ontsteking

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
zz8016
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 jan 2009, 21:42
Locatie: Zwolle

ontsteking

Bericht door zz8016 »

moet het vliegwiel op een speciaal punt staan tegen over de bobine?
zoja waar moet die tegen over staan?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Je vliegwiel zit vast op de krukas en word op zijn plaats gehouden door een spie. Een klein stukje metaal wat in een gleufje in je krukas valt en in een gleufje (een spiebaan dus) in je vliegwiel. Als je dus je vliegwiel op de krukas schuiift met het spietje erin, dan kan hij niet verschuiven, daarna zet je hem vast met een moer op de krukas.

Je bobine kan je verstellen in afstand vanaf je vliegwiel. Deze behoort op 0,35mm te staan van je vliegwiel. Mensen die geen voelermaatjes hebben gebruiken wel eens een dubbelgevouwen a4tje om op een soorgelijke afstand te komen. Je haalt de bobine los met de 2 bouten die hem vasthouden, je pakt je a4tje, legt deze tussen je bobine en je vliegwiel om zo de afstand te creeeren. je duwt lichtelijk op de bobine om hem op het vliegwiel te drukken en draait hem vast. Als hij vast zit trek je het a4tje er weer tussenuit.

Ik hoop je hiermee genoeg geholpen te hebben.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
zz8016
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 jan 2009, 21:42
Locatie: Zwolle

Bericht door zz8016 »

bedankt voor de hulp het zal nu zeker lukken:D
ragoen
forum gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 09:29
Locatie: kneijnsplaat
Contacteer:

Bericht door ragoen »

heb ik 2 dagen geleden ook nog gedaan en heeft beter succes dan met voelermaatje is mijn ervaring;)
HELP ME MET ME MINIBIKE PROBLEEM REGAGEER ALTIJD>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Plaats reactie