Carberateur ( 19MM )
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Carberateur ( 19MM )
Hallo,
Ik heb een vraag. ( heb zoek functie al gebruikt maar kon geen duidelijk antwoord vinden )
Mijn vraag is, ik wil graag een andere carberateur op mijn Sendai Tai Chi
Veranderingen :
Getuned door Hank ( cilinder , uitlaat bijgewerkt , Afgestelt )
Standaard Membraam
Mijn vraag , Kan ik deze wel goed afstellen ? Omdat het nog aantal wat MM zijn. Ik hoor vaak dat het niet te doen is om de bike dan goed te laten lopen.. Klopt dit ?? Ik koop liever geen 17.5 delo, V.W. de prijs
Gr
Niek
Ik heb een vraag. ( heb zoek functie al gebruikt maar kon geen duidelijk antwoord vinden )
Mijn vraag is, ik wil graag een andere carberateur op mijn Sendai Tai Chi
Veranderingen :
Getuned door Hank ( cilinder , uitlaat bijgewerkt , Afgestelt )
Standaard Membraam
Mijn vraag , Kan ik deze wel goed afstellen ? Omdat het nog aantal wat MM zijn. Ik hoor vaak dat het niet te doen is om de bike dan goed te laten lopen.. Klopt dit ?? Ik koop liever geen 17.5 delo, V.W. de prijs
Gr
Niek
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Das wel 10cc verschil in cilinderinhoud he Denk persoonlijk dat het niet mooi afgesteld te krijgen is anders had iedereen hier wel een 19mmedjuh92 schreef:moet lukken,
bij het china paddock is iemand met een 19 mm op een 49 cc chinees, hij zegt dat die goed afgestelt is
moet jou dan ook wel lukke
edwin
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Vraag het aan HANK, als je je cilinder heeft bekeken. Kan hij je vertellen hoe groot je inlaat is. Als die 19mm is, dan moet het opzich wel af te stellen zijn. Allen 19mm, op 40 cc zal betekenen dat je niet met volgas kan wegrijen, maar dat je je gas moet opbouwen.
Ik heb een 24mm op een 50cc Yamaha DT blok gehad, liep super hard en heel mooi. Overkill was geen sprake van.
Ik heb een 24mm op een 50cc Yamaha DT blok gehad, liep super hard en heel mooi. Overkill was geen sprake van.
Groots en Meeslepend!!
Officieel minibike polo drager.
Officieel minibike polo drager.
en als ik het goed heb heeft de 39 cc meer spoelpoortenRaytje192 schreef:Das wel 10cc verschil in cilinderinhoud he Denk persoonlijk dat het niet mooi afgesteld te krijgen is anders had iedereen hier wel een 19mmedjuh92 schreef:moet lukken,
bij het china paddock is iemand met een 19 mm op een 49 cc chinees, hij zegt dat die goed afgestelt is
moet jou dan ook wel lukke
edwin
edwin
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
- Locatie: balkbrug
ik heb het al uitgezocht:P
A = ideale carburateur grootte in mm
h = cilinder grootte in l
n = hoeveel toeren je brommer maximaal draait
L = type cilinder
L = als je een opvoercilinder heb gekocht ,
dan is die waarde rond de 0.8, als je cilinder getuned is is het 0.9
bv alleen uitlaat poortr vergroot dan is het bv 0.85
h = als je een 50cc cilinder hebt dan is dat in ml 0.05 l, dus als je 70cc hebt 0.07 l enz.
gelijk even mijn zb berekenen(setup 2 speed 70 cc licht getuned proma cc nu 17 mm met powerfilter enz. vertanding 12-22)
a= L wortel (hxn)
a= 0.85 wortel (0.07 x12000)
0.85 * wortel (0.07*12000)
0.07*12000=840
wortel 840 = 29
0.85*29= 24,65 mm
maar of dit allemaal klopt:?:
edwin
A = ideale carburateur grootte in mm
h = cilinder grootte in l
n = hoeveel toeren je brommer maximaal draait
L = type cilinder
L = als je een opvoercilinder heb gekocht ,
dan is die waarde rond de 0.8, als je cilinder getuned is is het 0.9
bv alleen uitlaat poortr vergroot dan is het bv 0.85
h = als je een 50cc cilinder hebt dan is dat in ml 0.05 l, dus als je 70cc hebt 0.07 l enz.
gelijk even mijn zb berekenen(setup 2 speed 70 cc licht getuned proma cc nu 17 mm met powerfilter enz. vertanding 12-22)
a= L wortel (hxn)
a= 0.85 wortel (0.07 x12000)
0.85 * wortel (0.07*12000)
0.07*12000=840
wortel 840 = 29
0.85*29= 24,65 mm
maar of dit allemaal klopt:?:
edwin
Ho eens vet hard ! ik ga ook ff berekenen Thnx !
* edit !
Mijn Brk
A = 21,76... MM
H = 0,039 cc
N = 15000 Toeren
L = 0,9
0,9 * W ( 0,039 * 15000 ) = 21,76 MM carb
En met een 0,8 ( dus ongetunede cilinder ) kom ik uit op :
0,8 * W (0,039 * 15000 ) = 19,34 MM
* edit !
Mijn Brk
A = 21,76... MM
H = 0,039 cc
N = 15000 Toeren
L = 0,9
0,9 * W ( 0,039 * 15000 ) = 21,76 MM carb
En met een 0,8 ( dus ongetunede cilinder ) kom ik uit op :
0,8 * W (0,039 * 15000 ) = 19,34 MM
Laatst gewijzigd door mini suzuki op zo 21 okt 2007, 11:07, 3 keer totaal gewijzigd.
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Even over de 17.5mm, er staat er eentje in het tekoop gedeelte:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... highlight=
lijkt mij een mooi alternatief voor de 19mm.
Gr.
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... highlight=
lijkt mij een mooi alternatief voor de 19mm.
Gr.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Ja ik zag hem ook al staan. maar ik denk dat ik toch liever een 19 mm Heb want dat geeft denk ik toch wat meer ..Sharkbite schreef:Even over de 17.5mm, er staat er eentje in het tekoop gedeelte:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... highlight=
lijkt mij een mooi alternatief voor de 19mm.
Gr.
------------------------------------------------------------------------------
Edwin thnx voor de berekening !
GR
Niek
- minibiker*15*
- forum gebruiker
- Berichten: 333
- Lid geworden op: za 25 nov 2006, 20:46
- Locatie: Emmer- Compascuum (Drenthe)