hoe werkt het nu met mijn choke ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

hoe werkt het nu met mijn choke ?

Bericht door Gast »

Als ik mijn bike (sendai aikido) start dan schuif ik de choke omlaag naar de stand "open". Dan loopt ie vrij hard dus na aantal minuten schuif ik hem weer omhoog. Dan loopt de motor vrij rustig. Daarna laat ik hem 5 tot 10 minuten zo lopen maar als ik dan gas geef dan valt ie gelijk uit !
Wat doe ik verkeerd ? Als ik de choke gewoon omlaag op "open" laat staan dan kan ik wel gewoon gas geven, is toch vreemd of niet ?

kan iemand me helpen hiermee, ben ten einde raad....
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Hmmm, met mijn Tai Chi is het zo: choke er op, starten, even laten lopen, beetje aan gas lurken zodat choke er af gaat en rijden maar ... Niet echt minuten met de choke er op dus.

Daniel
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

kijk je bougie ff na...dan kan je je conclusie trekken over je sproeier..

die lijkt me niet in orde :wink:
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

maar hij is zo uit de doos gekomen !

maaruh als er iets inderdaad niet in order is, hoe kijk ik dat dan na zo'n bougie en sproeier want ik heb er de ballen verstand van denk ik...
blanco220

Bericht door blanco220 »

bij de chineze bikes is de choke andersom dus bij starten de choke toe en bij warme motor choke op open zetten als je de carb opendraait zie je het.
groetjes
Ricardo

Bericht door Ricardo »

Choke bij starten is meestal dicht zo krijgt hij meer benzine minder lucht daar door start hij sneller.(als hij koud is)
Maar als je dan gas geeft (meestal) (weet ik niets van die chineze) springt de choke eraf of open (hoe je het wil zeggen) en krijgt hij meer lucht (of zuurstof).
Hierdoor is de verbranding beter maar als hij uitvalt krijgt hij te weinig benzine denk ik??
Dus sproeier na kijken of aan de stationeer schroefje draaien?
En inderdaad even kijken of de bougie wel of niet droog is.
Maar tanken helpt ook :D mischien te weinig benzine.

Ricardo
Gast

Bericht door Gast »

je moet eerst de choke dicht hebben met het starten en zo even laten lopen een minuutje ofzo en geen gas geven en als je gaat rijden de choke open doen
Gast

Bericht door Gast »

conclusie: als je je minibike wil starten doe je
de choke omhoog en laat je hem een minuutje stationair lopen.
daarna doe je choke naar beneden en kan je gaan rijden.
ik had namelijk in het begin ook dat probleem

groeten: aikido rijder :D
Gast

Bericht door Gast »

jongens bedankt allemaal, ik heb het licht gezien !!
Gast

Bericht door Gast »

Ben een beetje in de war ... Bij de Cineesjes dien je de choke toch omlaag te schuiven voor de start? En als de motor warmgelopen is schuif je de choke toch terug omhoog en niet andersom? :?
Gast

Bericht door Gast »

bij mij is het bij het starten omhoog en met het rijden naar beneden.
en ik kan het weten want ik rijd op een sendai aikido
blanco220

Bericht door blanco220 »

amai wat een problemen en het mooiste is er is hier al een topic over geweest ik zei toch dat de meeste chineese bikes zo werken. bij choke ' open' kan de lucht goed door en bij choke 'off' kan de lucht bijna niet door.
dus bij starten choke off even laten warm worden zonder gas te geven anders val je stil daarna choke op 'open' en dan kan je rijden. choke 'open' wilt eigenlijk zeggen in onze taal dat de choke uitstaat. chinezen moeten altijd moeilijk doen :D
groetjes ik hoop dat het duidelijk is.
Gast

Bericht door Gast »

bij mij is het zo: als ik de shoke dicht heb(omhoog) wil hij niet aan alleen met shoke los(omlaag) en als ik onder het rijden de shoke dichtdoe valt hij uit
Baan

Bericht door Baan »

Bij mijn chinees gaat de choke niet auto omhoog als je gas geeft!

Wat je ook kan doen is je luchtfilter erafhalen en dan kan je met een vinger voelen of hij open of dicht is.
Als hij dicht is krijgt hij te weinig lucht (stikken :oops: - in engels choke).
Als hij open is moet hij normaal lopen. Anders is er iets anders mis.
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

kawasike2005 schreef:bij mij is het zo: als ik de shoke dicht heb(omhoog) wil hij niet aan alleen met shoke los(omlaag) en als ik onder het rijden de shoke dichtdoe valt hij uit
ik heb precies hetzelfde probleem als ik hem 5-10 minuten rustig warm heb gereden en ik haal de choke eraf valt hij gelijk uit
wat kan je daaraan doen :?:
groetjes Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gesloten