problemen met men minicrosser

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

Quadboy schreef:waarschijnlijk in uw uitlaat

dat dacht ik al :roll: is zeker slecht??
maar waar ik nu nog altijd geen antwoord op heb... zou hij niet meer starten omdat men zuigerveer een stukje af is? en die benzine in uitlaat,zou dit ook tot gevolge hebben dat hij niet meer wil starten? en zoals eerder gezegd,wou ik er een hogedruk big bore en al die dingen opzetten,als ik die erop zet,zou het dan weer werken? omdat dan misschien het probleem vervangen is door één van die dingen? alleen men carters blijven nog origineel denk ik. miss zuigt hij langs daar valse lucht,wat ik heel hard betwijfel!

groeten :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Antwoord is nu redelijk duidelijk.
Hij krijgt GEEN benzine.
Je zegt dat hij met benzine in de cilinder max een paar seconden blijft lopen.
Dat is dat mengsel, als dat op is kan hij het zelf niet meer aantrekken.
Bougie hoort droog te zijn...
Waar het om gaat, als je motortje het benzine de verbrandingsruimte niet kan inzuigen, valt er niks te verbranden, en start hij dus niet.
Probleem ligt hem in de carburateur, maar het zou ook in het membraan kunnen zitten.
Bij mij zaten die kleppen lichtelijk vast om dat hij een tijd niet gelopen had. Toen ik ze open duwde, startte hij gewoon weer.

Daar moet je dus gaan zoeken.
Start hij nog niet met nieuwe carburateur? --> Zoek ná de carburateur, het membraan dus.
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

TheRamon schreef:Antwoord is nu redelijk duidelijk.
Hij krijgt GEEN benzine.
Je zegt dat hij met benzine in de cilinder max een paar seconden blijft lopen.
Dat is dat mengsel, als dat op is kan hij het zelf niet meer aantrekken.
Bougie hoort droog te zijn...
Waar het om gaat, als je motortje het benzine de verbrandingsruimte niet kan inzuigen, valt er niks te verbranden, en start hij dus niet.
Probleem ligt hem in de carburateur, maar het zou ook in het membraan kunnen zitten.
Bij mij zaten die kleppen lichtelijk vast om dat hij een tijd niet gelopen had. Toen ik ze open duwde, startte hij gewoon weer.

Daar moet je dus gaan zoeken.
Start hij nog niet met nieuwe carburateur? --> Zoek ná de carburateur, het membraan dus.
bedankt man!
morgen zal ik eens naar mijn membraam kijken,als daar niets mis mee is wacht ik op men carb,maar nu nog altijd van die zuigerveer,kan het kwaad dat er een stukje afbebroken is?

groeten :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Quadboy
forum gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 19:32
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Quadboy »

ik denk het wel
ofwel plaats je 2 nieuwe
ofwel koop je direct die bigbore kit
wat dan 4.5 € is uitgespaart :wink:
11#
Quadboy!
burn it to dust!!
A driver with style
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=28880
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

Quadboy schreef:ik denk het wel
ofwel plaats je 2 nieuwe
ofwel koop je direct die bigbore kit
wat dan 4.5 € is uitgespaart :wink:
wat ik niet weet is of ik 40 mm of 44 moet nemen. als mijn zuigerveer 44 mm is kan ik die ok gewoon bestellen omdat big bore ook 44 mm is.dus heb ik reserve...

en ze zeggen dat onder een minicrosser geen technigas gp1 uitlaat onder kan... er zijn er die het wel kunnen :roll: heb alles nagekeken en met kleine aanpassingkjes kan hij eronder. dus bestel die eerst,als die er onder past,ga ik pas een big bore enz er opzetten.. ik ga niet "tunen" en de originele uitlaat eronder laten staan :twisted:
dus,weet iemand of die zuigerveer 40 mm of 44 mm is?

groeten :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Zorg wel dat je dan je motortje hoogtoeriger maakt, d.m.v strakkere veertjes en een rocketkey ofzo.
Als je hem zo laat als nu heeft die uitlaat niet veel nut, aangezien dat een hoogtoerige uitlaat is.
Die toeren kun je niet maken, dus heel veel nut heeft het niet.
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

TheRamon schreef:Zorg wel dat je dan je motortje hoogtoeriger maakt, d.m.v strakkere veertjes en een rocketkey ofzo.
Als je hem zo laat als nu heeft die uitlaat niet veel nut, aangezien dat een hoogtoerige uitlaat is.
Die toeren kun je niet maken, dus heel veel nut heeft het niet.
maar rocketkey,wou ik er zowiezo opzetten,en die strakkere veren,wou die race koppeling met rode veren steken van minibikestunter... dus hoeven die strakkere veren niet he?

en je had toch ook gezegd,dat bij het tunen van een 2-takt de uitlaat het belangrijkste is? en als je hem dan voledig tuned behalve de uitlaat,heb je toch redelijk verlies,lijkt mij toch logisch...
en om hem hoogtoerig te laten draaien,moet ik ook men stationairschroef anders zetten he?

groeten :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Nee heb je niet nodig dan.

Ja, je uitlaat is berekend op je blok, cilinder, alles. Wanneer jij vanalles gaat kopen en je blok hoogtoeriger wordt is je uitlaat daar niet op berekend, en dient het als restrictie. Op dat moment maakt een nieuwe uitlaat heel veel uit.
Stationair schroef zie je vanzelf, dat merk je wel.
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

TheRamon schreef:Nee heb je niet nodig dan.

Ja, je uitlaat is berekend op je blok, cilinder, alles. Wanneer jij vanalles gaat kopen en je blok hoogtoeriger wordt is je uitlaat daar niet op berekend, en dient het als restrictie. Op dat moment maakt een nieuwe uitlaat heel veel uit.
Stationair schroef zie je vanzelf, dat merk je wel.
het klinkt wel héél gek,maar wou sommige dingen aan men chinees omzetten naar goede merken... bv wou ik men koppeling van bzm er inzetten,omdat die beter zijn,maar doe het toch beter niet :roll:

maar,ik ga eerst die uitlaat eronder steken,dan rocketkey,ace koppeling,en hogedruk big bore,en als die uitlaat nietpast, doe ik er niets aan...

is dat een goede methode?

groeten
:wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

eigenlijk,lijkt het mij dom om een chinees te tunen... koop dan gewoon een echte,niet? ik ben eig héél hard aan het twijefelen of ik hem zou tunen of niet... iemand raad?
maar,eerst zien of ik hem aan de praat krijg he
:roll:


groeten :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Ik had er zelf ook een, en wilde hem ook gaan opvoeren.
Zou me zo'n 90 euro kosten.
Ik heb toen nagedacht en veel gelezen, en het bleek dat het verschil in totaal niet groot zou zijn t.o.v standaard.
Je gaat van 2 pk naar 3 pk ofzo.
Dus daarom heb ik een B1 Replica gekocht, kost een beetje meer, maar dan heb je direct 8,5 pk, en je hebt ook nog eens betere kwaliteit.
Je moet het zelf weten, als je het leuk vind kun je het gewoon doen.
Kevin (kef34) tuned de zijne ook gewoon, omdat hij het leuk vind.
Keuze ligt bij jou, maar als ik advies moet geven zeg ik hou dat geld lekker in je zak en koop een Tai Chi ofzo.
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

TheRamon schreef:Ik had er zelf ook een, en wilde hem ook gaan opvoeren.
Zou me zo'n 90 euro kosten.
Ik heb toen nagedacht en veel gelezen, en het bleek dat het verschil in totaal niet groot zou zijn t.o.v standaard.
Je gaat van 2 pk naar 3 pk ofzo.
Dus daarom heb ik een B1 Replica gekocht, kost een beetje meer, maar dan heb je direct 8,5 pk, en je hebt ook nog eens betere kwaliteit.
Je moet het zelf weten, als je het leuk vind kun je het gewoon doen.
Kevin (kef34) tuned de zijne ook gewoon, omdat hij het leuk vind.
Keuze ligt bij jou, maar als ik advies moet geven zeg ik hou dat geld lekker in je zak en koop een Tai Chi ofzo.
het opvoeren zou bij mij echt voor de lol zijn(wel moet het voelbaar zijn!),maar ik wil echt een crossmodel,aangezien ik er echt mee cross,in bos en veld,zal moeilijk gaan met een tai chi hé :lol:

anders zou ik niet twijfelen en doorsparen naar een tai chi. maar hoe ik er nu voor sta met men mini tune ik heb niet.

daarstraks heb ik men car erafgevezen,en mijn pakking bij men membraam was zeiknat! :shock: is dit normaal?

ps: crossmodellen zijn over het algemeen toch duurder?

groeten :wink:
Laatst gewijzigd door bram_015 op zo 17 jan 2010, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Hoort niet kletsnat te zijn, maar dat komt door je lekkende carb enzo.
Kan ook zijn dat het membraan niet wil openen, en er toch benzine tegenaan drukt en via de pakking weg wil.

Crossen he?
Met zo'n klein crossertje gaat dat moeilijk lukken. Je kunt geen sprong maken, want dat sodemietert ie doormidden bij wijze van spreke...
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

TheRamon schreef:Hoort niet kletsnat te zijn, maar dat komt door je lekkende carb enzo.
Kan ook zijn dat het membraan niet wil openen, en er toch benzine tegenaan drukt en via de pakking weg wil.

Crossen he?
Met zo'n klein crossertje gaat dat moeilijk lukken. Je kunt geen sprong maken, want dat sodemietert ie doormidden bij wijze van spreke...
membraam nagekeken,wilt makkelijk opengaan,vind ik,
en dat crossen... is in Frankrijk,en dat zijn gewoon veldwegen,en bospaden volgen,stijgen en dalen,en hier en daar stenen die in de weg liggen,dus niet springen en zo he :lol:

groeten :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

na 2 min is je koppeling weg :wink: als je wil crossen moet je een pitbike nemen.
Keep the forum alive =D>
Gesloten