Minicrosser start wel, 100m rijden gaat stottere en slaat af

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Minibiker/crosser

Minicrosser start wel, 100m rijden gaat stottere en slaat af

Bericht door Minibiker/crosser »

Ik heb sinds kort een minicrosser gekocht, (volgens mij een chinees) hij heeft het wel goed gedaan, maar nu stottret hij naar ongveer 100 m of eerder en slaat hij af. :( Het ligt niet aan een kapotte vlotter omdat ik er laatst een nieuwe vlotter op heb gezet omdat de oude lek was, verder heeft hij alleen een slokke ketting HELP!!
motobas

Bericht door motobas »

Al naar de boegie gekeken
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

carb schoonmaken en kijken of je filter niet verstopt zit (tusen je benzine leiding) :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Risje
forum gebruiker
Berichten: 634
Lid geworden op: vr 01 jun 2007, 20:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door Risje »

Te grote sproeier? dat hij in het begin het nog kan ontbranden en op ten duur dat hij te veel benzine krijgt?
GRC RR 2008 Bizeta 5p
Minibiker/crosser

Bericht door Minibiker/crosser »

Hmm, ik heb de cabrateur al nagekeken, was niet vies ofzow, ik weet niet hoe ik in een powerfilter kan kijken? maar ik heb in iedergeval wel het idee dat hij verzuipt als ik vol gas ga doen, want als ik dan gas iets afneem blijft hij soms nog wel rijden.. wat voor sproeier zou ik erop moeten zetten dan? en hoe kan ik aan de bouchie zien dat er iets mee is (heb hem net 1 week dus heb er niet veel verstand van.. help me. en trouwnes,, op hoeveel draaien moet je het stagaire schroefje zetten? of hoe je dat ook schrijft...?

alvast bedankt
motobas

Bericht door motobas »

Als je je bougie er uit hebt moet ie koffiebruin zijn en als hij net nieuw is is hij niet helemaal bruin maar wel een klein beetje.En naar de stationare moet je zelf even kijken meestal zo'n 2en een half.
Gebruikersavatar
Risje
forum gebruiker
Berichten: 634
Lid geworden op: vr 01 jun 2007, 20:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door Risje »

motobas schreef:Als je je bougie er uit hebt moet ie koffiebruin zijn en als hij net nieuw is is hij niet helemaal bruin maar wel een klein beetje.En naar de stationare moet je zelf even kijken meestal zo'n 2en een half.
Ik heb het niet over stationair sproeier :wink:

Maar je kan het beste even naar een brommer zaak gaan en daar in formeren.
Sproeier maten zijn voor elke bike anders

Groeten Risto
GRC RR 2008 Bizeta 5p
Minibiker/crosser

Bericht door Minibiker/crosser »

hmm... maar hoe kan ik weten of mijn bouchie kapot is? en hoe maak ik mijn powerfilter schoon? en weet er iemand wat de grote is voor een standaard minicrosser cabr. (sproeiter) Iemand van www.minibike.nl zei: je kunt ff kijke of de cabr schoon is (is hij wel), het kan ook zijn dat de bouchie kapot is..
Minibiker/crosser

Bericht door Minibiker/crosser »

Srry ik bedoelde: *geen sponsor* en ik weet niet of het aan de bougie kan ligge, hij wil wel gewoon starten.. maar als ik vol gas ga slaat ie af'?
Gebruikersavatar
Risje
forum gebruiker
Berichten: 634
Lid geworden op: vr 01 jun 2007, 20:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door Risje »

Bougie is het niet!
Ik zou als ik jouw was een sproeier setje bij een brommer zaak halen en expirimenteren met de maar sproeier.

Groeten Risto
GRC RR 2008 Bizeta 5p
dennis blata b1 racer

Bericht door dennis blata b1 racer »

of krijg krijg je mini geen benz haal de bougi eruit en dan als ie helemaal
droog of niet egt bruin gekleurd is dan krijgt ie geen benz
Minibiker/crosser

Bericht door Minibiker/crosser »

Hij doet het weer! sproeier zat verstopt :) sluit topic maar;)
yamaharoy

tip!!

Bericht door yamaharoy »

hallo k heb gehad dat hij steeds afsloeg als k geen gas gaf heb dat hele ding uit elkaar gedraait en wat bleek zat er een slangetje onder de carb zat verstopt miss een goeie tip om na tekijken
GS

Bericht door GS »

Als je wil kijken of je bougie kapot is draai je hem eruit, sluit je hem aan op de kabel leg hem op je cylinder en trek aan je trekkoord als hij vonkt doet hij het!
Plaats reactie