TaiChi probleem Pagina 2!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Xenon91
forum gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 07:38
Locatie: Assen

Bericht door Xenon91 »

danny van westen schreef:
Xenon91 schreef:sjaa, als het alleen in hoge toeren is zal het wss een afstellings/ of valse lucht probleem zijn.

Dit kan je nog proberen miss:

-keringen checken dmv remreiniger bij lopende motor.
-pakkingen checken, en eventueel bij de inlaat kant vloeibare pakking gebruiken.
-carb afstelling.
-bobine afstelling.

anders weet ik het ook niet.
waat? eventueel vloeibare pakking bij de inlaatkant???
gewoon op alle pakkingen vloeibare pakking :roll:
jaja, bedoel ik ook, niet in je spruitstuk oid :P
Groeten,

Erwin
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

MSSH schreef:
Barry schreef:Als iets heet word zet het naar mijn weten uit , dus dan zou je juist minder compressie krijgen als hij warm word.
Xenon91 schreef:compressie wordt juist minder bij een warme motor.

al het metaal wordt warm, en de lucht in het blok dus ook.
hete lucht heeft een kleinere luchtdichtheid, dus is makkelijker te compresseren.

voor zover ik weet iig.
@ Barry: Klopt alles zet uit. Dus de zuiger zet uit richting cilinder en de cilinder ook richting zuiger. Waardoor je minder 'lekmengsel' langs je zuiger hebt en dus doorgaans meer compressie. Daarom is je zuigerspeling en zuigerveerspeling ook zo belangrijk! Is die te ruim dan verlies je acuut compressie en vermogen is die te nauw dan krijg je te veel compressie en verlies je wederom vermogen.
Dat klopt niet, de zuiger zet naar buiten uit, de cilinder zet ook naar buiten uit. Alleen de zuiger zet eerder uit (word eerder warm) dan de cilinder daarom is het zo belangrijk om goed warm te draaien, anders zet je zuiger zo snel uit en zit ie vast.

Waarom denk je dat een "koude" motor over het algemeen meer vermogen heeft? Omdat ie dan juist meer compressie heeft, omdat de zuiger iets minder speling in de cilinder heeft en er dus minder mengsel langs de zuiger/zuigerveer lekt :wink:

Nogmaals dit is gewoon de koppeling die niet goed staat :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
assielove
forum gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 19:09
Locatie: Tilburg Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door assielove »

heey :shock: ,

ik heb toenet op de tai chi gereden hij stond namelijk bij daniel
daniel zit nu in engeland dus aan hem kan ik het niet uitleggen en ik wil komende zondag wel graag op roosendaal aanwezig zijn om voor het eerst even te gaan rijden op een baan , ik heb er zelf echt niet veel verstand van . maar er is echt valse lucht weet ik wel ik begon toenstrax goed de eerste 2 rondjes gingen perfect maar toen begon ie in een keer heel erg terug te nemen en gaf ik vol gas en kon het lopend bijhouden. wat kan ik het beste doen ? het gat in de carter is al gemaakt . ik wil dus nu niet oefenen want ik denk niet dat dat verstandig voor de bike is ?.

ciao!! x :D
Blata Elite 14 R
#21.
Plaats reactie