slotje
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Hier even een klein How-to'tje afstellen.
Afstellen
Je carburateur is makkelijk af te stellen. Je moet ff een stuk keihard rijden en dan je contactsleuteltje omdraaien. Bougie eruit draaien en kijken: als je bougie een koffie-met-melk-bruine kleur heeft dan is de mengverhouding precies goed. Als de kleur donkerder is (zwart), dan krijgt ie teveel benzine en /of te weinig lucht. Dit kan je op verschillende manieren oplossen. Kleinere sproeier, of zorgen dat je meer lucht krijgt: luchtfilter onder handen nemen of aa je luchtschroef draaien. Is de bougie te licht van kleur, dan krijgt hij te weinig zuurstof. Een grotere sproeier erin en klaar is kees.
Luchtschroef
De luchtschroef staat standaard 1,5 slag open (d.w.z. helemaal dicht en dan anderhalve slag open). Als je hier niet tevreden over bent ga je wat afstellen. Rijdt eerst je bike even warm en ga dan aan de slag. Gewoon uitproberen door te draaien met kwart slagen tegelijk. En dan even testen. Weer wat draaien en testen enz. Tot je denkt hij reageert wel snel en zijn toerental is wel goed. dan gan je stationair schroef ff bijstellen.
Afstellen
Je carburateur is makkelijk af te stellen. Je moet ff een stuk keihard rijden en dan je contactsleuteltje omdraaien. Bougie eruit draaien en kijken: als je bougie een koffie-met-melk-bruine kleur heeft dan is de mengverhouding precies goed. Als de kleur donkerder is (zwart), dan krijgt ie teveel benzine en /of te weinig lucht. Dit kan je op verschillende manieren oplossen. Kleinere sproeier, of zorgen dat je meer lucht krijgt: luchtfilter onder handen nemen of aa je luchtschroef draaien. Is de bougie te licht van kleur, dan krijgt hij te weinig zuurstof. Een grotere sproeier erin en klaar is kees.
Luchtschroef
De luchtschroef staat standaard 1,5 slag open (d.w.z. helemaal dicht en dan anderhalve slag open). Als je hier niet tevreden over bent ga je wat afstellen. Rijdt eerst je bike even warm en ga dan aan de slag. Gewoon uitproberen door te draaien met kwart slagen tegelijk. En dan even testen. Weer wat draaien en testen enz. Tot je denkt hij reageert wel snel en zijn toerental is wel goed. dan gan je stationair schroef ff bijstellen.
- Cedrino030
- forum gebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: za 19 apr 2008, 15:03
- Locatie: Schalkwijk Minibike: Chinees 49cc
zeer waarschijnlijk heb je een standaard chinees carbje..
daar zit geen luchtschroef op..
daar zit geen luchtschroef op..
Klik op het plaatje voor m'n mini!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=23867][img]http://img16.imageshack.us/img16/720/minibikeenpitbikebewege.gif[/img][/url]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/8279/pscs3userbardq7.jpg[/img]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=23867][img]http://img16.imageshack.us/img16/720/minibikeenpitbikebewege.gif[/img][/url]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/8279/pscs3userbardq7.jpg[/img]
- stafke007
- forum gebruiker
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
- Locatie: Belgie - Retie
dan krijg je toch meer benzine in het midden gebied?Djurres schreef:Heb je aan je gasnaald geprutst?
Als ik het goed heb, moet ie dan 1 standje omlaag voor minder benzine,
correct me if im wrong..
zo heb ik het geweten
Greetzzz Steven
[img]http://i298.photobucket.com/albums/mm280/1987stafke1987/b.jpg[/img]
Blata Elite R
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=317181#317181
Blata Elite R
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=317181#317181
maar ik denk zelf dat hij juist te weinig benzine krijgt omdat hij ook niet meer lekt. Vorige week lekte hij juist hardstikke erg en toen heb ik de carb. schoon gemaakt en de gasnaald eruit gehaald enzo en weer terug gezet. Maar nu valt hij gewoon uit dus hij krijgt denk ik nu te weinig benzine, zal ik de gasnaald 1 rijtje omlaag zetten zodat hij meer benzine krijgt?
Hoe krijg je die gasnaald er helemaal uit? Toen ik de gasnaald eruit had zat hij nog vast met een veer ofzo..
Groetjes Jordy.
Hoe krijg je die gasnaald er helemaal uit? Toen ik de gasnaald eruit had zat hij nog vast met een veer ofzo..
Groetjes Jordy.
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Schoonmaken alleen heb je niks aan. Sproeier eruit halen en alles doorblazen lieft met 10 bar ...Jordy Minibike schreef:Ik heb gister de hele carburateur schoon gemaakt en het probleem zit er nog steeds..
Groetjes Jordy.
Gasnaald clipje omlaag = meer benzine
Omhoog= minder
Middelste stand is oke, later kan je gaan testen.
Onderin/middentoeren gebied regel je een beetje met de gasnaald. ( bij een chinese carburateur.
Boven in met de hoofdsproeier.
Dit is een algemeen probleem. Gewoon goed schoonmaken en zorgen dat alles goed gemonteerd is. Nieuwe ngk bougie halen, membraan moet goed zijn, en de benzine moet goed de carburateur instromen, dus benzine kraan los halen en schoonmaken. Vanaf de tank naar de carb moet het ook goed stromen.
Ik wordt wel een beetje simpel van steeds weer dezelfde problemen die gepost worden. Neem is echt achte of laat het door iemand doen. Echt actie nemen is dus alles demonteren, goede foto's maken stap voor stap correct alles nalopen met ons. anders verwijs ik je naar andere topic's op het forum want iedereen heeft dit probleem.
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]