Antwoord is nu redelijk duidelijk.
Hij krijgt GEEN benzine.
Je zegt dat hij met benzine in de cilinder max een paar seconden blijft lopen.
Dat is dat mengsel, als dat op is kan hij het zelf niet meer aantrekken.
Bougie hoort droog te zijn...
Waar het om gaat, als je motortje het benzine de verbrandingsruimte niet kan inzuigen, valt er niks te verbranden, en start hij dus niet.
Probleem ligt hem in de carburateur, maar het zou ook in het membraan kunnen zitten.
Bij mij zaten die kleppen lichtelijk vast om dat hij een tijd niet gelopen had. Toen ik ze open duwde, startte hij gewoon weer.
Daar moet je dus gaan zoeken.
Start hij nog niet met nieuwe carburateur? --> Zoek ná de carburateur, het membraan dus.
TheRamon schreef:Antwoord is nu redelijk duidelijk.
Hij krijgt GEEN benzine.
Je zegt dat hij met benzine in de cilinder max een paar seconden blijft lopen.
Dat is dat mengsel, als dat op is kan hij het zelf niet meer aantrekken.
Bougie hoort droog te zijn...
Waar het om gaat, als je motortje het benzine de verbrandingsruimte niet kan inzuigen, valt er niks te verbranden, en start hij dus niet.
Probleem ligt hem in de carburateur, maar het zou ook in het membraan kunnen zitten.
Bij mij zaten die kleppen lichtelijk vast om dat hij een tijd niet gelopen had. Toen ik ze open duwde, startte hij gewoon weer.
Daar moet je dus gaan zoeken.
Start hij nog niet met nieuwe carburateur? --> Zoek ná de carburateur, het membraan dus.
bedankt man!
morgen zal ik eens naar mijn membraam kijken,als daar niets mis mee is wacht ik op men carb,maar nu nog altijd van die zuigerveer,kan het kwaad dat er een stukje afbebroken is?
Quadboy schreef:ik denk het wel
ofwel plaats je 2 nieuwe
ofwel koop je direct die bigbore kit
wat dan 4.5 € is uitgespaart
wat ik niet weet is of ik 40 mm of 44 moet nemen. als mijn zuigerveer 44 mm is kan ik die ok gewoon bestellen omdat big bore ook 44 mm is.dus heb ik reserve...
en ze zeggen dat onder een minicrosser geen technigas gp1 uitlaat onder kan... er zijn er die het wel kunnen heb alles nagekeken en met kleine aanpassingkjes kan hij eronder. dus bestel die eerst,als die er onder past,ga ik pas een big bore enz er opzetten.. ik ga niet "tunen" en de originele uitlaat eronder laten staan
dus,weet iemand of die zuigerveer 40 mm of 44 mm is?
Zorg wel dat je dan je motortje hoogtoeriger maakt, d.m.v strakkere veertjes en een rocketkey ofzo.
Als je hem zo laat als nu heeft die uitlaat niet veel nut, aangezien dat een hoogtoerige uitlaat is.
Die toeren kun je niet maken, dus heel veel nut heeft het niet.
TheRamon schreef:Zorg wel dat je dan je motortje hoogtoeriger maakt, d.m.v strakkere veertjes en een rocketkey ofzo.
Als je hem zo laat als nu heeft die uitlaat niet veel nut, aangezien dat een hoogtoerige uitlaat is.
Die toeren kun je niet maken, dus heel veel nut heeft het niet.
maar rocketkey,wou ik er zowiezo opzetten,en die strakkere veren,wou die race koppeling met rode veren steken van minibikestunter... dus hoeven die strakkere veren niet he?
en je had toch ook gezegd,dat bij het tunen van een 2-takt de uitlaat het belangrijkste is? en als je hem dan voledig tuned behalve de uitlaat,heb je toch redelijk verlies,lijkt mij toch logisch...
en om hem hoogtoerig te laten draaien,moet ik ook men stationairschroef anders zetten he?
Ja, je uitlaat is berekend op je blok, cilinder, alles. Wanneer jij vanalles gaat kopen en je blok hoogtoeriger wordt is je uitlaat daar niet op berekend, en dient het als restrictie. Op dat moment maakt een nieuwe uitlaat heel veel uit.
Stationair schroef zie je vanzelf, dat merk je wel.
Ja, je uitlaat is berekend op je blok, cilinder, alles. Wanneer jij vanalles gaat kopen en je blok hoogtoeriger wordt is je uitlaat daar niet op berekend, en dient het als restrictie. Op dat moment maakt een nieuwe uitlaat heel veel uit.
Stationair schroef zie je vanzelf, dat merk je wel.
Ik had er zelf ook een, en wilde hem ook gaan opvoeren.
Zou me zo'n 90 euro kosten.
Ik heb toen nagedacht en veel gelezen, en het bleek dat het verschil in totaal niet groot zou zijn t.o.v standaard.
Je gaat van 2 pk naar 3 pk ofzo.
Dus daarom heb ik een B1 Replica gekocht, kost een beetje meer, maar dan heb je direct 8,5 pk, en je hebt ook nog eens betere kwaliteit.
Je moet het zelf weten, als je het leuk vind kun je het gewoon doen.
Kevin (kef34) tuned de zijne ook gewoon, omdat hij het leuk vind.
Keuze ligt bij jou, maar als ik advies moet geven zeg ik hou dat geld lekker in je zak en koop een Tai Chi ofzo.
TheRamon schreef:Ik had er zelf ook een, en wilde hem ook gaan opvoeren.
Zou me zo'n 90 euro kosten.
Ik heb toen nagedacht en veel gelezen, en het bleek dat het verschil in totaal niet groot zou zijn t.o.v standaard.
Je gaat van 2 pk naar 3 pk ofzo.
Dus daarom heb ik een B1 Replica gekocht, kost een beetje meer, maar dan heb je direct 8,5 pk, en je hebt ook nog eens betere kwaliteit.
Je moet het zelf weten, als je het leuk vind kun je het gewoon doen.
Kevin (kef34) tuned de zijne ook gewoon, omdat hij het leuk vind.
Keuze ligt bij jou, maar als ik advies moet geven zeg ik hou dat geld lekker in je zak en koop een Tai Chi ofzo.
Hoort niet kletsnat te zijn, maar dat komt door je lekkende carb enzo.
Kan ook zijn dat het membraan niet wil openen, en er toch benzine tegenaan drukt en via de pakking weg wil.
Crossen he?
Met zo'n klein crossertje gaat dat moeilijk lukken. Je kunt geen sprong maken, want dat sodemietert ie doormidden bij wijze van spreke...
TheRamon schreef:Hoort niet kletsnat te zijn, maar dat komt door je lekkende carb enzo.
Kan ook zijn dat het membraan niet wil openen, en er toch benzine tegenaan drukt en via de pakking weg wil.
Crossen he?
Met zo'n klein crossertje gaat dat moeilijk lukken. Je kunt geen sprong maken, want dat sodemietert ie doormidden bij wijze van spreke...
membraam nagekeken,wilt makkelijk opengaan,vind ik,
en dat crossen... is in Frankrijk,en dat zijn gewoon veldwegen,en bospaden volgen,stijgen en dalen,en hier en daar stenen die in de weg liggen,dus niet springen en zo he