Cilinders passen?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Beunhaas
nieuwe gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 15:07

Cilinders passen?

Bericht door Beunhaas »

HEy,

Ik heb sinds kort een opknappertje gekocht dus die loopt niet(nog niet) maar ik zag al snel wat er mis was , want hij heeft geen compressie. En na dat ik de cilinder open had gehaald, zag ik dat het zaakje vast heeft gezeten. dus heb nu een nieuw cilinder + Zuiger nodig. Maar past elke 49 cc cilinder op mijn bike? Want kan de zelfde cilinder nie op internet vinde.

Greetz,

Beunhaas
Gebruikersavatar
TT
forum gebruiker
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 19:13

Re: Cilinders passen?

Bericht door TT »

Hej ,
http://*geen sponsor*.nl/index.php?sub_subgroep_id=62
hier staan alle cilinders..

jij kan elke 47/49cc cilinder gebruiken die daar staat , behalve watergekoeld , en degene met het membraan op de cilinder.

je kan als je gelijk extra vermogen wil een 49cc bigbore met extra spoelpoort nemen.. maar dat is aan jou ;)
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: Cilinders passen?

Bericht door minipower »

1. opmeten wat je piston dikte is ( 10/12mm )

2. aan de hand daarvan een cilinder+zuiger+ pakking bestellen en zeker niet aan bigborekitjes etc geld besteden omdat je dat geld toch nooit meer terug krijgt en alleen maar trekstarters die kapot gaan kost.


maar als hij is vastgelopen heb je waarschijnlijk met benzine zonder meng-olie gereden ofzo :roll:

niels
Keep the forum alive =D>
Beunhaas
nieuwe gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 15:07

Re: Cilinders passen?

Bericht door Beunhaas »

ja het is net als dak zeg, ik heb hem 2de hands gekocht als opknapper. dus dat zal de vorige eigenaar wel hebben gedaan. ik heb er zelf nog 1tje die gewoon goed loopt. en die onderhoud ik nog altijd goed. maar bedankt voor de reacties is zal eens ffkes kijken wat ik ga bestellen.

Ow en bedankt over het advies van een bigborekit. want die wou ik er eingelijk wel bij halen. maar dat is dus geen aanrader.

Greetz,

Beunhaas
Gebruikersavatar
TT
forum gebruiker
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 19:13

Re: Cilinders passen?

Bericht door TT »

nouja , je heb meer cc's , en een extra spoelpoort .
mijn ervaring is dat het merkbaar is ..
alleen verwacht niet enorm veel extra toeren , vooal niet in combinatie met je std. carb en krukas etc.

meningen en ervaringen verschillen.
Beunhaas
nieuwe gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 15:07

Re: Cilinders passen?

Bericht door Beunhaas »

tjaa ik zie wel haha. eerst ffkes nog ffkes beetje standaard houden. wil in iedergeval al meer trekkracht. dus achter ffkes wa groter tandwiel. en kijk wa die dan doet, en anders voor ook wa verandere haha:P
En wss volgende maand alvast grotere carb. dus da ga wel goe kome haha. en als dan nog nie hard genoeg ga dan kan ik wel zo'n tuning kitje pakke:P
Plaats reactie