Sproeiermaat,
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Sproeiermaat,
Hallo,
Ik heb een 49cc minibike met tecnigas uitlaat en dellorto 14 mm carb.
Ook wel The yellow beast, Wat nog niet hellemaal beast te noemen is.
Maar als ik de bike start, (wat overigens moeilijker gaat dan de standaard 12 mm want dat was choke aan 1 keer trekken en hij liep.) Dan doet hij het de eerste 5 min goed dan trekt hij slippend weg enzo en als ik voorover op de stepjes ga staan en leunen kan ik een soort rolling burnout doen op de natte straatklinkers. Maar als hij dan eenmaal goed opgewarmd is trekt hij een stuk minder en als ik hem dan op de choke zet valt hij uit. Ik rijd nu met sproeiermaat 70 en ik denk dat er 75 in moet omdat de bike nu eigenlijk op de choke stand rijd en als ik hem dus op de choke zet hij uitvalt. En dan zou het dus logisch zijn dat als er sproeier 75 in zit hij de eerste 5 min goed op de choke rijd daarna gaat inhouden en dan de choke uitzetten en dan doet hij het dus optimaal.
Ik dacht eerst dat hij verzoop. Maar toen ik sproeier 65 erin zette had hij een dip als ik vanaf stationair opeens volgas geef. Dus hij krijgt te weinig benzine.
Klopt dit principe?
GR Boss
Ik heb een 49cc minibike met tecnigas uitlaat en dellorto 14 mm carb.
Ook wel The yellow beast, Wat nog niet hellemaal beast te noemen is.
Maar als ik de bike start, (wat overigens moeilijker gaat dan de standaard 12 mm want dat was choke aan 1 keer trekken en hij liep.) Dan doet hij het de eerste 5 min goed dan trekt hij slippend weg enzo en als ik voorover op de stepjes ga staan en leunen kan ik een soort rolling burnout doen op de natte straatklinkers. Maar als hij dan eenmaal goed opgewarmd is trekt hij een stuk minder en als ik hem dan op de choke zet valt hij uit. Ik rijd nu met sproeiermaat 70 en ik denk dat er 75 in moet omdat de bike nu eigenlijk op de choke stand rijd en als ik hem dus op de choke zet hij uitvalt. En dan zou het dus logisch zijn dat als er sproeier 75 in zit hij de eerste 5 min goed op de choke rijd daarna gaat inhouden en dan de choke uitzetten en dan doet hij het dus optimaal.
Ik dacht eerst dat hij verzoop. Maar toen ik sproeier 65 erin zette had hij een dip als ik vanaf stationair opeens volgas geef. Dus hij krijgt te weinig benzine.
Klopt dit principe?
GR Boss
Dellorto te koop!
PM bij interesse
PM bij interesse
- molekuul
- forum gebruiker
- Berichten: 508
- Lid geworden op: za 09 jun 2007, 16:30
- Locatie: chaam
- Contacteer:
sorry als ik niet direct op je vraag antwoord maar qua sproeier werkt het volgende altijd
de bougie zegt alles!
zwart (+ nat)= te rijk > dus kleinere sproeier monteren
koffie met melk bruin (droog) IDEAAL
wit / heel licht (droog) te arm > grotere sproeier monteren
herhaal dit schema vaak genoeg tot je goed uitkomt
de bougie zegt alles!
zwart (+ nat)= te rijk > dus kleinere sproeier monteren
koffie met melk bruin (droog) IDEAAL
wit / heel licht (droog) te arm > grotere sproeier monteren
herhaal dit schema vaak genoeg tot je goed uitkomt
ELECTRISCHE STARTER OP CHINEESE CROSSER
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=342677#342677
modified crosser met fase 5 met *MOLEKUUL* VERING :P
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=281335
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=342677#342677
modified crosser met fase 5 met *MOLEKUUL* VERING :P
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=281335
- molekuul
- forum gebruiker
- Berichten: 508
- Lid geworden op: za 09 jun 2007, 16:30
- Locatie: chaam
- Contacteer:
daarom zette ik nat en droog tussen (haakjes) omdat dat niet altijd is,
dus nog steeds zwart, dus nog steeds te rijk
dus nog steeds zwart, dus nog steeds te rijk
ELECTRISCHE STARTER OP CHINEESE CROSSER
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=342677#342677
modified crosser met fase 5 met *MOLEKUUL* VERING :P
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=281335
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=342677#342677
modified crosser met fase 5 met *MOLEKUUL* VERING :P
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=281335
- Subito
- Moderator
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
- Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer - Locatie: Almere
Ligt eraan wat voor Dellortho immi je hebt.
Als je inderdaad een immi hebt, dan heb je geen gasnaald, maar zal je eeb vlakschuif hebben. De immi van de SHA serie dus.
Ik denk dat een echte DellOrtho 14mm (PHVA,PHBG etc.) niet echt geschikt is voor die 49cc luchtgekoelde krengen.
Maar blijf gewoon eens spelen met je sproeiers.
En het is vrij normaal dat met deze buiten temperaturen je de mini moet starten met de choke erop, en na een tijdje de choke eraf moet halen hoor .
+ een mini levert minder vermogen naarmate hij warmer wordt.
Nou valt dat bij fabrieksmachines wel mee.
Misschien dat dat bij die chinese dingen wel anders is. Aangezien ze toch maar een laag aantal pk's leveren, zal het verschil misschien duidelijker te merken zijn.
Wat is jou gewicht?
Als je inderdaad een immi hebt, dan heb je geen gasnaald, maar zal je eeb vlakschuif hebben. De immi van de SHA serie dus.
Ik denk dat een echte DellOrtho 14mm (PHVA,PHBG etc.) niet echt geschikt is voor die 49cc luchtgekoelde krengen.
Maar blijf gewoon eens spelen met je sproeiers.
En het is vrij normaal dat met deze buiten temperaturen je de mini moet starten met de choke erop, en na een tijdje de choke eraf moet halen hoor .
+ een mini levert minder vermogen naarmate hij warmer wordt.
Nou valt dat bij fabrieksmachines wel mee.
Misschien dat dat bij die chinese dingen wel anders is. Aangezien ze toch maar een laag aantal pk's leveren, zal het verschil misschien duidelijker te merken zijn.
Wat is jou gewicht?
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen
Ik ben zelf 57 kilo.
Als ik er een kleinere sproeier inzet heeft hij een dip of trekt hij nog minder als hij koud is. Heb vanaf 65 geprobeerd. Ik rijd nu met 80 en de bougie is nog steeds kurkdroog. En zwart-grijs. Kan het niet zijn dat er een piepklein beetje valse lucht bij de aansluiting van de carb naar het spruitstuk zit? Aangezien dit bij de dellorto systeem is dat op een slangenklem lijkt zodat je met een simpele imbus je carb eraf hebt.
Gr Boss
Als ik er een kleinere sproeier inzet heeft hij een dip of trekt hij nog minder als hij koud is. Heb vanaf 65 geprobeerd. Ik rijd nu met 80 en de bougie is nog steeds kurkdroog. En zwart-grijs. Kan het niet zijn dat er een piepklein beetje valse lucht bij de aansluiting van de carb naar het spruitstuk zit? Aangezien dit bij de dellorto systeem is dat op een slangenklem lijkt zodat je met een simpele imbus je carb eraf hebt.
Gr Boss
Dellorto te koop!
PM bij interesse
PM bij interesse
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Ik ga al die loze verhalen niet door zitten lezen, maar wat ik hier lees?Boss schreef:Ik ben zelf 57 kilo.
Als ik er een kleinere sproeier inzet heeft hij een dip of trekt hij nog minder als hij koud is. Heb vanaf 65 geprobeerd. Ik rijd nu met 80 en de bougie is nog steeds kurkdroog. En zwart-grijs. Kan het niet zijn dat er een piepklein beetje valse lucht bij de aansluiting van de carb naar het spruitstuk zit? Aangezien dit bij de dellorto systeem is dat op een slangenklem lijkt zodat je met een simpele imbus je carb eraf hebt.
Gr Boss
Een bougie moet niet nat worden! Als hij zwart is heb je al teveel brandstof.
Beste manier om het te tresten is minimaal een minuut volgas rijden en dan volgas houden en de motor uitzetten maar wel volgas houden. Dan kan je de kleur goed bekijken,. hij moet wel droog zijn.
Koffiebruin is okea
Groeten,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Over het lekken,Boss schreef:Ik ben zelf 57 kilo.
Als ik er een kleinere sproeier inzet heeft hij een dip of trekt hij nog minder als hij koud is. Heb vanaf 65 geprobeerd. Ik rijd nu met 80 en de bougie is nog steeds kurkdroog. En zwart-grijs. Kan het niet zijn dat er een piepklein beetje valse lucht bij de aansluiting van de carb naar het spruitstuk zit? Aangezien dit bij de dellorto systeem is dat op een slangenklem lijkt zodat je met een simpele imbus je carb eraf hebt.
Gr Boss
Start hem, zet m op je paddock. en ga deo spuiten bij plaatsen waar pakkingen zitten, als je motor in toeren schiet, of afslaat. zit er een lekje.