jaja, bedoel ik ook, niet in je spruitstuk oiddanny van westen schreef:waat? eventueel vloeibare pakking bij de inlaatkant???Xenon91 schreef:sjaa, als het alleen in hoge toeren is zal het wss een afstellings/ of valse lucht probleem zijn.
Dit kan je nog proberen miss:
-keringen checken dmv remreiniger bij lopende motor.
-pakkingen checken, en eventueel bij de inlaat kant vloeibare pakking gebruiken.
-carb afstelling.
-bobine afstelling.
anders weet ik het ook niet.
gewoon op alle pakkingen vloeibare pakking
TaiChi probleem Pagina 2!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Groeten,
Erwin
Erwin
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Dat klopt niet, de zuiger zet naar buiten uit, de cilinder zet ook naar buiten uit. Alleen de zuiger zet eerder uit (word eerder warm) dan de cilinder daarom is het zo belangrijk om goed warm te draaien, anders zet je zuiger zo snel uit en zit ie vast.MSSH schreef:Barry schreef:Als iets heet word zet het naar mijn weten uit , dus dan zou je juist minder compressie krijgen als hij warm word.@ Barry: Klopt alles zet uit. Dus de zuiger zet uit richting cilinder en de cilinder ook richting zuiger. Waardoor je minder 'lekmengsel' langs je zuiger hebt en dus doorgaans meer compressie. Daarom is je zuigerspeling en zuigerveerspeling ook zo belangrijk! Is die te ruim dan verlies je acuut compressie en vermogen is die te nauw dan krijg je te veel compressie en verlies je wederom vermogen.Xenon91 schreef:compressie wordt juist minder bij een warme motor.
al het metaal wordt warm, en de lucht in het blok dus ook.
hete lucht heeft een kleinere luchtdichtheid, dus is makkelijker te compresseren.
voor zover ik weet iig.
Waarom denk je dat een "koude" motor over het algemeen meer vermogen heeft? Omdat ie dan juist meer compressie heeft, omdat de zuiger iets minder speling in de cilinder heeft en er dus minder mengsel langs de zuiger/zuigerveer lekt
Nogmaals dit is gewoon de koppeling die niet goed staat
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- assielove
- forum gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: za 04 apr 2009, 19:09
- Locatie: Tilburg Noord-Brabant
- Contacteer:
heey ,
ik heb toenet op de tai chi gereden hij stond namelijk bij daniel
daniel zit nu in engeland dus aan hem kan ik het niet uitleggen en ik wil komende zondag wel graag op roosendaal aanwezig zijn om voor het eerst even te gaan rijden op een baan , ik heb er zelf echt niet veel verstand van . maar er is echt valse lucht weet ik wel ik begon toenstrax goed de eerste 2 rondjes gingen perfect maar toen begon ie in een keer heel erg terug te nemen en gaf ik vol gas en kon het lopend bijhouden. wat kan ik het beste doen ? het gat in de carter is al gemaakt . ik wil dus nu niet oefenen want ik denk niet dat dat verstandig voor de bike is ?.
ciao!! x
ik heb toenet op de tai chi gereden hij stond namelijk bij daniel
daniel zit nu in engeland dus aan hem kan ik het niet uitleggen en ik wil komende zondag wel graag op roosendaal aanwezig zijn om voor het eerst even te gaan rijden op een baan , ik heb er zelf echt niet veel verstand van . maar er is echt valse lucht weet ik wel ik begon toenstrax goed de eerste 2 rondjes gingen perfect maar toen begon ie in een keer heel erg terug te nemen en gaf ik vol gas en kon het lopend bijhouden. wat kan ik het beste doen ? het gat in de carter is al gemaakt . ik wil dus nu niet oefenen want ik denk niet dat dat verstandig voor de bike is ?.
ciao!! x
Blata Elite 14 R
#21.
#21.