Jij ook hierArjanR1 schreef:Waarom volgende week pas?daans schreef:Volgende week krijg kan ik mijn Sendai Tai Chi ophalen.
Ik zal mijn ervaringen zo onafhankelijk mogelijk proberen te plaatsen in een nieuwe aan te maken topic.
Daans
Ze zijn al binnen hoor...
Een paar Blata B1 replica vragen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Ja, zijn nu al 3 MFers volgens mijRedline_Rider schreef:Jij ook hierArjanR1 schreef:Waarom volgende week pas?daans schreef:Volgende week krijg kan ik mijn Sendai Tai Chi ophalen.
Ik zal mijn ervaringen zo onafhankelijk mogelijk proberen te plaatsen in een nieuwe aan te maken topic.
Daans
Ze zijn al binnen hoor...
Oh nou dan heb ik het verkeerd begrepen, dan is het alleen de koppeling, dat deze op het juiste moment pakt. Op een vermogens bank gingen ze dat uitzoeken ...Koen schreef:Aan de ontsteking van deze bikes kun je niets afstellen..
Hooguit vervroegen met een speciaal spietjes, dit is alleen nodig bij tuning.
Nou ja zo technisch ben ik niet, maar het komt er op neer dat ze hem nog effe goed afstellen ipv zo uit de doos mee geven.
Daans
Die van mij deed het perfect direct uit de doos!daans schreef:Oh nou dan heb ik het verkeerd begrepen, dan is het alleen de koppeling, dat deze op het juiste moment pakt. Op een vermogens bank gingen ze dat uitzoeken ...Koen schreef:Aan de ontsteking van deze bikes kun je niets afstellen..
Hooguit vervroegen met een speciaal spietjes, dit is alleen nodig bij tuning.
Nou ja zo technisch ben ik niet, maar het komt er op neer dat ze hem nog effe goed afstellen ipv zo uit de doos mee geven.
Daans
Ik heb zelf alles na gelopen, gesmeerd en vet aan de bouten gedaan.
Vandaag de koppeling dus wat slapper gezet, en hij pakt ongeveer 1300tpm eerder op. Dit is dus ook heel iets minder slijtage.
Ik doe die dingen liever zelf, weet ik tenminste dat het goed gebeurd is.
En, dat het gebeurd is.
Het eerste wat je trouwens bij een chinees moet doen is de ketting
slapper zetten! Die staan zo achterlijk strak!
Dag arjanR1,
Kan je misschien uitleggen hoeveel je de koppeling (3 boutjes) slapper hebt gesteld? Is dat een 1/4, 1/2 slag of zo? Heb je hier trouwens het hele tandwielhuis voor moeten demonteren?
Een andere vraag: de huidige koppelingsschoentjes zijn origineel ca. 3,5mm dik. Als deze verder slijten, heeft dat natuurlijk ook invloed op het aangrijppunt bij een x-toerental. Moet je dan de koppeling juist strakker of losser stellen om het te corrigeren?
Kan je misschien uitleggen hoeveel je de koppeling (3 boutjes) slapper hebt gesteld? Is dat een 1/4, 1/2 slag of zo? Heb je hier trouwens het hele tandwielhuis voor moeten demonteren?
Een andere vraag: de huidige koppelingsschoentjes zijn origineel ca. 3,5mm dik. Als deze verder slijten, heeft dat natuurlijk ook invloed op het aangrijppunt bij een x-toerental. Moet je dan de koppeling juist strakker of losser stellen om het te corrigeren?
re afstellen
hallo
Ja haald het tandwiel huis los 3 stuks inbus bout, je kan het met een 1/2 slag per keer doen en dan even proberen.
Wat betreft de slijtage van je schoentjes, als deze slijten moet het schoentje verder naar buiten wat inhoud dat de veer verder ingedrukt wordt, dus de veer strakker is en daardoor het aan grijp toerental hoger wordt.
In dat geval moet je dus de veertjes losser zetten.
hierbij nog wat tips heb dit al eerder geplaatst maar toch.
hier een aantal tips om je schoentjes niet gelijk op te roken.
1. kontroleer de kom op oneffen heden aan de binnen zijde, mocht deze ruw zijn aan de binnen zijde opschuren met water prof schuurpapier zo fijn mogelijk, de kom moet namelijk spiegelglad zijn op het loopvlak.
2. laat de koppeling een aantal maal rustig op temperatuur komen en weer afkoelen.
3. stel hem de eerste tijd niet te hoog af in toeren alles moet even de tijd krijgen om op elkaar in te loopen.
4. contoleer regelmatig de veer spanning, namelijk als de schoentjes slijten wordt de speling tussen schoentje en kom grooter en moet de veer verder ingedrukt worden, wat als gevolg heeft dat je meer slip krijgt en het aangrijp toerental stijgt en omdat de slijtage langzaam gaat heb je het niet snel door, met als gevolg een groote stof en rookwolk en weg schoentjes.
5. mochten je schoentjes het na bepaalde tijd toch begeven kun je ze altijd naar mijn opsturen maken we ze weer helemaal top en gaan ze langer mee.
Ja haald het tandwiel huis los 3 stuks inbus bout, je kan het met een 1/2 slag per keer doen en dan even proberen.
Wat betreft de slijtage van je schoentjes, als deze slijten moet het schoentje verder naar buiten wat inhoud dat de veer verder ingedrukt wordt, dus de veer strakker is en daardoor het aan grijp toerental hoger wordt.
In dat geval moet je dus de veertjes losser zetten.
hierbij nog wat tips heb dit al eerder geplaatst maar toch.
hier een aantal tips om je schoentjes niet gelijk op te roken.
1. kontroleer de kom op oneffen heden aan de binnen zijde, mocht deze ruw zijn aan de binnen zijde opschuren met water prof schuurpapier zo fijn mogelijk, de kom moet namelijk spiegelglad zijn op het loopvlak.
2. laat de koppeling een aantal maal rustig op temperatuur komen en weer afkoelen.
3. stel hem de eerste tijd niet te hoog af in toeren alles moet even de tijd krijgen om op elkaar in te loopen.
4. contoleer regelmatig de veer spanning, namelijk als de schoentjes slijten wordt de speling tussen schoentje en kom grooter en moet de veer verder ingedrukt worden, wat als gevolg heeft dat je meer slip krijgt en het aangrijp toerental stijgt en omdat de slijtage langzaam gaat heb je het niet snel door, met als gevolg een groote stof en rookwolk en weg schoentjes.
5. mochten je schoentjes het na bepaalde tijd toch begeven kun je ze altijd naar mijn opsturen maken we ze weer helemaal top en gaan ze langer mee.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Ik heb ze iets meer dan 1/2 slag losser gezet.Minibakkie schreef:Dag arjanR1,
Kan je misschien uitleggen hoeveel je de koppeling (3 boutjes) slapper hebt gesteld? Is dat een 1/4, 1/2 slag of zo? Heb je hier trouwens het hele tandwielhuis voor moeten demonteren?
Een andere vraag: de huidige koppelingsschoentjes zijn origineel ca. 3,5mm dik. Als deze verder slijten, heeft dat natuurlijk ook invloed op het aangrijppunt bij een x-toerental. Moet je dan de koppeling juist strakker of losser stellen om het te corrigeren?
Ik probeerde het direct met anderhalve slag, maar dat is echt te veel.
Je moet het boven de 8700tpm hebben met wegrijden.
Daaronder zit geen vermogen.
Maar het zal best kunnen dat de jouwe standaart al iets losser staat dan de mijne. Geen idee hoe secuur die chineesjes daar mee zijn...
Het beste is wel om een toerenteller te hebben, om hiermee lekker te testen! Want 300tpm verschil hoor je niet, je kan het wel zien op je teller
Ik heb ook geen idee waar je een goede toerenteller kan kopen.
Die wat ik heb, is al minstens 6jaar oud. En, gelukkig met een oplader.
Ik heb hem toen gekocht bij de dealer van mijn kart. Zal zo ff een foto maken, en hier posten.