Maar toen de kop weer goed vast zat op de cilinder draaide de binnenkop niet meer mee...dus weet niet of dat bij jou ook zo is ?
En anders kan je het nog zo doen:
zet je binnenkop goed in je kop ( dus schuine stukje voor het gat ) en zet een streepje aan de buitenkant van je binnenkop zodat je het kan zien.
Zet je gehele kop goed vast op je cilinder en draai je bougie er zo goed mogelijk in, desnoods hou je hem vast met een waterpomp tang.
Mocht je binnenkop dan meedraaien, zet je bougie goed vast en wanneer je dat gedaan heb, zet je de binnenkop weer zo neer dat het streepje wat je eerder gezet hebt weer goed staat
Een heel verhaal, maar zolang je cilinder/kop niet lekt kan er weinig aan de hand zijn
Maar toen de kop weer goed vast zat op de cilinder draaide de binnenkop niet meer mee...dus weet niet of dat bij jou ook zo is ?
En anders kan je het nog zo doen:
zet je binnenkop goed in je kop ( dus schuine stukje voor het gat ) en zet een streepje aan de buitenkant van je binnenkop zodat je het kan zien.
Zet je gehele kop goed vast op je cilinder en draai je bougie er zo goed mogelijk in, desnoods hou je hem vast met een waterpomp tang.
Mocht je binnenkop dan meedraaien, zet je bougie goed vast en wanneer je dat gedaan heb, zet je de binnenkop weer zo neer dat het streepje wat je eerder gezet hebt weer goed staat
Een heel verhaal, maar zolang je cilinder/kop niet lekt kan er weinig aan de hand zijn
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen