aansluiting aluminium radiator

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
b_honderd

aansluiting aluminium radiator

Bericht door b_honderd »

Ik heb net een andere radiator gekocht voor men blata replica maar weet niet of ik hem correct aangesloten heb. De vorige was een zwarte koperen met 3 aansluitingen en m'n nieuwe is van aluminium met 4 aansluitingen. Heeft niemand soms een foto hoe je die correct aansluit?
alvast bedankt
minispeedfreak

Bericht door minispeedfreak »

het dunne aansluitingkje is je overloop/ontluchting die naar je water potje moet, de dikke slang onder aan het water potje moet ergens onder aan de radiateur, en de 2 koelslangen kun je het beste zo ver mogelijk uit elkaar op de radiateur zetten dus niet aan de zelfde kant maar diagonaal tegenover elkaar.

suc6 mvg joost
b_honderd

Bericht door b_honderd »

Dat diagonaal werk is wel haalbaar maar dan moet je wel lange koelslangen gebruiken die elkaar allemaal kruisen kan dat waterpompje dat wel aan? Kan je die dunne aansluiting niet gebruiken daar ik geen overloop heb op mijn waterpotje?
minispeedfreak

Bericht door minispeedfreak »

b_honderd schreef:Dat diagonaal werk is wel haalbaar maar dan moet je wel lange koelslangen gebruiken die elkaar allemaal kruisen kan dat waterpompje dat wel aan? Kan je die dunne aansluiting niet gebruiken daar ik geen overloop heb op mijn waterpotje?
als volgt:
dunne aansluiting met 2 fietsventielverloopjes op je waterpotje maken
cilinderkop slang aan bovenkant
cilindervoet slang aan de onderkant en andere kant als boven en waterpotje aan andere kant onderaan.

suc6 mvg joost
b_honderd

Bericht door b_honderd »

alles is nu perfect aangesloten en die dunne aansluiting heb ik toegeduwd, nu probeerde ik de boel op te vullen met water maar hoe krijg ik het systeem nu ontlucht. Het orginele leidingetje met ontluchtingsschroefje gebruik ik niet meer want heb alle leidingen door kwaliteitsvolle vervangen.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

b_honderd schreef:alles is nu perfect aangesloten en die dunne aansluiting heb ik toegeduwd, nu probeerde ik de boel op te vullen met water maar hoe krijg ik het systeem nu ontlucht. Het orginele leidingetje met ontluchtingsschroefje gebruik ik niet meer want heb alle leidingen door kwaliteitsvolle vervangen.
Dop van je waterpotje er af halen en dan een paar keer rustig gas geven tot je geen belletjes meer naar boven ziet komen in het potje. Geef rustig gas en ga niet dicht boven het potje kijken want als je teveel gas geeft spuit het water eruit!
Plaats reactie