tuningmogelijkheden chinese minibike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
fonske

tuningmogelijkheden chinese minibike

Bericht door fonske »

hallo, ik ga een profielwerkstuk maken over 2takt tuning. om wat dingen in de praktijk uit te kunnen voeren en de kosten laag te houden zat ik te denken om een chinees minibikje te nemen daarvoor. nu heb ik alleen een paar vragen:

-wat is het vermogen dat zo'n luchtgekoeld chinesje standaard levert
-is er veel aan de cilinder te veranderen (extra spoelpoort, spoelpoorten aanpassen) of zijn deze cilinders al maximaal gemaakt.
-zijn er nog mogelijkheden om het carter te optimaliseren (betere flow maken) of is het carter daar te dun voor?
-wat is de slag van de krukas
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Als je een werkstuk maakt neem dan ook een echt blok mee en reken alles uit.

Er is zat aan te tunen orgineel spul kan wel maar is echt troep voor een tuner. Het cilinderkopje is standaard niet goed en heeft een foute positie van de bougie een tuning kit heeft een centrale bougie dat is beter voor de verbranding.

Carter is wel wat aan te flowen niet veel, ik heb de cilinder uit gefreesd en daar komt het carter op maat op. en hier en daar kan je altijd gietfouten weghalen.

Wat ook leuk is om te vertekken is iets over blueprinten van de onderdelen. Dat houd in alles goed afstellen en alles op elkaar afstemmen, dat is geen tuning maar meer het optimaliseren van een motor naar de orginele specificaties om zo een soepel lopende motor te maken. Scooters e.d. hebben nog wel is productie foutjes, onbelansen e.d. en chinese minibikes zijn helemaal gaar orgineel omdat het goedkope productie is.

Vermogen is 1 a 2 pk van een orginele chinees. slag is 44 mm dacht ik.

Succes,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
red bull
forum gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 01:27
Locatie: geldrop

Bericht door red bull »

heey


de slag is 32 als ik me niet vergis

je kunt voor 40 euro een booster kit kopen op minibike stunter

je carter bewerken gaat naar mijn weten wel en heeft ook wel nut




grttjes als ik ernaast zit hoor ik het wel
het kan altijd sneller en beter !!!
fonske

Bericht door fonske »

Lg tweewielers schreef:Als je een werkstuk maakt neem dan ook een echt blok mee en reken alles uit.
ja ik heb juist een chineesje gekozen om de kosten laag te houden. anders was ik wel voor een piaggo blok of puch blok gegaan.
Lg tweewielers schreef:Er is zat aan te tunen orgineel spul kan wel maar is echt troep voor een tuner. Het cilinderkopje is standaard niet goed en heeft een foute positie van de bougie een tuning kit heeft een centrale bougie dat is beter voor de verbranding.
Is idd wel een goed idee om de originele kop te vervangen door eentje waar de bougie in het midden zit. Ik dacht ook dat de carburateur van die chineesjes troep waren dus die vervang ik denk ik ook door een echte dell'orto 14mm weet nog niet welke.
red bull schreef:je kunt voor 40 euro een booster kit kopen op minibike stunter.
ik wil het doen over 2takt tuning en snellere onderdelen monteren vind ik niet echt tuning.
fonske

Bericht door fonske »

weet iemand toevallig ook of er ooit wel is een uitlaat specifiek is berekend voor een chinese minibike cilinder. en wat het hoogste vermogen is dat uit een ac chineesje gehaalt is.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

haha nee, dan is je uitlaat 5 keer zo duur als je bike en kom je nog niet snel vooruit :P

Beste optie is een Technigas uitlaatje.
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
fonske

Bericht door fonske »

nee, vraag het omdat mij dit wel leuk lijkt te gaan berekenen voor mn profielwerkstuk. maar kennelijk heeft dit nog nooit iemand gedaan.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

tuurlijk wel, gegevens krijg je niet zo snel van anderen. Pak een blok en maak het zou ik zeggen?

Ik weet nog een topic van een duitser in het zelfbouw paddoc, iets van haumbau auspuff ofzo zoek maar :wink:

Tuning is heel specifiek, wil je wat weten vraag ook specifieke dingen. Maar er wordt niet veel gedaan met chineesjes, omdat het redelijk doel loos is.

Mijn oude tuning topic staat in het chinese paddoc paar pagina's verder.

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie