AAArgh, lekt...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

AAArgh, lekt...

Bericht door Gast »

Hey,

M'n mini lekt. Normaal niets aan de hand, maar als ik gereden heb en zet 'm weg loopt de tank langzaam leeg. Benzinekraan dicht, choke dicht alles.

Het lekt bij de aansluiting van de filter op de caburateur. Om de seconde en drup...

Iemand een idee wat t kan zijn?

Thnx
Gast

Bericht door Gast »

Dat had ik ook.. gisteravond teruggegaan naar de zaak, hebben ze er een andere (brandstof)filter op gezet (standaard chinese imi filters waren klote). Goed, vandaag mee gereden, nu lekt hij weer bij de filter!

Beetje vaag dus, ik snap ook niet waarom hij nu (weer) lekt.. de druppels hangen aan de filter en hij druppelt dus soms, net zoals jij zei.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

TJa kun je verwachten bij die bikes :)
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

zet er gewoon een benziene kraan tussen
ben je van al dat lekken af :wink:



mvg felix
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
stefano

Bericht door stefano »

En klemmetjes om de slangetjes

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

klemmetjes zitten er om, benzine kraan zit goed, denk dat de vlotter niet goed werkt...

Aan de filter ligt 't niet, 't is net of ie teveel benzine krijgt en dat eruit gooit...

Ach, ga nog wel effe weer sleutelen
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Hmmm, misschien een hele domme opmerking vanuit mijn kant, maar volgens mij zit er op mijn chinesche bike geen benzine filter.

Heb ehm iig nog niet gevonden.

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

daans schreef:Hmmm, misschien een hele domme opmerking vanuit mijn kant, maar volgens mij zit er op mijn chinesche bike geen benzine filter.

Heb ehm iig nog niet gevonden.

Daniel

nouja ik ben een leek op het gebied van techniek.. dus misschien heb je gelijk :wink:

Ik bedoel het geval wat mbv slangetjes tussen de benzinetank zit en het motortje (carburateur). Standaard was dat een cilindervorm wat doorzichtig was met een geel geval erin (vlottertje?). Gisteravond hebben ze de unit (het hele geval) vervangen door iets totaal wits (hard plastic)

Ook bij mij zitten er klemmetjes op de uiteinde van de slangetjes, en de kraan zet ik altijd dicht na het rijden

==================

update: vandaag even gekeken, witte ding de randjes wat van bijgeschuurd en een dikkere klem aan de onderkant. Heb hem nog niet geprobeerd aangezien ik de buddy seat eerst ook wil verstevigen, maar hier alvast een fotootje:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gast op ma 07 feb 2005, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
blanco220

Bericht door blanco220 »

volgens mij lekt hij gewoon bij de vlotter heb ik ook gehad.
groetjes
Gast

Bericht door Gast »

Bij mij lekt de vlotter ook via de overloop en uit het luchtfilter. Blijft ook steeds terug komen. Wat heb je er aan gedaan om het te verhelpen? @blanky
TJa kun je verwachten bij die bikes
Als je niet met een zinnig antwoord kan komen zeg dan niks.....
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik heb een nieuwe carb geplaatst met 0.5 mm dikke pakkingspapier en vloeibare pakking nog eens erbij. omdat bij het opendraaien de pakking van het vlotterbakje beschadigt was en niet aan een nieuwe kon geraken heb ik direct volledige carb vervangen
groetjes
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

kijk bij de sendai opvoer topic. daar staat wel een carbje bij die je er beter op kan zetten een dellorto

dan ben je van het hele gezeur van lekker af en je bike zal beter presteren

mzzl
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Misschien zijn de vlotternaaldjes niet netjes gedraait, stop hem even in de boormachine(er van uitgaande dat je geen draaibank heb), pak een stukje schuurpapier 1200 waterproof, maak het papier nat en even de punt een beetje stiggelen, als de boormachiene draait. Waarschijnlijk lekt hij daarna niet meer. Let wel goed op voordat je je naald terug doet of er geen vuil aan de naald of in het hulsje zit.

Succes Niels
Gast

Bericht door Gast »

Nieuwe carb denk ik ook aan... compleet nieuw blokje denk ik... of een firefox :D
Xander

Bericht door Xander »

als je kraan dicht staat en je bike lekt nog, zal het niet aan je vlotter of filter liggen...

kraan kapot misschien... :roll:
Plaats reactie