Bigbore cilinder watergekoeld
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Bigbore cilinder watergekoeld
ik heb een vraagje over een bigbore cilinder kit voor een b1 rep
als je die monteert moet je dan ook een andere krukas of red je orginele krukas dat,
ik hoop snel van jullie te horen,
als je die monteert moet je dan ook een andere krukas of red je orginele krukas dat,
ik hoop snel van jullie te horen,
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=10293[/url]
NU een B1 Replica in de maak!!!
NU een B1 Replica in de maak!!!
- bekfire
- forum gebruiker
- Berichten: 618
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
- Locatie: hoedekenskerke (zeeland)
bigbore??<-- is 50cc kitje neem ik dan aan?
is niet nodig... maar je haalt de maximale 50cc niet uit je cilinder..
tsja... er zijn mensen die er wel over zijn te spreken.. maar als je zo'n cilinder goed op z'n d*nder geeft kookt hij over... ook is toen ik die kit monteerde mijn hele krukas aan grijs gereden..
ik vind het dus eigelijk niet zo een goed idee...
kan je het geld beter uitgeven aan iemand die goed een 40cc china cil goed kan tunen
marco bek
is niet nodig... maar je haalt de maximale 50cc niet uit je cilinder..
tsja... er zijn mensen die er wel over zijn te spreken.. maar als je zo'n cilinder goed op z'n d*nder geeft kookt hij over... ook is toen ik die kit monteerde mijn hele krukas aan grijs gereden..
ik vind het dus eigelijk niet zo een goed idee...
kan je het geld beter uitgeven aan iemand die goed een 40cc china cil goed kan tunen
marco bek
kit replica!
- -René-
- forum gebruiker
- Berichten: 445
- Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
- Locatie: Sittard
ik zou ook inderdaad je originele cilinder laten tunen, probleem bij die 50cc kitjes is ook met behoud van de originele krukas dat het kan zijn dat de onderkant van je zuiger tegen het carter aan komt. Weet niet of die ook het geval is bij een krukas met een andere slag, daar heb ik nog geen ervaring mee.
Maar een goed bewerkte 39cc cilinder levert best een hoop vermogen, laat dit wel door een erkende tuner doen en niet door een beunhaas met een goedkoop dremeltje, dit is best wel precies werk...
Maar een goed bewerkte 39cc cilinder levert best een hoop vermogen, laat dit wel door een erkende tuner doen en niet door een beunhaas met een goedkoop dremeltje, dit is best wel precies werk...
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS
[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Blata Elite 14 WRS
[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
ik wil het door ABtuning laten doen, dus ik denk dat dat wel goed zit
maar moet nog 2 maandjes wachten tot ik weer in nederland ben, (afganistan)
ben nu alleen druk plannen aan het maken hoe ik hem wil verbouwen en beetje naar het prijskaartje aan het kijken
alvast bedankt guys!!!
maar moet nog 2 maandjes wachten tot ik weer in nederland ben, (afganistan)
ben nu alleen druk plannen aan het maken hoe ik hem wil verbouwen en beetje naar het prijskaartje aan het kijken
alvast bedankt guys!!!
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=10293[/url]
NU een B1 Replica in de maak!!!
NU een B1 Replica in de maak!!!
ik ken iemand die rijd met een std 50cc water b1 rep.
(anthonie-racing ofzo op dit forum)
die gast is bloed snel. houd die gewone std fabrieks goed bij.
wat hij er allemaal aan gedaan heeft wik niet, maar dat ding ggaat als de brandweer.
gr
(anthonie-racing ofzo op dit forum)
die gast is bloed snel. houd die gewone std fabrieks goed bij.
wat hij er allemaal aan gedaan heeft wik niet, maar dat ding ggaat als de brandweer.
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
-
- forum gebruiker
- Berichten: 456
- Lid geworden op: za 15 apr 2006, 11:43
- Locatie: (oostkapelle)
ik heb een getunde chineesen uitlaat en marco bek volgens mij ook en wij houden de originelen fabrieks ook bijtaz22 schreef:ik ken iemand die rijd met een std 50cc water b1 rep.
(anthonie-racing ofzo op dit forum)
die gast is bloed snel. houd die gewone std fabrieks goed bij.
wat hij er allemaal aan gedaan heeft wik niet, maar dat ding ggaat als de brandweer.
gr
gr.wes
http://www.freewebs.com/wes4/index.htm
maar ik heb een splinter nieuwe b1 rep, wat zouden jullie aanraden dan
voor veel geld me cilinder laten tunen of voor veel geld een nieuwe 50cc halen?
en b.t.w heb er iemand een voorbeeldje voor me van een mooi stuurkapje??
voor veel geld me cilinder laten tunen of voor veel geld een nieuwe 50cc halen?
en b.t.w heb er iemand een voorbeeldje voor me van een mooi stuurkapje??
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=10293[/url]
NU een B1 Replica in de maak!!!
NU een B1 Replica in de maak!!!
- thomas1991
- forum gebruiker
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
- Locatie: Tilburg
Wat ik je aanraad..
Is even doorsparen en wat meer geld bij elkaar leggen, en een mooie gebruikte fabrieksbike kopen.
Een chinese bike begint goedkoop, maar je wil hem steeds sneller hebben. Dus een hoop tuning en noem het maar op. Je blijft er maar geld insteken en je krijgt het er niet meer voor terug. Je kan beter in 1 x een fabrieks kopen, dat is dan wel wat meer geld. Maar daar zal je wel een hoop plezier aan hebben. En niet na elke zondag dat je hebt gereden de helft hoeven vervangen en verbouwen.
Heb zelf een b1 replica gehad, na 1 x rijden was er al vanalles fout. Daarna is de bike naar Hank gegaan, daar is hij getuned en bewerkt. Goede koppeling erin, skf lagers en keeringen erin. Na een tijdje daarmee te hebben gereden. Moesten er betere banden komen want met de chinezen banden bleef je maar glijden. Daarna heb ik een ABT uitlaat aangeschaft voor nog meer power. De bike had zoveel vermogen (voor een chinees dan) dat het frame ging scheuren. En niet op 1 plaats, maar gewoon op meerdere plaatsen brak het frame of scheurden het gewoon af. Toen hebben we een orgineel blata frame aangeschaft, en stalen imbus bouten. Ondertussen was er al veel geld in verdwenen, en was hij ook bijna perfect. Nog 1 ding wat toen beter kon waren de remmen, die waren waardeloos.
Dat heb ik niet meer gedaan, en de knoop doorgehakt een een fabrieksmotor gekocht. Waar ik met veel plezier op heb gereden
Is even doorsparen en wat meer geld bij elkaar leggen, en een mooie gebruikte fabrieksbike kopen.
Een chinese bike begint goedkoop, maar je wil hem steeds sneller hebben. Dus een hoop tuning en noem het maar op. Je blijft er maar geld insteken en je krijgt het er niet meer voor terug. Je kan beter in 1 x een fabrieks kopen, dat is dan wel wat meer geld. Maar daar zal je wel een hoop plezier aan hebben. En niet na elke zondag dat je hebt gereden de helft hoeven vervangen en verbouwen.
Heb zelf een b1 replica gehad, na 1 x rijden was er al vanalles fout. Daarna is de bike naar Hank gegaan, daar is hij getuned en bewerkt. Goede koppeling erin, skf lagers en keeringen erin. Na een tijdje daarmee te hebben gereden. Moesten er betere banden komen want met de chinezen banden bleef je maar glijden. Daarna heb ik een ABT uitlaat aangeschaft voor nog meer power. De bike had zoveel vermogen (voor een chinees dan) dat het frame ging scheuren. En niet op 1 plaats, maar gewoon op meerdere plaatsen brak het frame of scheurden het gewoon af. Toen hebben we een orgineel blata frame aangeschaft, en stalen imbus bouten. Ondertussen was er al veel geld in verdwenen, en was hij ook bijna perfect. Nog 1 ding wat toen beter kon waren de remmen, die waren waardeloos.
Dat heb ik niet meer gedaan, en de knoop doorgehakt een een fabrieksmotor gekocht. Waar ik met veel plezier op heb gereden
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]