sproeiers vervangen.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- forum gebruiker
- Berichten: 119
- Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 09:29
- Locatie: kneijnsplaat
- Contacteer:
sproeiers vervangen.
Hallo,
Ik heb al veel met me cabrateur ge*...* en iedereen zegt dat ik een te rijk mensel heb en spoeiers moet vervangen, maar ik heb geen idee welke maat sproeiers er in moeten ik heb een 14 imi cabrateur, en 44mm cillinder 49cc chinees.
Ik heb al veel met me cabrateur ge*...* en iedereen zegt dat ik een te rijk mensel heb en spoeiers moet vervangen, maar ik heb geen idee welke maat sproeiers er in moeten ik heb een 14 imi cabrateur, en 44mm cillinder 49cc chinees.
HELP ME MET ME MINIBIKE PROBLEEM REGAGEER ALTIJD>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
- Minibike_J
- forum gebruiker
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
- Locatie: Soesterberg
- Contacteer:
Ga eerst kijken welke maat sproeier je hebt , dat doe je zo : Haal de vlotterbak eraf dan draai je de sproeier los , kijk dan aan de zijkant van de sproeier welke maat je hebt .
Als je een te rijk mengsel hebt dan moet er een kleinere sproeier in , begin maar 2 maatjes kleiner.
Gr
Als je een te rijk mengsel hebt dan moet er een kleinere sproeier in , begin maar 2 maatjes kleiner.
Gr
[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
- -René-
- forum gebruiker
- Berichten: 445
- Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
- Locatie: Sittard
- -René-
- forum gebruiker
- Berichten: 445
- Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
- Locatie: Sittard
- molekuul
- forum gebruiker
- Berichten: 508
- Lid geworden op: za 09 jun 2007, 16:30
- Locatie: chaam
- Contacteer:
ooit een sproeier vastgehouden?
kijk dan eens (voor de grap) door het gaatje
professionele vijler die dat uitvijlt
kijk dan eens (voor de grap) door het gaatje
professionele vijler die dat uitvijlt
ELECTRISCHE STARTER OP CHINEESE CROSSER
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=342677#342677
modified crosser met fase 5 met *MOLEKUUL* VERING :P
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=281335
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=342677#342677
modified crosser met fase 5 met *MOLEKUUL* VERING :P
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=281335
-
- forum gebruiker
- Berichten: 119
- Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 09:29
- Locatie: kneijnsplaat
- Contacteer:
ik heb me 14mm imi carburateur vervangen door een standaard chinees carburateur. Ik heb nog niet afgesteld enz, maar hij start ieder geval wel. Zit daar een kleinere sproeier in dan een 14mm carburateur?
Alvast Bedankt,
De Ene Echte Minibike Sloper;)
Alvast Bedankt,
De Ene Echte Minibike Sloper;)
HELP ME MET ME MINIBIKE PROBLEEM REGAGEER ALTIJD>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
- -René-
- forum gebruiker
- Berichten: 445
- Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
- Locatie: Sittard
- molekuul
- forum gebruiker
- Berichten: 508
- Lid geworden op: za 09 jun 2007, 16:30
- Locatie: chaam
- Contacteer:
als je pech hebt (hat ik ook) heb je een 14 mm gekregen die op een 39 cc thuis hoort. dus daar zit standaard een te grote in. zit dacht ik standaard 75 in ofzo.
ik rij nou 58 ofzo...
kijk maar in mijn padock daar staat heel t sproeier verhaal
ik rij nou 58 ofzo...
kijk maar in mijn padock daar staat heel t sproeier verhaal
ELECTRISCHE STARTER OP CHINEESE CROSSER
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=342677#342677
modified crosser met fase 5 met *MOLEKUUL* VERING :P
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=281335
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=342677#342677
modified crosser met fase 5 met *MOLEKUUL* VERING :P
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=281335
- -René-
- forum gebruiker
- Berichten: 445
- Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
- Locatie: Sittard
Onder je carburateur hangt een zwart plastic bakje (vlotterbakje), deze zit met 2, soms met 4 schoefjes vast. Haal deze los en dan zie je een wit plastic ding zitten, dit is je vlotter en zorgt voor de aanvoer van benzine vanuit je tank naar je carburateur.
Je zult merken dat dit witte ding (vlotter) op en neer kan bewegen, doordat dit op en neer beweegt sluit hij op een gegeven moment de toevoer van benzine af wanneer je vlotterbakje vol zit met benzine. (even ter informatie)
Ook zul je zien dat er 2 goudkleurige boutjes in zitten, dit zijn je sproeiers, de grote die meteen opvalt is de hoofdspoeier (deze zul je moeten gaan vervangen) daarnaast zit iets dieper gelegen nog een kleiner sproeiertje, dit is je stationairsproeier.
Je stationairsproeier kun je voorlopig even met rust laten, wel kun je deze er even uitdraaien en goed schoonmaken/doorblazen.
Draai je hoofdsproeier eruit en je zult zien dat daar een nummer op staat, kan bovenop staan of aan de zijkant (bij chinese sproeiers wil er nog wel eens helemaal niks opstaan (dit kunnen ze bij een goede brommer/scooterwinkel nameten)
In het midden van die sproeier zit een klein gaatje, hierdoor wordt de benzine naar boven gezogen, hoe groter dit gaatje is, en hoe hoger het nummer dat erop staat (logisch) des te meer benzine krijgt je motortje.
Nu zie je dus ook dat je een goede vijler moet zijn wil je dit gaatje groter vijlen.
Verder is het aan te raden om je oude sproeier even mee te nemen naar de winkel als je een nieuwe gaat kopen, er zijn namelijk verschillende maten te krijgen, wel te verstaan Dell'orto groot en klein, ook heb ik wel eens gezien dat het schoefdraad anders is.
Als het goed is, heb jij gewoon een Dell'orto groot, dit is een veel voorkomende sproeier en is in tal van maten te verkrijgen.
Zorg er al laatst voor dat je bij het monteren alles goed schoon maakt, het kleinste vuiltje kan al voor problemen zorgen, een bus remreiniger en perslucht zijn aan te raden.
Succes ermee.
Je zult merken dat dit witte ding (vlotter) op en neer kan bewegen, doordat dit op en neer beweegt sluit hij op een gegeven moment de toevoer van benzine af wanneer je vlotterbakje vol zit met benzine. (even ter informatie)
Ook zul je zien dat er 2 goudkleurige boutjes in zitten, dit zijn je sproeiers, de grote die meteen opvalt is de hoofdspoeier (deze zul je moeten gaan vervangen) daarnaast zit iets dieper gelegen nog een kleiner sproeiertje, dit is je stationairsproeier.
Je stationairsproeier kun je voorlopig even met rust laten, wel kun je deze er even uitdraaien en goed schoonmaken/doorblazen.
Draai je hoofdsproeier eruit en je zult zien dat daar een nummer op staat, kan bovenop staan of aan de zijkant (bij chinese sproeiers wil er nog wel eens helemaal niks opstaan (dit kunnen ze bij een goede brommer/scooterwinkel nameten)
In het midden van die sproeier zit een klein gaatje, hierdoor wordt de benzine naar boven gezogen, hoe groter dit gaatje is, en hoe hoger het nummer dat erop staat (logisch) des te meer benzine krijgt je motortje.
Nu zie je dus ook dat je een goede vijler moet zijn wil je dit gaatje groter vijlen.
Verder is het aan te raden om je oude sproeier even mee te nemen naar de winkel als je een nieuwe gaat kopen, er zijn namelijk verschillende maten te krijgen, wel te verstaan Dell'orto groot en klein, ook heb ik wel eens gezien dat het schoefdraad anders is.
Als het goed is, heb jij gewoon een Dell'orto groot, dit is een veel voorkomende sproeier en is in tal van maten te verkrijgen.
Zorg er al laatst voor dat je bij het monteren alles goed schoon maakt, het kleinste vuiltje kan al voor problemen zorgen, een bus remreiniger en perslucht zijn aan te raden.
Succes ermee.
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS
[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Blata Elite 14 WRS
[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]