gaat na een tijdje uit(SLOTJE)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
flipper
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 19:31
Locatie: onder de bike(Velserbroek)
Contacteer:

gaat na een tijdje uit(SLOTJE)

Bericht door flipper »

Hallo ik heb een probleem met me bike.Als ik hem start gaat het prima loopt mooi enz.Maar als ik een tijdje rij dan valt ie, gewoon weg past boem alsof je hem uitzet ofzo

Er zit wel een 14 imi op pas z'n week dus vuil kan het niet zijn.
Hou er wel rekening me dat ik een beginnde biker ben.

SvErRe :)
Laatst gewijzigd door flipper op do 18 dec 2008, 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
MiNiCrOsSeR
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Probeer wat te veranderen aan je luchtregelschroef bij je carb.
Dit is wanneer die koud is anders reageert dan wanneer die warmer word.

gr.
jesper
forum gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 16:31

Re: gaat na een tijdje uit

Bericht door jesper »

flipper schreef:Hallo ik heb een probleem met me bike.Als ik hem start gaat het prima loopt mooi enz.Maar als ik een tijdje rij dan valt ie, gewoon weg past boem alsof je hem uitzet ofzo

Er zit wel een 14 imi op pas z'n week dus vuil kan het niet zijn.
Hou er wel rekening me dat ik een beginnde biker ben.

SvErRe :)
fout,, maar hem toch maar eens uit elkaar voor de zekerheid, kan nooit kwaad
[img]http://img387.imageshack.us/img387/8233/kijkmaarofjehetwatvindfy9.png[/img]
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

minibikerheerhugowaard schreef:
BeRt_GRC schreef:Probeer wat te veranderen aan je luchtregelschroef bij je carb.
Dit is wanneer die koud is anders reageert dan wanneer die warmer word.

gr.
14mm imi heeft geen luchtschroef. Ook geen gasnaald. Alleen 1 hooftsproeier.
ah oke leer ik ook weer eens wat :wink:

gr.
Gebruikersavatar
flipper
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 19:31
Locatie: onder de bike(Velserbroek)
Contacteer:

Bericht door flipper »

Ja hij was zo uit.En starten was ook niet makkelijk.Hij doet het goed totdat ik voor een bocht moet remmen en het gas moet los laten.Dan gaat ie' uit ,en als ik hem weer wil starten dan moet je eerst een tijdje wachten en een stukje lopen met de bike en dan eindelijk(na alsnog 10 keer trekken) aan. Zou het misschien wel helpen als ik de benzine filter er tussen uit haal???.Want ik denk aan te weinig benzine(als ik het fout heb corrigeer me ff )

sverre
MiNiCrOsSeR
Gebruikersavatar
minibikefreek
forum gebruiker
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 17:46
Locatie: leek, groningen, Minibike: Chinees
Contacteer:

Bericht door minibikefreek »

Kan het niet gewoon zijn dat er een stukje van je killswitch bloot ligd, en en dan tegen je frame aan tikt, en dan dat ie door het stukje lopen er weer af is? en dat dan de bougie zo warm is geworden dat ie ff niet wil starten.

groetjes van freek
Boss
forum gebruiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 09:33
Locatie: Doos-vuilstort

Bericht door Boss »

1. Kijk of er benzine inzit. Want ik had ook eerst heel me bike uit elkaar gehaald, om te kijken of er wat mis is en toen bleek er te weinig in te zitten.

2. Misschien dat je een grotere sproeier moet. Ik geloof dat je er standaard 70 in krijgt en dan begin je gewoon met 75.

Rijd de bike ook minder goed als hij warm is?

Gr Boss 8)
Dellorto te koop!
PM bij interesse
Gekke_DJ
forum gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 02 dec 2008, 15:56

Bericht door Gekke_DJ »

flipper schreef:Ja hij was zo uit.En starten was ook niet makkelijk.Hij doet het goed totdat ik voor een bocht moet remmen en het gas moet los laten.Dan gaat ie' uit ,en als ik hem weer wil starten dan moet je eerst een tijdje wachten en een stukje lopen met de bike en dan eindelijk(na alsnog 10 keer trekken) aan. Zou het misschien wel helpen als ik de benzine filter er tussen uit haal???.Want ik denk aan te weinig benzine(als ik het fout heb corrigeer me ff )

sverre
Als het goed is zit er aan je caburateur een messing goud kleurig schroefje, als je die ietjes indraai, en hem dan probeer te starten? doet hij het dan beter?

Het klinkt als dat ie te laag stationair loopt!
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Gekke_DJ schreef:
flipper schreef:Ja hij was zo uit.En starten was ook niet makkelijk.Hij doet het goed totdat ik voor een bocht moet remmen en het gas moet los laten.Dan gaat ie' uit ,en als ik hem weer wil starten dan moet je eerst een tijdje wachten en een stukje lopen met de bike en dan eindelijk(na alsnog 10 keer trekken) aan. Zou het misschien wel helpen als ik de benzine filter er tussen uit haal???.Want ik denk aan te weinig benzine(als ik het fout heb corrigeer me ff )

sverre
Als het goed is zit er aan je caburateur een messing goud kleurig schroefje, als je die ietjes indraai, en hem dan probeer te starten? doet hij het dan beter?

Het klinkt als dat ie te laag stationair loopt!
als je even het topic had gelezen had je kunnen zien dat ik dit al had voorgestelt. Alleen het blijkt dat er geen luchtregelschroef op een 14mm imi zit. :wink: '

gr.
Gebruikersavatar
Cedrino030
forum gebruiker
Berichten: 202
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 15:03
Locatie: Schalkwijk Minibike: Chinees 49cc

Bericht door Cedrino030 »

Volgens mij heeft hij het over de stationairschroef.. :roll: en niet over de luchtregelschroef.
Klik op het plaatje voor m'n mini!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=23867][img]http://img16.imageshack.us/img16/720/minibikeenpitbikebewege.gif[/img][/url]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/8279/pscs3userbardq7.jpg[/img]
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

dat is hierbij hetzelde :wink: hehe.
Gebruikersavatar
flipper
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 19:31
Locatie: onder de bike(Velserbroek)
Contacteer:

Bericht door flipper »

Hallo ik heb vandaag het bezine slangetje vervangen en de filter er tussen uit gehaald.Starten is nu koud nog niet makkelijk maar ik denk dat ie'niet meer zal uitvallen ik heb nog niet gereden maar dat doe ik zondag.
Warm start ie' wel makkelijk. En aan de stationiar schroef Heb ik afgelopen zondag aan gedraaid.Zelf weet ik het nu toch echt niet meer.Laag klinkt ie' niet gewoon, en er zit nu ook een techingas onder want de oude lekte heel erg misschien dat het daar aan lag, dat ie' optenduur te weinig uitlaatgas kwijt kan dat ie' dan uitviel. :?:
MiNiCrOsSeR
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

je moet hem helemaal indraaien en dan alvast 2,5 slagen uit draaien an vauit daar verder afstellen tot hij mooi en doeg loopt,
en het is beter als er wel een filter tussen zit dus koop ook nog maar even een nieuw benzine filter, dan weet je zeker dat het goed is en dus niet ligt aan vervuilde benzine
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gekke_DJ
forum gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 02 dec 2008, 15:56

Bericht door Gekke_DJ »

BeRt_GRC schreef:dat is hierbij hetzelde :wink: hehe.
Hoeft niet. Want als er een luchtschroef opzit. moet er ook een benzine schoefje opzitten, dacht ik. Zo bij de butterfly carb.

Dit is een stationairschroefje, om hem iets meer of minder benzine te geven dat hij netjes stationair loopt.
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

klopt maar dit is een delortho 14 imi en dus geen 16mm butterfly carb, van daar dat het bij deze en de standaart carb.'s hetzefde is.
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gesloten