Afslaan als het blok warm is?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

Cedrino030 schreef:
Richard schreef:dan komt het door de warmtje ;)
dus wordt hij niet goed genoeg gekoelt.
dat hebben alle namaakt chineesjes altijd...
dan wordt de cilinder te warm en dan wil die niet meer...(goed)
?
Ik heb al een paar keer in huizen (binnen kartbaan) gereden met m'n 49cc ac en heb nog nooit problemen met hitte gehad, terwijl je op die baan toch na bijna elke bocht volgas weg kan trekken.

Ligt het niet gewoon aan je choke? Als de bike koud is rijdt ie op de choke nog wel goed, maar als ie na een tijdje warm is dan kan de choke eraf..

grtz,
klopt wat je zegt ;)
maar ik bedoel dus ''een langere tijd op volgas gaat resuleren in een oververhitte motor waardoor volgas niet goed meer gaat..
maar zoals je zegt elke bocht dus dat is niet zo'n lang stukej dat je volgas rijdt een klein stukje dus maar en misschie nis jouw bike kwa koeling wat beter dan de zijne ;)
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gekke_DJ
forum gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 02 dec 2008, 15:56

Bericht door Gekke_DJ »

Ik neem aan dat je niet op de choke rijd?
Probeer dat anders is een keer, als ie warm is, dat je m op de choke zet, dan krijg ie minder lucht, en meer brandstof, misschien rijd ie dan beter?!
Gebruikersavatar
Cedrino030
forum gebruiker
Berichten: 202
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 15:03
Locatie: Schalkwijk Minibike: Chinees 49cc

Bericht door Cedrino030 »

Gekke_DJ schreef:Ik neem aan dat je niet op de choke rijd?
Probeer dat anders is een keer, als ie warm is, dat je m op de choke zet, dan krijg ie minder lucht, en meer brandstof, misschien rijd ie dan beter?!
Hoogstens de benzine/lucht verhouding verandert, maar je krijgt niet meer brandstof..

Normaal is het altyd andersom, je start hem op de choke en als ie dan warm is haal je de choke eraf..
Klik op het plaatje voor m'n mini!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=23867][img]http://img16.imageshack.us/img16/720/minibikeenpitbikebewege.gif[/img][/url]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/8279/pscs3userbardq7.jpg[/img]
mini-keff
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 05 jan 2009, 18:19

Bericht door mini-keff »

Hierboven word het al gezegd maar ik rijd inderdaad weg met de choke en ik zet hem daarna meestal halverwege ( choke helemaal dicht resulteert in verzuipen en dus afslaan ). Voorheen reed ie op deze manier gewoon goed ( hij stotterde alleen op top maar sloeg niet af en reed ten alle tijde weg ) dit doet ie echter nu niet meer dat is het aparte.

Ik zal eens kijken of ik de koeling ietwat kan verbeteren. Wat me opvalt bij me blok is dat het plastic kapje wat normaliter om je cilinder heen zit er niet meer opzit, ik denk dat ik zo'n plastic kapje aanschaf en kijk of het dan beter word misschien dat met plastic kapje de koelende lucht beter rond het blok circuleert en dat het blok hierdoor minder warm word.

Maar voordat ik dat gedaan heb zijn alle ideeën of tips welkom:d

Kevin.
Gekke_DJ
forum gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 02 dec 2008, 15:56

Bericht door Gekke_DJ »

Cedrino030 schreef:
Gekke_DJ schreef:Ik neem aan dat je niet op de choke rijd?
Probeer dat anders is een keer, als ie warm is, dat je m op de choke zet, dan krijg ie minder lucht, en meer brandstof, misschien rijd ie dan beter?!
Hoogstens de benzine/lucht verhouding verandert, maar je krijgt niet meer brandstof..

Normaal is het altyd andersom, je start hem op de choke en als ie dan warm is haal je de choke eraf..
Klopt, daar maakte ik een foutje,

Maar als hij op de helft van zijn choke rijdt, dat is ook niet gezond.
Welke sproeier heb je erin zitten? weet je dat?
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

@ kevin, ik had dat kapje er ook nooit op zitten..
dus maar je kan het altijd proberen. ;)
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Plaats reactie