cilinder vijlen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
cilinder vijlen
hallo,
ik wil mijn stnd chineese cilinder gaan vijlen.
weet iemand de maten tot hoe ver ik kan vijlen en wat ik kan vijlen.
heeft iemand ook mischien er plaatjes bij .
alvast bedankt
ik wil mijn stnd chineese cilinder gaan vijlen.
weet iemand de maten tot hoe ver ik kan vijlen en wat ik kan vijlen.
heeft iemand ook mischien er plaatjes bij .
alvast bedankt
chinees in padock:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29325
en een zelfbouw in padock:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29033
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29325
en een zelfbouw in padock:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29033
- pasini-ernie
- forum gebruiker
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
- Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
- Contacteer:
- Minibike_J
- forum gebruiker
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
- Locatie: Soesterberg
- Contacteer:
als je de uitlaatpoort in de hoogte gaat veilen/slijpen maakt die meer toeren en met dat bereken enzo maakt niet uit want je merkt het haast niet maar je kunt niet veel weg halen want dat ben je al door de uitlaat poort heen
*dragminibike
*lucky7 minibike
*minicrossen met zijspan
*cannondale quad met ktm 250 blok
*lucky7 minibike
*minicrossen met zijspan
*cannondale quad met ktm 250 blok
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
bedankt voor de reacties,
ik heb nog drie cilinders liggen dus ik dag ik ga maar eens proberen te vijlen.....
maarjah als het alleen die uitlaat poort is helpt het bijna niks.
is dus zonde van me cilinder.
ga toch voor een bigbore kit!
kan een slotje op wat mij betreft
ik heb nog drie cilinders liggen dus ik dag ik ga maar eens proberen te vijlen.....
maarjah als het alleen die uitlaat poort is helpt het bijna niks.
is dus zonde van me cilinder.
ga toch voor een bigbore kit!
kan een slotje op wat mij betreft
chinees in padock:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29325
en een zelfbouw in padock:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29033
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29325
en een zelfbouw in padock:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29033
- Icelitz
- forum gebruiker
- Berichten: 947
- Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
- Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi
kef34 schreef:bedankt voor de reacties,
ik heb nog drie cilinders liggen dus ik dag ik ga maar eens proberen te vijlen.....
maarjah als het alleen die uitlaat poort is helpt het bijna niks.
is dus zonde van me cilinder.
ga toch voor een bigbore kit!
kan een slotje op wat mij betreft
oo als je er toch 3 had
dan zou ik als ik jou was mythbusters na gaan doen.
Bij de ene uitvijlen in de hoogte
ander in de breedte
en de ander standaart laten.
En dan kijken welke het beste bevalt.
Kun je ook nog veel andere mee helpen, maak je er een mooi projectje van met foto's enzo.
tenminste, dat zou ik doen
Performance is our mission
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Zuigers verbouwen ben ik niet van. Kan wel maar dan moet je wel weten wat je doet. 3mm? nee, bekijk jij de timing maar eens even.
Uitlaatpoort breedte zon 65% van de boring maken en de timing heel ietsjes hoger leggen. Dus de uitlaat poort hoogte iets opvijlen. Probeer eerst een halve mm en bij een andere cilinder een mm en dan testen.
Wel een zo goed mogelijke uitlaat monteren en de rest van de onderdelen moeten ook op mekaar afgestemd zijn anders heeft het weinig effect.
Spoelpoorten en carters kunnen ook groter gemaakt worden voor meer spoeling.
Kortom, niet teveel aan doen. Alleen alles netjes afstemmen. De rest moet je echt alleen aan de pro's overlaten. Deze tips zijn een goed en makkelijk begin voor een leuk resultaat.
Succes,
Uitlaatpoort breedte zon 65% van de boring maken en de timing heel ietsjes hoger leggen. Dus de uitlaat poort hoogte iets opvijlen. Probeer eerst een halve mm en bij een andere cilinder een mm en dan testen.
Wel een zo goed mogelijke uitlaat monteren en de rest van de onderdelen moeten ook op mekaar afgestemd zijn anders heeft het weinig effect.
Spoelpoorten en carters kunnen ook groter gemaakt worden voor meer spoeling.
Kortom, niet teveel aan doen. Alleen alles netjes afstemmen. De rest moet je echt alleen aan de pro's overlaten. Deze tips zijn een goed en makkelijk begin voor een leuk resultaat.
Succes,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]